Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Lurer på om det går an å få sekt laser e.l etter sv skap. Jeg gikk opp 30 kg, fikk sv skaps forgiftning og este ut.. Nå er magen min dekt av dem. Har ikke råd til utallige laserbehandlinger selv.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Nope, man må ha medisinske plager for å få noen slags type kosmetisk behandling dekket.. Og nei, at du er misfornøyd med deg selv er ikke nok... Det er strenge kriterier for dette og det skal det være også for helsevesenet har ikke hverken råd eller personell nok til å "pynte på" de som ikke liker kroppen sin pga overvekt, løs hud (her finnes det noen tilstander som dog dekkes om man har f.eks eksem/sopp under hudfold), akne eller strekkmerker i tillegg til alle de andre oppgavene de skal utføre..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Nei, det får du ikke. "Psykiske problemer" pga utseende er ikke nok, det må være medisinske grunner til å få dekket plastisk kirurgi. En venninne fikk dekket mageplastikk etter tvillingsvangerskap fordi hun hadde et forkle av hud hengende fra magen og sopp, kløe og eksem under det, da ble det dekket. Er det bare pga utseende må du spare selv.
Krisa71 Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Er det helt ekstremt får du dekket dette. Fjerning av såkalt hengemage etter svangerskap eller kraftig vektreduksjon, dekkes dersom henget er 2 cm eller mer. Be din fastlege om henvisning så får du svar på om du hører til i gruppen som har rett på dette.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Er det helt ekstremt får du dekket dette. Fjerning av såkalt hengemage etter svangerskap eller kraftig vektreduksjon, dekkes dersom henget er 2 cm eller mer. Be din fastlege om henvisning så får du svar på om du hører til i gruppen som har rett på dette. Her snakker du jo om mageplastikk og da er kravene mellom 2-7 cm avhengig av hvor du bor OG du må i tillegg ha medisinske plager som eksem/sopp under hudfolden... Men det er jo ikke det HI spør om , hun spør om laserbehandling for å fjerne strekkmerker og dette dekkes ikke....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Trodde at strekkmerker ikke kan fjernes jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Føler du det bedre med deg selv nå? Så mente jeg LASER eller mageplastikk da.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Jeg vet om ei som så ut som hun hadde blitt klort av en tiger på hele magen, og hun fikk tilbud om å få fjernet de. Det var ikke engang hun som ba om det, legen tok det opp selv. De var ille da.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 http://www.google.no/search?um=1&hl=en&client=safari&tbo=d&biw=768&bih=928&tbm=isch&sa=1&q=stretch+marks+belly&oq=stretch+marks+be&aq=2&aqi=g10&aql=&gs_sm=1&gs_upl=171473l172487l0l174181l3l3l0l0l0l0l139l301l2.1l3l0 Ser ca sånn ut bare at jeg er tynnere. Veide 85 nå er jeg 55. Når jeg står er magen flat og slapp, sitter jeg eller bøyer meg er den laaangt over buksekanten
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Fikk ikke linken til å funke.. Og dette var mitt 1 barn.. Etter to og tre er jeg nok dekt av dem.
♥Nemi♥ Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Så er det jo også mange strekkmerker som er ubehagelige. Si at det klør:) Det gjør mine..
Krisa71 Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Er det helt ekstremt får du dekket dette. Fjerning av såkalt hengemage etter svangerskap eller kraftig vektreduksjon, dekkes dersom henget er 2 cm eller mer. Be din fastlege om henvisning så får du svar på om du hører til i gruppen som har rett på dette. Her snakker du jo om mageplastikk og da er kravene mellom 2-7 cm avhengig av hvor du bor OG du må i tillegg ha medisinske plager som eksem/sopp under hudfolden... Men det er jo ikke det HI spør om , hun spør om laserbehandling for å fjerne strekkmerker og dette dekkes ikke.... Feil. Hvor man bor har da ingenting med cm-kravet å gjøre, og man må slett ikke ha tilleggsplager. Jeg har startet prosessen og var på klinikken i går og spurte om disse tingene. Hvert tilfelle blir vurdert for seg. Og har men ekstremt mye strekkmerker så får man hjelp til å redusere disse, enten med laser eller operasjon, men da snakker vi om ekstremt mye, legen kunne fortelle om kvinner som hadde det over hele kroppen osv.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Hvor du bor har faktisk litt å si nettopp fordi hvert enkelt tilfelle vurderes for seg, om du leser historiene på denne siden ser du at noen har fått avslag på et sykehus og godkjent når de har prøvd seg på et annet.... Hovedregelen er at det skal være et betydelig heng og tillegsplager, men kan godt hende det finnes unntak. Men mye å lære av andres erfaringer: http://www.bukplastikk.com/
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 En venninne hadde slik mage som på bildene. Men ikke tilstrekkelig heng. Den var ca 2 cm men ikke eksem/sopp plager. Hun måtte betale selv. Valgte en kjent plastikk-kirurgi kjede. Men hun ble styggere etter bukplastikk, hadde da en omfattende - med ny navle. Strekkmerkene gikk ikke overens over og under arret, de ble enda mer visende(strukket). Noen av de var 1,5-2 cm brede på det verste, og disse ble hengende litt skrukkende over arret. Navlen ble veldig fake. Vær obs på dette hvis du velger å operere, du trenger ikke bli fornøyd etterpå. Og det lureste er å vente til man har fått alle barna. Selv om man kan få barn etter en slik operasjon, er jo risikoen for enda fler strekkmerker der når man har strammet inn alt igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Skulle ønske det hadde vært mulig:( Jeg har strekkmerker på magen, på siden, på overamene, på lårene, bak knærne og leggene, på puppene og under rumpa. Jeg viser kroppen min minst mulig. Hater å være på stranden fordi jeg ikke vil vise kroppen min. Jeg er i begynnelsen av 20 årene å har overhodet ingen mulighet til å betale for laser! Hadde jeg kunnet så hadde jeg gjort det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå