Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min veier 11 kg og er 6 mndr... Gruer meg nesten til "dommen" på 6 mdrs kontrollen. Ligger han langt over? Hva er normalen egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge tabellen på mammanett.no, så er normalen for gutter på 6 mnd 6,1-10,2 kg. MEN det at noe er i midten begyr det jo at mange er over, og mange under. Min baby er ganske normal, men begynte litt større enn gjennomsnittet. Vi startet i barselgruppa da babyene var ca 2 mnd og min jente var da den yngste og største. Nå er babyene ca 7 mnd, og jenta mi er blitt den minste. Alle babyene i gruppa vokser "normalt" i følge HS, så det vil alltid finnes store variasjoner.

Skrevet

11 kg og 6 mndr? han må være smellfeit!? min gutt er 17 mnd og veier 11,8 kg og han er normal,

Skrevet

å kalle en baby smellfeit fordi han veier like mye som din som er 11mnd eldre syntes jeg var idiotisk sagt anonym 20:56! Du aner vel ikke hvor lang babyen er eller noe....

Om man ammer er det ingenting som heter feite babyer, man er faktisk ikke bekymret for fedme før ungen er 3år! så lenge babyen følger sin kurve, eller rettere sagt finner sin egen kurve (noe de kan bruke 12mnd på) altså at vekt, lengde å hodeomkrets holder samme linjen i vekstskjemaet er det ingenting å bekymre seg for, jeg syntes helsestasjonen til tider kan overdrive vektfokuset, for som regel går det seg til å det er normalt at de vokser i lengden å "bredden" annenhver gang! Syntes ikke man skal fokusere for mye på vekten til en baby heller se på allmenntilstanden (sånn generelt altså, stor eller liten!) Kunne nok skrevet myye mer men gjør ikke det nå..

Mvh barnepleier student som snart er ferdig og akuratt har skrevet stor oppgave om dette temaet..

Skrevet

Skjerp deg #3!

Snuppa mi veide 11,7 kg da hun var 8 mnd, nå er hun snart 15 mnd og veier det samme ;) Men er mye lengre og tynnere selvfølgelig.

Skrevet

Min fikk forøvrig kun mm frem til 6 mnd...veide 10 kg 5 mnd gammel, haha! Nydelig, god og lubben liten baby <3

Skrevet

min på 20 mnd er like stor både vekt og lengde som ei venninne sin som ak har runda året!=) like perfekte begge to!<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...