Gå til innhold

Ny gjerrig-tråd!

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Elsker gjerrig-trådene:)

Jeg hadde jentefest forrige helg. Hadde både nære venninner og mer perifere. Vi var 20 stk til sammen.

Jeg hadde laget 20 liter velkomstdrink av det eksklusive slaget og serverte også mat. De fleste hadde med seg en flaske vin eller noe snacks i tillegg til det de selv skulle drikke.

Hun ene (heldigvis av de mer perifere) hadde kun med seg drikke til seg selv (8 bokser øl) og en pakke druer (??).

Det ble til at hun drakk av velkomstdrinken hele kvelden og etterlot derfor 5 bokser øl. Druene lå også uåpnet igjen på kjøkkenbenken.

Dagen derpå mens jeg holdt på å rydde ringte hun for å spørre om det passet at hun kom for å hente ølboksene og druene.

Skrevet

Jeg dør av latter! Er det mulig?!

Skrevet

hahaha...jeg ler også! hente druene??? haha

Skrevet

Kan jo være ekstremt gode druer da... :-D Ikke alle druene som er like gode vettu... ;-) hihi...

Skrevet

Da vi var på ferietur til Tyrkia i høst, fortalte de som arbeider på stamrestauranten vår om ei spesiell dame. Hun pleide blant annet å kjøpe EN Raki, som hun vannet ut hele kvelden, over timer, for å få den til å vare. Vannflasken spurte hun om de ikke kunne passe på til dagen etterpå! ;-)

Skrevet

hva sa hu når hu henta druene da?

haha :)

Skrevet

Lånte en gang litt sminke av en venninne (for å ettersminke meg opp litt etter vorspiel før vi skulle på byen) og dagen etter fikk jeg en sms av henne om at jeg kunne overføre 20,- til hennes konto for hun hadde regnet på hvor mye sminke jeg hadde brukt av totalprisen av hva den kostet og da ble det 20,- kroner.

Jeg holdt på å dø :D

Gjest overlord
Skrevet

hva sa hu når hu henta druene da?

haha smile.png

Ingen verdens ting. Takket for en fin kveld og viste ingen tegn til å skjemmes.

Skrevet

Lånte en gang litt sminke av en venninne (for å ettersminke meg opp litt etter vorspiel før vi skulle på byen) og dagen etter fikk jeg en sms av henne om at jeg kunne overføre 20,- til hennes konto for hun hadde regnet på hvor mye sminke jeg hadde brukt av totalprisen av hva den kostet og da ble det 20,- kroner.

Hahaha, den tok kaka. :D Håper du spurte etter kontonr hennes?

Skrevet

Hahaha, den tok kaka. :D Håper du spurte etter kontonr hennes?

Overførte 22,- med notat at de 2 ekstra kronene var renter :D

Hun nevnte aldri saken igjen.

Skrevet

hahah dagens :D

Gjest Miryks
Skrevet

Er noen somre siden, men jeg hadde gampeluren på beite med ei "venninne". Siden bonden vi fikk låne beite av plutselig trakk tilbake nesten alt av beite, endte det med at vi måtte kjøpe rundballer.

Var 4 stk i alt, til 750,- per stykk. Bonden tok i tillegg 250,- for å frakte dem til beitet. (Var 2 mil, og ingen av oss hadde tilgang på bil eller henger..)

Ble pent og pyntelig 4000,-, det, som jeg betalte siden jeg ringte bonden og fiksa alt.

Da jeg kom en dag på beitet, holdt hun på å laste sin hest på henger med beskjeden "Vi har funnet stallplass, så vi flytter nå!". Sa at jeg skulle ha 2000,- for rundballene og frakta.

"Så artig, det er akkurat det jeg skulle ha fra deg for leie av gjerdestolper og strømapparat." smilte hun søtt, smalt igjen bakluka og kjørte avgårde.

Fikk igjen pengene etter trussel om å gå til politiet..

Skrevet

Svogeren min regna ut hva det kosta å trekke ned på do:P

Skrevet

Min venninnes venninne: lurte på om hun ikke snart skulle få igjen den kronen hun skyldte henne...?

Skrevet

Moren min teller antall folk som skal spise middag og koker likt antall poteter:P

Skrevet

Moren min teller antall folk som skal spise middag og koker likt antall poteter:P

HAHAHA :D Fantastisk!

Hilsen "Sminke-låneren"

Gjest Miryks
Skrevet

Hva er galt i det? Vi teller da også opp antall poteter så vi ikke koker for mye. Mat koster penger.

Skrevet

Hva er galt i det? Vi teller da også opp antall poteter så vi ikke koker for mye. Mat koster penger.

Hun koker LIKT antall poteter. De fleste spiser da mer enn 1 potet :D

Skrevet

Hva mener du? Liksom en potet til hver?

Skrevet

Ei vennine skulle kjøpe rundtykker som vi skulle spise hos henne til lunsj, et rundstykke på rema kostet da 2kr. Hun tok 2 rundtykker og la 1 i en pose til meg, og en i en pose til henne!!!! Da holdt jeg på å dæve....

Dette er vel ca 3 år siden..hun er blitt mye bedre. Men glemmer aldri den............

Skrevet

Vi var på restaurant og spiste middag. Et ektepar hadde bestilt 2 porsjoner med "dagens" til en rimelig pris.

Etter en liten stund kom de å ville levere tilbake den ene porsjonen for det holdt med en på deling mente de. Porsjonene var altfor store var argumentet.

Etter mye diskusjon kom hovmesteren som sa at det var første gang han hadde fått klage på for store porsjoner.

De fikk ikke medhold.

Vi var ille berørte på deres vegne.

Skrevet

Ja, en potet til hver! Men nå er moren min ganske sær, og hysterisk til å ska spare på maten.

Skrevet

Hehe mye bra her.

Min far er av det gjerrige slaget,bl.a

•har ikke på lys,vifte,vindusviskere i bilen,det tar av drivstoffet(greit nok,men trafikk sikkerheten da..)

•var ikke lov å åpne kjøleskap døren,før du var 100%sikker på hva du skulle ha

•3 min er nok tid og dusje på

Kunne holdt i evigheter,han er kronisk gjerrig.ja mye er bra sparing,men det er grenser

Skrevet

En potet til hver:P Hun er sær, iforhold til mat og sparing.

Skrevet

Har ei venninne jeg lånte 20kr av, til parkering.

1-2mnd senere fikk jeg høre ifra noen venner av oss at hun savnet pengene jeg låne og at det vår dårlig av meg å ikke betale tilbake.

OK, skulle kanskje ha betali, men 20kr??

Samme venninna var på besøk i sommer, da grillet vi. Hun kjøpe 2 paprikaer, en avokado, 1hvitløk, 1, rødløk og en "skvosh" (haha, hvordan skrives det?? :P) Vi brukte ca halvparten av alt. å la resten i kjøleskapet vårt.

(hun fikk kjøtt ifra oss, også skulle hun stå for grønnsakerne..)

3dager senere ringer hun meg, om jeg kan ta med grønnsakerne som er igjen å komme til byen med de?? Møte henne på jobben. Hun skulle bruke de i middagen neste kveld.

snakker om altså..

Vi er voksne..

haha, ogs kjenner vi en som spørr når vi kommer på besøk:

skal du ha mange kopper kaffe??

også måler han opp akkurat, slik at ingen kaffe går til spillet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...