Gå til innhold

Ny gjerrig-tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker gjerrig-trådene:)

Jeg hadde jentefest forrige helg. Hadde både nære venninner og mer perifere. Vi var 20 stk til sammen.

Jeg hadde laget 20 liter velkomstdrink av det eksklusive slaget og serverte også mat. De fleste hadde med seg en flaske vin eller noe snacks i tillegg til det de selv skulle drikke.

Hun ene (heldigvis av de mer perifere) hadde kun med seg drikke til seg selv (8 bokser øl) og en pakke druer (??).

Det ble til at hun drakk av velkomstdrinken hele kvelden og etterlot derfor 5 bokser øl. Druene lå også uåpnet igjen på kjøkkenbenken.

Dagen derpå mens jeg holdt på å rydde ringte hun for å spørre om det passet at hun kom for å hente ølboksene og druene.

Det eneste veldig rare her er vel at hun ringer for å hente sakene sine? Og selvfølgelig at hun forsyner seg så kraftig av drinken... Men druer er vel fint? Hvorfor åpnet dere dem ikke?

Anonym poster: 2d6993486a3d1b4d7391ce1b1e5892af

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har lagt ut for pizza og røyk til. Jeg etterspurte pengene noen ganger, men fikk de aldri. Så var vi til Danmark sammen og på vei ut på byen så sa jeg at hun fikk spandere en runde på meg for pengene hun skyldte. Ja hun skulle spandere som bare det hun! Når vi kommer ut spanderer jeg første runde med fisher shot. Jeg spanderer flere runder med shot. Litt senere kjøper jeg 4 rusbrus. Gir 1 til hver av mine venninner og 2 til meg. Jeg drikker litt av den ene min og går på do. Når jeg kommer tilbake kan samboeren min fortelle at venninnen min har drukket opp mine rusbrus. Han visste ikke at det var mine. Enda lenger ut på kvelden var jeg blakk, tenkte hun kunne spandere en runde, nei da stakk de en annen plass..

Jeg hadde da brukt 1000kr oss der inne.

Men hvorfor kjøpte du til henne da? Kjente du ikke lusa på gangen, ennå? Hun skulle jo spandere på deg!

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Samboeren til min mor- som forøvrig er millionær- samler alle sneipene fra askebegeret etter at de har hatt besøk og tar de oppi et tomt syltetøyglass og river de opp og røyker de på nytt.

Røyk er jo så dyrt må vite. ( Hadde kanskje vært billigere å slutte...? )

Samme fyren bruker kaffiposen flere ganger - for det er jo for gale å kaste god kaffi.

Og så bytter han klær bare en gang i uken, for vaskepulver er jo så dyrt det og.

Ja... Og så går han på epleslang når det er sesong for det. Rettferdigjør det med at alle ungene gjør jo det og. ( han er over førti år.)

Fikk beskjed en gang vi var der på besøk og jeg måtte på do, at han helst såg at jeg brukte toalettpapiret på begge sider og maks fire ruter (!) fordi toalettpapiret var steget med en kr på butikken.

Jeg tok liksågodt halve rullen jeg ;)

Skrevet

Morsom tråd ;)

Noen av mine tidligere venner synst jeg var litt spesielle...

Vi skulle grille, og alle skulle ta med de ville grille selv av kjøtt, pølser osv. De hadde kjøpt inn en pakke pølser og pølsebrød til 3 personer, mens vi hadde tatt med grillben, masse godt kjøtt og i tillegg lagd salat og kot ris som vi hadde med. Hadde jo mer enn nok til 2 personer :) det endte med at de forsynte seg med av vår mat, det var greit nok det, hadde jo mye mat og jeg synst alltid det er kjekt når maten blir spist opp og slepper å evt å kaste den :)

Senere på kvelden forflyttet vi oss inn, og skulle se på film. De satte en skål med smågodt på bordet, og under filmen tok jeg meg en bit og to. Da fikk jeg beskjed om at det smågodtet hadde de kjøpt, og det var deres. Om jeg ville ha så fikk jeg handle selv!

Jeg fikk rett og slett bakoversveis, de hadde jo forsynt seg godt av maten vi hadde med, og jeg hadde vel tatt to biter! Når en skål med smågodt blir satt fram foran alle under en film, så trur jeg at det er naturlig at det er til alle. Slik er det hvertfall hjemme hos meg ;)

Det skal sies at vi ikke er venner lengre, men det er av andre grunner :P

Anonym poster: daceeb5c0fe02707d81640ddbabf9422

Skrevet

Faren min er kjemperik, men likevel gjerrig som få. Han kjøper seg stadig nye biler og båter, men mat har han ikke råd til. Det eneste han spiser hjemme er fiskepudding og majones på brød, det er nemlig god middag OG frokost.

Han elsker å komme på middag hos oss, selv om han alltid klager på at det er varmt her inne (Hans hus er iskaldt) Og han spør alltid om vi har noe mat vi skal kaste som han kan få :P

Anonym poster: a24841e7e2ccb34ec1cd82913e18707c

Skrevet

Hohoho... Så bra at det finnes gjerrigknarker så vi kan le og more oss :)

Jeg gikk hjem fra jobben en regnværsdag (tar ca 15 min å gå) da en venninne kjørte forbi meg. Hun stoppet og spurte om jeg ville sitte på, for hun skulle jo samme veien (Hun bor litt lenger ned i gaten min). Jeg takket pent ja og ble kjørt hjem. En tur på under 2 min. Da jeg er på vei ut av bilen og skal tl å si "takk for kjøre" avbryter hun og sier; "Hvis du ikke har kontanter så sender jeg deg bare kontonr mitt jeg". Jeg ble litt paff og svarte at det måtte hun gjerne gjøre for jeg hadde ikke kontanter på meg :P

Fikk sms 10 min etter hun hadde kjørt med kontonr og beløpet som skulle settes inn. 50 kr skulle hun ha :P

Anonym poster: 1bce02f48f8c6feae308b01c5b96c858

Skrevet

Jeg gikk hjem fra jobben en regnværsdag (tar ca 15 min å gå) da en venninne kjørte forbi meg. Hun stoppet og spurte om jeg ville sitte på, for hun skulle jo samme veien (Hun bor litt lenger ned i gaten min). Jeg takket pent ja og ble kjørt hjem. En tur på under 2 min. Da jeg er på vei ut av bilen og skal tl å si "takk for kjøre" avbryter hun og sier; "Hvis du ikke har kontanter så sender jeg deg bare kontonr mitt jeg". Jeg ble litt paff og svarte at det måtte hun gjerne gjøre for jeg hadde ikke kontanter på meg :P

Fikk sms 10 min etter hun hadde kjørt med kontonr og beløpet som skulle settes inn. 50 kr skulle hun ha :P

Håper ikke du betalte! For en frekkhet!

Skrevet

En venninne av meg, som røyker, spurte en felles venninne av oss om hun kunne kjøpe en kartong røyk med seg fra Taxfree'en etter en sydentur, siden denne venninnen ikke røyker selv. Det var helt i orden, selvfølgelig. Da venninne 1 skulle betale for røyken, ga hun 350,- for røyken (den koster vel rundt 320,-?), sikkert for å slippe småpenger. Venninne 2 hadde da regnet ut hva de ti røykpakkene kostet i butikkene her i Norge, og forlangte det beløpet - hun hadde tross alt brukt noen tusen på reisen sin også, og det skulle bare mangle at hun tjente litt hun også...

Skrevet

Min gjerrige venninne..

Vi satt oppe hos meg i min nye leilighet, da hun spurte meg ordrett " jeg har ett Elvis bilde i bilen jeg ikke skal ha lengre, vil du ha det?" "Ja takk" sa jeg mens jeg fulgte henne i bilen der bildet lå. Hun spurte meg om jeg likte bilde, ja sa jeg- det var jo fint:) "500kr beordret hun mens hun strakk frem hånden...

En annen gang var den samme venninnen på besøk. jeg hadde kjøpt inn middag til oss, samt brus og godteri. Min venninne tok med seg en flaske pepsi max.. Da hun reiste sto denne flasken igjen. Det var kanskje igjen nok brus til å fylle ett lite glass- så jeg drakk opp denne brusen. Dagen etter fikk jeg en tekst melding "hei. jeg kommer innom å henter pepsi max`en min etterpå". Jeg skrev tilbake at "oi, sorry, jeg har drukket opp det siste som var igjen". Noen timer senere ringte det på døra, å min venninne var ikke blid! Hun så seg rundt i rommet, åpnet kjøleskapet mitt trolig for å se om jeg løy eller ikke. Så sa hun at "javell, få flasken da". Herlighet, jeg trodde ikke mine egne øyne, hun skulle ha panten for flasken!!!!!!!!!!!!!!!

Da snakker vi G.J.E.R.R.I.G

He he er det mulig??

Skrevet

He he

Skrevet

Jeg stod og ventet på bussen en gang da en nabo som tilfeldigvis kjørte forbi spurte om jeg ville sitte på hjem. Jeg sa selvsagt ja. Da vi stoppet hjemme, bad hun om halvparten av bompengene. Jeg spurte om hun skulle ha for bensin også (antok at hun spøkte), og hun takket og sa ja. I fullt alvor.

Anonym poster: 905d9779b28908419e1e0ecba1abcb34

Skrevet

Håper ikke du betalte! For en frekkhet!

Hehe, jeg betalte faktisk, men det gikk en liten djevel i meg så betalte 47 kr bare :P Det begrunnet jeg med at hun faktisk fikk en tampong av meg en gang hun manglet selv ;) Har ikke snakket noe særlig med henne siden. Like greit :P

Skrevet

Jeg bodde med ei vennine ei stund og jeg kjøpte hver uke hvitost, som vi begge spiste av. En uke spurte jeg om hun kunne kjøpe hvitosten denne uka. Hun svarte at hun spiste jo ikke hvitost....... Jeg bare lot det gå og kjøpte den som alltid, og hun spiste den som alltid...

Hihi

Eller fetteren min som plukket sneiper fra askebegeret for og røyke, fordi folk begynte å si nei til at han røyka opp deres røyk.....

Eller venninna mi og typen som spurte om vi skulle gå og kjøpe litt smågodt. Vi kom dit og jeg tok det som en selvfølge at når hun plukka i en pose så var det til alle, men neida typen hennes begynte å plukke i sin egen ..venninna mi og typen bor sammen, men begge bet for hver sin pose. Da vi kom hjem til dem satt de seg til å spise av hver sin pose, mens jeg satt uten noe godteri og lo for meg selv:-)

Jeg er enig i at de to øverste tilfellene er gjerrighet, men ikke nødvendigvis eksempelet med smågodt... I min omgangskrets er det vanlig at man plukker sitt eget smågodt i sin egen pose hvis vi feks skal se film sammen eller noe... Når man går å kjøper godteri sammen vel og merke. Jeg og min mann, feks, har svært forskjellig smak når det gjelder smågodt, og plukker alltid i hver vår pose. Det betyr ikke at jeg ikke vil spandere på folk, det gjør jeg mer enn gjerne, men synes det er rart at du ikke kjøpte noe godteri du også...

Meg som har skrevet den her: jeg trodde vi plukket til oss alle, og trodde også vi skulle dele på summen. Spurte henne også hvor mye hun skulle ha. I min omgangskrets har det alltid vært vanlig å plukke noe alle likte og ha det i en skål sammen.

Det er vel sånn som er stor forskjell fra sted til sted. Når vi var mindre plukket vi alltid i hver vår pose. Men som voksen, de få gangene man kjøper smågodt putter vi alt i et og i en bolle etterpå.

Husker på ungdomsskolen så var jeg hos ei venninne, men måtte hjem å spise middag. Da jeg kom tilbake, hadde hun fått besøk av ei annen venninne. De hadde vært på kiosken og kjøpt hver sin pose med smågodt. De visste at jeg skulle komme tilbake.

Så da satt de der da og spiste fra hver sin pose. Ikke blei jeg spurt engang om jeg ville ha bare én ting. ...

Skrevet

Er noen somre siden, men jeg hadde gampeluren på beite med ei "venninne". Siden bonden vi fikk låne beite av plutselig trakk tilbake nesten alt av beite, endte det med at vi måtte kjøpe rundballer.

Var 4 stk i alt, til 750,- per stykk. Bonden tok i tillegg 250,- for å frakte dem til beitet. (Var 2 mil, og ingen av oss hadde tilgang på bil eller henger..)

Ble pent og pyntelig 4000,-, det, som jeg betalte siden jeg ringte bonden og fiksa alt.

Da jeg kom en dag på beitet, holdt hun på å laste sin hest på henger med beskjeden "Vi har funnet stallplass, så vi flytter nå!". Sa at jeg skulle ha 2000,- for rundballene og frakta.

"Så artig, det er akkurat det jeg skulle ha fra deg for leie av gjerdestolper og strømapparat." smilte hun søtt, smalt igjen bakluka og kjørte avgårde.

Fikk igjen pengene etter trussel om å gå til politiet..

Herregud Ymza, jeg leste Gamlepulern med ei venninne.......... ikke gampeluren...

Skrevet

Jeg bodde med ei vennine ei stund og jeg kjøpte hver uke hvitost, som vi begge spiste av. En uke spurte jeg om hun kunne kjøpe hvitosten denne uka. Hun svarte at hun spiste jo ikke hvitost....... Jeg bare lot det gå og kjøpte den som alltid, og hun spiste den som alltid...

Hihi

Eller fetteren min som plukket sneiper fra askebegeret for og røyke, fordi folk begynte å si nei til at han røyka opp deres røyk.....

Eller venninna mi og typen som spurte om vi skulle gå og kjøpe litt smågodt. Vi kom dit og jeg tok det som en selvfølge at når hun plukka i en pose så var det til alle, men neida typen hennes begynte å plukke i sin egen ..venninna mi og typen bor sammen, men begge bet for hver sin pose. Da vi kom hjem til dem satt de seg til å spise av hver sin pose, mens jeg satt uten noe godteri og lo for meg selv:-)

Jeg er enig i at de to øverste tilfellene er gjerrighet, men ikke nødvendigvis eksempelet med smågodt... I min omgangskrets er det vanlig at man plukker sitt eget smågodt i sin egen pose hvis vi feks skal se film sammen eller noe... Når man går å kjøper godteri sammen vel og merke. Jeg og min mann, feks, har svært forskjellig smak når det gjelder smågodt, og plukker alltid i hver vår pose. Det betyr ikke at jeg ikke vil spandere på folk, det gjør jeg mer enn gjerne, men synes det er rart at du ikke kjøpte noe godteri du også...

Meg som har skrevet den her: jeg trodde vi plukket til oss alle, og trodde også vi skulle dele på summen. Spurte henne også hvor mye hun skulle ha. I min omgangskrets har det alltid vært vanlig å plukke noe alle likte og ha det i en skål sammen.

Det er vel sånn som er stor forskjell fra sted til sted. Når vi var mindre plukket vi alltid i hver vår pose. Men som voksen, de få gangene man kjøper smågodt putter vi alt i et og i en bolle etterpå.

Husker på ungdomsskolen så var jeg hos ei venninne, men måtte hjem å spise middag. Da jeg kom tilbake, hadde hun fått besøk av ei annen venninne. De hadde vært på kiosken og kjøpt hver sin pose med smågodt. De visste at jeg skulle komme tilbake.

Så da satt de der da og spiste fra hver sin pose. Ikke blei jeg spurt engang om jeg ville ha bare én ting. ...

For min del hadde det blitt rimelig kleint å trykke kjeften full av snop mens en godteløs stakkar måtte se på :o Jeg forstår ikke dem som ikke deler...

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har lagt ut for pizza og røyk til. Jeg etterspurte pengene noen ganger, men fikk de aldri. Så var vi til Danmark sammen og på vei ut på byen så sa jeg at hun fikk spandere en runde på meg for pengene hun skyldte. Ja hun skulle spandere som bare det hun! Når vi kommer ut spanderer jeg første runde med fisher shot. Jeg spanderer flere runder med shot. Litt senere kjøper jeg 4 rusbrus. Gir 1 til hver av mine venninner og 2 til meg. Jeg drikker litt av den ene min og går på do. Når jeg kommer tilbake kan samboeren min fortelle at venninnen min har drukket opp mine rusbrus. Han visste ikke at det var mine. Enda lenger ut på kvelden var jeg blakk, tenkte hun kunne spandere en runde, nei da stakk de en annen plass..

Jeg hadde da brukt 1000kr oss der inne.

Men hvorfor kjøpte du til henne da? Kjente du ikke lusa på gangen, ennå? Hun skulle jo spandere på deg!

Ja det var egentlig ikke så lurt. Jeg er vandt med at vi deler og spanderer på hverandre på fest og ute på byen. Ingen som jeg pleier å drikke med er kjip på drikka si. Men nå har jeg lært noe nytt og en ev. neste gang noe lignende skjer så spanderer ikke jeg først.

Skrevet (endret)

Min eks-svigerinne er et kapittel for seg ...

Jeg og min eks-mann fikk alltid detaljerte ønskelister på mail før jul og bursdagene til barna.

Som den snille tante og onkel vi var ble det mye lego, ulltøy og annet fint til de tre små, og gjerne vin/bøker/musikk og liknende til henne og mann.

Tilbake fikk vi mye rart: en jul fikk vi en pose nøtter fra et tre i hagen deres, et annet år fikk vi to flasket hjemmebrygget øl (som vi ukke turte å smake på da flaskene "bulte" ut), et år fikk vi en OL-maskot fra et vinter-OL 80-tallet. Siste julen min eks-mann og jeg var gift fikk vi et Norgesglass med noe ubestemmelig i. Glasset "glemte" vi igjen :D der feiret julehelgen.

Det drøyeste var da min eks-mann i bursdagpresang fikk programmet (!!!) til en festival som fant sted i byen der de bodde.

Veldig spesiell dame :P

Endret av MammantilNurket
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 1e080...1e5

Skrevet

Hehe mye bra her.

Min far er av det gjerrige slaget,bl.a

•har ikke på lys,vifte,vindusviskere i bilen,det tar av drivstoffet(greit nok,men trafikk sikkerheten da..)

•var ikke lov å åpne kjøleskap døren,før du var 100%sikker på hva du skulle ha

•3 min er nok tid og dusje på

Kunne holdt i evigheter,han er kronisk gjerrig.ja mye er bra sparing,men det er grenser

Blir fort dyrt om han blir stoppet i kontroll.

Drivstoff utgiftene er baggis.

Anonymous poster hash: b2b28...79a

Skrevet

Da jeg jobbet i bar i studietida for sikkert åtte år siden så jeg veldig forskjell på menn og kvinner når de var ute.

Menn tok stort sett hver sin "runde" på bordet, og om de bestilte vin, så betalte de vanligvis med samme beløp og rundet oppover (tips resten).

Damer derimot - var helt annerledes. De kranglet om hvor mange glass vin hver hadde hatt og skulle regne ut hva det kostet og voldsomme greier - sleit noen ganger med å få de til å bli enige slik at regning ble dekt - og da gikk gjerne noe av "tipsen"de la igjen med også....... Noen ganger kunne de mer normale damene legge igjen litt tips og slengte i litt for å dekke det de hadde hatt - og så kom venninna rett etterpå og sa at siden hun første hadde lagt i litt ekstra, kunne de slippe unna med litt mindre, for regninga ble betalt ( altså stjal tipsen som var lagt på av hun første - gjerne uten at hun som la igjen så det....).

Sier seg selv at jeg ikke gadd å gi disse gjerrige damene fryktelig mye mer service enn de faktisk hadde krav på (de har krav på kjapp og riktig behandling - smil er ekstraservice....) - og holdt meg til å oppføre meg veeeldig korrekt.

Har opplevd det motsatte flere ganger når jeg kjørte drosje i studietiden, mannfolk som ble sure når jeg ga klar beskjed når de ville at tipsen som kompisene ga til meg skulle dekke deres anndel.

Tror nok litt av grunnen til at de prøvde var at jeg så så ung og sart ut, men den gang ei.

Skrevet

Var det egentlig liltt greit at noen hjalp til med å bli kvitt de 20 L med velkomstdrink da så du slapp å helle ut 15 L? Snakk om å feilberegne... 1 L per pers???

Seriøst er du helt blond i hue?

Skrevet

Da jeg jobbet i bar i studietida for sikkert åtte år siden så jeg veldig forskjell på menn og kvinner når de var ute.

Menn tok stort sett hver sin "runde" på bordet, og om de bestilte vin, så betalte de vanligvis med samme beløp og rundet oppover (tips resten).

Damer derimot - var helt annerledes. De kranglet om hvor mange glass vin hver hadde hatt og skulle regne ut hva det kostet og voldsomme greier - sleit noen ganger med å få de til å bli enige slik at regning ble dekt - og da gikk gjerne noe av "tipsen"de la igjen med også....... Noen ganger kunne de mer normale damene legge igjen litt tips og slengte i litt for å dekke det de hadde hatt - og så kom venninna rett etterpå og sa at siden hun første hadde lagt i litt ekstra, kunne de slippe unna med litt mindre, for regninga ble betalt ( altså stjal tipsen som var lagt på av hun første - gjerne uten at hun som la igjen så det....).

Sier seg selv at jeg ikke gadd å gi disse gjerrige damene fryktelig mye mer service enn de faktisk hadde krav på (de har krav på kjapp og riktig behandling - smil er ekstraservice....) - og holdt meg til å oppføre meg veeeldig korrekt.

Har opplevd det motsatte flere ganger når jeg kjørte drosje i studietiden, mannfolk som ble sure når jeg ga klar beskjed når de ville at tipsen som kompisene ga til meg skulle dekke deres anndel.

Tror nok litt av grunnen til at de prøvde var at jeg så så ung og sart ut, men den gang ei.

Det er jo så superfrekt at man blir litt paff - de insisterer altså på at du skal både skal gjøre jobben og delvis betale den sjøl - herregud for noen frosker!

Har opplevd et par ganger det samme, med tips som lå på bordet fra noen, og så kommer andre og tar det med seg og prøver å betale meg med det - da blir man ikke blid for å si det sånn....

Det er vel i slike serviceyrker man ser hvor frekke folk kan være. Utrolig godt å ha denne kunnskapen senere i livet!

Skrevet

Hohoho... Så bra at det finnes gjerrigknarker så vi kan le og more oss smile.pngJeg gikk hjem fra jobben en regnværsdag (tar ca 15 min å gå) da en venninne kjørte forbi meg. Hun stoppet og spurte om jeg ville sitte på, for hun skulle jo samme veien (Hun bor litt lenger ned i gaten min). Jeg takket pent ja og ble kjørt hjem. En tur på under 2 min. Da jeg er på vei ut av bilen og skal tl å si "takk for kjøre" avbryter hun og sier; "Hvis du ikke har kontanter så sender jeg deg bare kontonr mitt jeg". Jeg ble litt paff og svarte at det måtte hun gjerne gjøre for jeg hadde ikke kontanter på meg tongue.pngFikk sms 10 min etter hun hadde kjørt med kontonr og beløpet som skulle settes inn. 50 kr skulle hun ha tongue.pngAnonym poster: 1bce02f48f8c6feae308b01c5b96c858

Du får svare henne med at om du betaler henne er det pirattaxi virksomhet, og som hun sikkert vet er det ulovlig.

Haik er haik og skal være gratis.

Skrevet

Hohoho... Så bra at det finnes gjerrigknarker så vi kan le og more oss smile.png

Jeg gikk hjem fra jobben en regnværsdag (tar ca 15 min å gå) da en venninne kjørte forbi meg. Hun stoppet og spurte om jeg ville sitte på, for hun skulle jo samme veien (Hun bor litt lenger ned i gaten min). Jeg takket pent ja og ble kjørt hjem. En tur på under 2 min. Da jeg er på vei ut av bilen og skal tl å si "takk for kjøre" avbryter hun og sier; "Hvis du ikke har kontanter så sender jeg deg bare kontonr mitt jeg". Jeg ble litt paff og svarte at det måtte hun gjerne gjøre for jeg hadde ikke kontanter på meg tongue.png

Fikk sms 10 min etter hun hadde kjørt med kontonr og beløpet som skulle settes inn. 50 kr skulle hun ha tongue.png

haha, be om kvittering - si at du skal skrive det av eller noe....kanskje hun da skjønner hvor tullete dette er.... Eller spør litt alvorlig om hun har det bra, og om hun har økonomiske problemer - og at du vet om en god konsulent i banken din haha

Skrevet

Tror nok litt av grunnen til at de prøvde var at jeg så så ung og sart ut, men den gang ei.Anonymous poster hash: b2b28...79a

Det er jo så superfrekt at man blir litt paff - de insisterer altså på at du skal både skal gjøre jobben og delvis betale den sjøl - herregud for noen frosker!

Har opplevd et par ganger det samme, med tips som lå på bordet fra noen, og så kommer andre og tar det med seg og prøver å betale meg med det - da blir man ikke blid for å si det sånn....

Det er vel i slike serviceyrker man ser hvor frekke folk kan være. Utrolig godt å ha denne kunnskapen senere i livet!

Det er det, derfor jeg er meget striks på at kelner/sjåfør skal ha tipsen sin. En skal da ikke betale for å få lov å være på jobb. (Skatt er for meg ikke direkte betaling men ett bidrag til felleskapet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...