Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #101 Skrevet 14. juli 2013 En venninne av meg, som røyker, spurte en felles venninne av oss om hun kunne kjøpe en kartong røyk med seg fra Taxfree'en etter en sydentur, siden denne venninnen ikke røyker selv. Det var helt i orden, selvfølgelig. Da venninne 1 skulle betale for røyken, ga hun 350,- for røyken (den koster vel rundt 320,-?), sikkert for å slippe småpenger. Venninne 2 hadde da regnet ut hva de ti røykpakkene kostet i butikkene her i Norge, og forlangte det beløpet - hun hadde tross alt brukt noen tusen på reisen sin også, og det skulle bare mangle at hun tjente litt hun også... Oi. Værste jeg har vært med på er 500,- og det er en kurant pris for en 200 pakning. Da er det vinnvinn til begge parter. Anonymous poster hash: b2b28...79a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #102 Skrevet 14. juli 2013 En venn av oss skulle flytte tilbake til hjembygda med familien sin. Pga at han skulle begynne i sin nye jobb før de hadde fått seg sted å bo, skulle han bo 2-3 uker hos sine foreldre til huset de skulle leige blei ledig og resten av familien kom etter. Da han kom ble han presentert en oversikt over hvor mye det kom til å koste foreldrene å ha han i hus (bruk av strøm og mat) og spørsmål om han ville betale med det samme, eller om de skulle ta det når han flyttet ut og de visste nøyaktig hvor mye ekstra de hadde brukt i husholdningen mens han var der. En søster av denne mannen måtte alltid handle inn mat til sin familie når de var på besøk hos besteforeldrene. De gamle handlet kun det de pleide til vanlig, og gjestene måtte altså handle alt fra brød og pålegg til middag. Kos å være på besøk oi da må det være en fryd for min bror og bo hos meg da Jeg ber han pent om 300kr til mat og slikt i mnd Og han slipper unna husleie Anonymous poster hash: 9eadc...f4c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #103 Skrevet 5. januar 2014 Ble inspirert av hun som dusjer sammen med sønnen sin for å spare vann, så jeg drar frem denne tråden igjen. Noen som har noen nye historier på lur? Anonymous poster hash: cfda7...8ee
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #104 Skrevet 5. januar 2014 Ble med ei veninne og faren på ikea da jeg gikk på videregående. Jeg skulle ikke ha noe der, men satt på for hun hadde så lyst til å ha meg med. De skulle ha noe til huset. På vei til begynte faren å be meg regne ut bensinpris for turen, hvor mye det ble pr persjon når vi delte det på tre, siden vi var tre i bilen. Hadde ingen penger på meg, og tilbydde meg heller ikke å betale. Han spurte ikke direkte, men lå veldig mellom linjene, og det var ikke nevnt i et par setninger, men ble skukkelig regnestykke og samtale ut av det. Anonymous poster hash: 8c80a...4ba
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #105 Skrevet 5. januar 2014 Han spør rett etter sex: Skal vi spleise på angrepillen? Anonymous poster hash: 024d3...695
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #106 Skrevet 5. januar 2014 En kompis av mannen har ikke på NOE lys om kvelden fordi det er så dyrt, så der sitter hele familien i stuen (eneste rommet i huset som er varmt) i tussmørket og ser på tv. De skrur av den boksen til Internett (er det ruter den heter?) når ingen bruker nettet fordi de små lysene trekker strøm. Når vi handler inn sammen, er det alltid han som betaler og lyver om summen sånn at vi betaler opp til 2/3 av summen. Han betaler også alltid hele summen med kort når vi er ute og spiser og tar med seg alle kontantene vi har lagt på regningen - inkludert tipsen. En litt fjern kom på innom en tur til oss på hytta og ble påspandert en øl (barna var våkne så det var igjen planer om å drikke mye). Han drakk den opp og når mannen min reiste seg i et annet ærend sa gjesten 'tar du med en øl til til meg?' Mulig vi hadde budt på en øl til eller en kopp kaffe, men har aldri opplevd at gjesten spør om drikke selv Anonymous poster hash: 56b1c...66c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #107 Skrevet 5. januar 2014 En kompis av mannen har ikke på NOE lys om kvelden fordi det er så dyrt, så der sitter hele familien i stuen (eneste rommet i huset som er varmt) i tussmørket og ser på tv. De skrur av den boksen til Internett (er det ruter den heter?) når ingen bruker nettet fordi de små lysene trekker strøm. Når vi handler inn sammen, er det alltid han som betaler og lyver om summen sånn at vi betaler opp til 2/3 av summen. Han betaler også alltid hele summen med kort når vi er ute og spiser og tar med seg alle kontantene vi har lagt på regningen - inkludert tipsen. En litt fjern kom på innom en tur til oss på hytta og ble påspandert en øl (barna var våkne så det var igjen planer om å drikke mye). Han drakk den opp og når mannen min reiste seg i et annet ærend sa gjesten 'tar du med en øl til til meg?' Mulig vi hadde budt på en øl til eller en kopp kaffe, men har aldri opplevd at gjesten spør om drikke selv Anonymous poster hash: 56b1c...66c *en litt fjern bekjent - skulle det stå. Anonymous poster hash: 56b1c...66c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #108 Skrevet 30. januar 2014 Mere... Anonymous poster hash: b35d4...751
Gustav Klitt Skrevet 23. november 2014 #109 Skrevet 23. november 2014 Tråden om frekke venninner inspirerte meg til å dytte på denne
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #110 Skrevet 23. november 2014 Venn av tidligere X-familie var ekstremt gjerring. Han hadde kone og to døtre. De fikk ikke trekke opp i toalettet om kvelden før alle tre hadde gjort siit, for å spare på vann. Han hadde selvfølgelig vannmåler. Han kjøpte også inn bokser med drikke i Sverige. Scannet norsk strekkode på klistermerke og pantet dem…. Anonymous poster hash: 1a762...80e
oslofrk Skrevet 23. november 2014 #111 Skrevet 23. november 2014 Lånte en gang litt sminke av en venninne (for å ettersminke meg opp litt etter vorspiel før vi skulle på byen) og dagen etter fikk jeg en sms av henne om at jeg kunne overføre 20,- til hennes konto for hun hadde regnet på hvor mye sminke jeg hadde brukt av totalprisen av hva den kostet og da ble det 20,- kroner. Jeg holdt på å dø http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Hahaha, den tok kaka. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Håper du spurte etter kontonr hennes? Overførte 22,- med notat at de 2 ekstra kronene var renter http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Hun nevnte aldri saken igjen. Hahahahahahaha - Jeg digger deg!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #112 Skrevet 23. november 2014 En venninne har en ganske sær svigerfamilie, de har alltid lite mat når de er samlet. Feks. kan de finne på å ha én pølsepakke til alle sammen (6 voksne, 3 barn). Og en juli de var hos svigers var venninnen min borte for å legge babyen, da hun kom tilbake var nesten all maten borte, én liten postet, bitelitt kålrotstappe og én pinne... (Pinnekjøtt)... Ikke akkurat sånn man forventer at julemiddagen skal være... Og denne familien har ikke lite penger. Anonymous poster hash: 23225...968
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #113 Skrevet 12. mars 2015 Må bare dytte denne, noen fler som har noen gode gnier-historier? Anonymous poster hash: 66048...3be
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #114 Skrevet 12. mars 2015 Jeg kjenner en som skulle ha konfirmasjon for son datter og lurte på ett familiemedlem fra hver familie kunne komme av onkler og tanter osv for da fikk konfirmanten like mye penger i gave, men det ble billigere for de å arrangere. De sitter bedre i det enn de fleste, så de hadde hatt råd til en ordentlig fest. Anonymous poster hash: 47fa4...d02
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #115 Skrevet 12. mars 2015 Jeg kjenner en som skulle ha konfirmasjon for son datter og lurte på ett familiemedlem fra hver familie kunne komme av onkler og tanter osv for da fikk konfirmanten like mye penger i gave, men det ble billigere for de å arrangere. De sitter bedre i det enn de fleste, så de hadde hatt råd til en ordentlig fest. Anonymous poster hash: 47fa4...d02 Den varianten har jeg vært borti også. Nå var jeg ikke tante, men fjernere familie, virket som de rett og slett inviterte en fra hver familie de hadde kjennskap til at de var i slekt med. Jeg dro ikke og ga ikke gave heller. Anonymous poster hash: 71c11...601
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #116 Skrevet 12. mars 2015 Min søster har hytte på fjellet, og siden de har godt med plass så har de stadig med seg vennepar/ familier i helgene. Som regel så blir de enige om at alle har med brød og pålegg til det de skal spise selv, og middag til alle for en dag, slik at søsteren min og mannen lager middag på fredag og vennene på lørdag, eller omvendt. Et par har de sluttet å si ja til (de vil stadig være med), for de bare snylter. En helg de var med oppover ( en familie på fem), så hadde de med seg 1 brød, 1 liter melk, 1 glass syltetøy og middag til lørdagen, ikke noe godterier, ikke noen andre drikkevarer, ikke noe frukt. Søsteren min, de er også fem, hadde heldigvis godt med mat med seg, og en del på hytta, for gjestene forsynte seg særdeles godt av alt som var av brus, vin, godterier og mat. Middagen søsteren min lagde spiste de også godt av. Da lørdagen kom så gikk venneparet på kjøkkenet og lagde middag. Det de serverte var gryterett av 1 pose Toro og litt ris. Til deling på 4 voksne og 6 barn! Heldigvis så hadde de noen pølser i fryseboksen som de kunne spe på med. Etter å ha spist og kost seg "gratis" en hel helg, så var de, på toppen av det hele, veldig nøye på å få med seg restene av syltetøyglasset hjem! De ble invitert med en helg til, for de regnet med at det hadde vært en misforståelse med maten, men de hadde med seg like lite da...så da var det slutt! Fikk nesten litt vondt av de.. Kanskje de hadde veldig lite penger i en periode? Noe som er veldig pinlig og man helst ikke vil rope ut.. Anonymous poster hash: 06f99...769
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #117 Skrevet 12. mars 2015 Svigerinnen min tilbød seg å lage slike lefseruller til dåpen pga koldtbord, med laks inni. Kom med et lite fat med slike på dåpsdagen og gav meg regning på over 200kr på det etterpå. Fikk også regning på Toro langpanne dagen etterpå som hun hadde tatt med uten at jeg hadde bedt om det. Har bakt kaker til henne mange ganger i forbindelse med bursdager og dåp, aldri gitt henne regning på dette! Spurte også engang vi var ute å grillet om å låne ketchup. Hadde glemt vår. Fikk en syltynn stripe som hun måtte ta på for meg. Anonymous poster hash: 171f9...25e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #118 Skrevet 12. mars 2015 Jeg ble med to venninner på hytta til hun ene i Skåne/Sverige. Det er den dyreste hytteturen jeg har vært på noensinne. Hun som eide hytta forlangte 800 for 1 middag og 1 frokost for mat handlet i Sverige. Jeg spanderte dyr vin. Da hadde hun delt kassalappen i 3. Det ble handlet inn ca 20 pålegg, servietter, friske blomster, mange krydderurter osv osv. Hun hadde med seg flere bæreposer hjem med mat. Aldri mer om jeg blir med på hyttetur igjen med den dama. I tillegg følte jeg meg missbrukt. Hun var superforelsket i en fyr. Hun serverte meg og hun andre frokost (en brødskive og 1 glass juice) på sengen (noe jeg overhodet ikke ønsket), slik at hun kunne sende bilde til denne fyren av hvor snill og omsorgsfull hun var. Ble bare helt teit, for vi skulle jo liksom se hverandre til frokost og skravle, og ikke sitte på hvert vårt rom og sture. Vi sto opp og spiste en brødskive til i fellesskap. Anonymous poster hash: 02f3b...6f2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #119 Skrevet 12. mars 2015 Lånte en gang litt sminke av en venninne (for å ettersminke meg opp litt etter vorspiel før vi skulle på byen) og dagen etter fikk jeg en sms av henne om at jeg kunne overføre 20,- til hennes konto for hun hadde regnet på hvor mye sminke jeg hadde brukt av totalprisen av hva den kostet og da ble det 20,- kroner. Jeg holdt på å dø http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Hahaha, den tok kaka. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Håper du spurte etter kontonr hennes? Overførte 22,- med notat at de 2 ekstra kronene var renter http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Hun nevnte aldri saken igjen. hahahahahahahaha 😂😂😂😂😂 jeg dør 😂😂😂 Anonymous poster hash: 82757...557
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #120 Skrevet 12. mars 2015 Vi var en gjeng som var på vorspeil i ungdomsårene og skulle etterhvert bevege oss til festen. Det hadde begynt å regne ganske kraftig, så selvom festen bare var 50 meter opp i gata ville vi alle bli søkkvåte. En av vennine drakk ikke, og hadde kjørt til vorspeilet, og tilbød seg og ta med noen av oss opp i bilen hennes. De første som sa ja fikk sitte på, mens vi andre løp opp. Da vi kom opp fikk vi vite at hun hadde krevd 20,- pr. passasjer. Tjente godt på den turen på 20 sekunder Anonymous poster hash: 5e645...0ed
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #121 Skrevet 12. mars 2015 Jeg var på besøk hos en venninne sammen med barna. Barna lekte ute og da min sønn kom inn var han så skitten på klærne sine at vi måtte ta dem av. Hun lånte meg en pose å ha klærne i, mens min sønn lånte tøy fra hennes sønn. Jeg vasket og tørket klærne til hennes barn, før jeg leverte dem tilbake senere den uken. Da jeg kom lurte hun på hvor posen var, og jeg svarte litt overrasket at den var hjemme med de andre posene. Da presterte hun å si at jeg skyldte henne 1kr for posen. Jeg svarte litt halvt arrogant tilbake: "Jasså? Men i så fall så skylder du meg 10kr for vask og tørk av ditt barn sine klær. Så hvis vi trekker fra 1kr, så blir det 9kr da?" Hun ble veldig stille og forfjamset og halvhjertet påsto hun at hun bare tullet...det var en åpenbar løgn. Hun er fortsatt gjerrig, men ikke med meg =P Anonymous poster hash: b2b13...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #122 Skrevet 12. mars 2015 På ungdomsskolen hadde vi bestilt en sånn limousin som vi skulle kjøre rundt i etter skoleballet i 10 klasse. Vi hadde regnet ut hvor mye det kostet, og alle hadde med seg penger til å kunne betale. ( husker ikke helt, men var vel ca 300kr pr). Da vi hadde kjørt og kost oss, og alle hadde betalt, sa sjåføren at vi manglet 300kr. Ingen innrømte at de ikke hadde betalt og det hele endte med at jeg la ut de 300 kr, fordi jeg var den eneste som hadde med ekstra penger. ( vi hadde jo ikke mye penger på ungdomsskolen)Fikk vite senere av en venninne at "julie" sa at det var veldig hyggelig at jeg la ut for henne, for hun hadde helt glemt å betale sjåføren selv.... Fikk uansett aldri de pengene igjen Anonymous poster hash: 5e645...0ed
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #123 Skrevet 12. mars 2015 Bestefaren min (verdens beste mann, men Gud så gjerrig) reiste på danskebåten med matpakke han spiste på lugaren!! Hehe! Og mannen hadde over 1 mill på bok. Anonymous poster hash: 13e91...ce8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #124 Skrevet 12. mars 2015 Bestefaren min (verdens beste mann, men Gud så gjerrig) reiste på danskebåten med matpakke han spiste på lugaren!! Hehe! Og mannen hadde over 1 mill på bok. Anonymous poster hash: 13e91...ce8 Det er vel derfor han har en mill på bok da Anonymous poster hash: ba130...c5a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #125 Skrevet 12. mars 2015 Dytt Anonymous poster hash: e9e2c...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå