millimor Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Sønnen min veier 11 kg og er 6 mndr... Gruer meg nesten til "dommen" på 6 mdrs kontrollen. Ligger han langt over? Hva er normalen egentlig?
L-8 Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Min på 14 mnd er 10 kg og ganske normal... http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php sjekk her!
miepia30 Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Var litt kjapp. Og hørtes litt frekk ut, ikke meningen. Han ligger nok rundt 2.5 percentilen, altså er 97.5 prosent av gutter på hans alder lettere. Snittet veier rundt 8 kilo. Men nå er han i en alder hvor han blir mer mobil og sannsynligvis flater han ut i vekt.
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Min gutt var 10030 g og 71,5 cm på 6 mndrs kontroll. En stor og kraftig plugg:) Min lå da på 90-persentilen på vekt i forhold til lengden. Ikke så farlig med kraftige babyer så lenge de fullammes! Hvor lang er din gutt da? Om han ammes, kanskje dere kan kutte nattamming? Særlig om han får litt grøt på dagtid, så trenger han ikke nødvendigvis nattmat. Det kan jo stabilisere vekten litt. Ellers tror jeg de kryper vekten av seg om noen mndr:)
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Var litt kjapp. Og hørtes litt frekk ut, ikke meningen. Han ligger nok rundt 2.5 percentilen, altså er 97.5 prosent av gutter på hans alder lettere. Snittet veier rundt 8 kilo. Men nå er han i en alder hvor han blir mer mobil og sannsynligvis flater han ut i vekt. Det er riktigere å se på vekt i forhold til lengde, enn i forhold til alder... (Men nå har jo ikke HI oppgitt den da...)
miepia30 Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Det er riktigere å se på vekt i forhold til lengde, enn i forhold til alder... (Men nå har jo ikke HI oppgitt den da...) Det vet jeg. Men med mindre han er noen og 80cm er han nok en gutt i meget godt hold. Og som du sier, ammes han er det en annen sak enn om han får mme. Da må det nok gjøres noen grep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå