Trebarnsmamma30 Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Klarer dere å tenke på noe annet enn den kommende fødselen? Jeg er 37+5 og merker at tankene svirrer rundt dette døgnet rundt nå. Fikk første i uke 37 men andre litt over termin så vet jo aldri når det hele vil starte! Er innstilt på å gå til termin da, kan jo ikke håpe for mye:) Men likevel går jeg liksom bare her og venter..
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Føler at eg og bare går her og venter.. Fødte gutten min i uke 36, så har vell kansje ikke lakt det helt på meg at eg kan gå til termin, til og med over denne gangen. Er 38+4, trøtt og lei Tenker mye på hvordan fødselen vil starte, og foreløpe, når på døgnet osv. Håper at jenta i magen ikke drøyer det til etter termin med å komme ut ivertfall, krysser fingrene
<3marsbaby12 Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Huff ja! Har 5 dager igjen til termin, er førstegans, og begynner å bli utålmodig...Vanskelig å fokusere på annet, og blir lei av å gå hjemme og "trø"... Mannen min prøver å "aktivisere" meg så godt han kan, slik at jeg får tankene over på andre ting:)
klatrejenta Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har termin i dag og går bare å venter på at lilletulla skal komme selv om jeg forsøker å aktivisere meg. Har forsøkt det meste av kjerringråd for å få i gang fødselen men ser ikke ut til at noe har fungert. Gleder meg til å få tilbake kroppen min og ikke føle meg som en strandet hval eller en skillpadde som ligger på ryggen og spreller for å komme opp. Har hatt endel harde kynnere i dag men ikke noe som kan ligne rier. Skulle jeg gå nesten to uker over tror jeg at jeg kommer til å bli gal. Er overhodet ikke redd for selve fødselen eller smertene ved den så tanken på det forestående er positive og forventningsfulle.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Har termin på fredag, så må nok si at fødselen er så og si det eneste jeg klarer å tenke på om dagen. Prøver å holde meg okupert med sønnen vår, er jo en håndfull han også, men den siste uka har bekkenet mitt sviktet helt, og jeg klarer ikke bære han lenger, siden han bare er 12,5 mnd, så gjør ikke det dagene så lett. Svigermor avlaster meg en del nå da, han ligger over hos henne i natt, og skal være der til i morgen efta.. Så morgendagen blir nok ikke stort mer enn tankene på fødsel vel Så har jeg følt det som om fødselen er i gang siden mandag da, tak i ryggen, kynnere i fleng osv, men det tar seg jo ikke opp til rier :-/ Skuffende...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Er 3 dager over termin å holder på å gå på veggen. Får heller ikke sove, livet er dritt. Dumt av meg å innstille meg på å bare gå fram til termin. Var ikke en scenario jeg hadde sett for meg i og med at alle "tegnene" har vært der så lenge. Har kjempelyst at dette skal gå i spontan fødsel uten igangsettelse men ser dårlig ut:(
Tyren78-09+12 Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 6 dager over termin her..og må si jeg har gått å ventet i mange uker nå. Førstemann kom 12 dager før termin, og denne gangen var jeg HELT sikker på at fødselen kom til å starte før det også.. men så feil kan man ta... overtidskontroll i morgen. Håper jeg bli igangsatt snart dersom ingenting skjer.. dette er en tålmodighetsprøve!!! 2-åringen skjønner jo ikke at mamma ikke klarer å delta i alle lekene han skal ha meg med på...syns synd på han, så gler meg til jeg igjen kan leke med han på normalt vis!
☆☆☆ Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Egentlig går det helt fint. Forventer egentlig overtid (er 39+3 i dag), gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt...
Drømmeprinsen<3 Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Har termin på fredag, men driver og forbereder meg mentalt på og gå overtid, noe som ikke er like lett når jeg hver gang er på besøk hos min mor eller svigermor får beskjed om å ringe med EN GANG det skjer noe, og de har hele tiden sagt begge at de tror denne lille skal komme før tiden, men nei, det tror ikke jeg. Tror det blir overtid på meg Sist kontroll (forrige fredag) var ikke hodet festet! så nei... hva skal man tro...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Har termin på fredag, men driver og forbereder meg mentalt på og gå overtid, noe som ikke er like lett når jeg hver gang er på besøk hos min mor eller svigermor får beskjed om å ringe med EN GANG det skjer noe, og de har hele tiden sagt begge at de tror denne lille skal komme før tiden, men nei, det tror ikke jeg. Tror det blir overtid på meg Sist kontroll (forrige fredag) var ikke hodet festet! så nei... hva skal man tro... Termin samtidig vi da Skal sies, sist svangerskap var ikke hodet på gutten festet på siste kontrollen heller, og jeg følte jeg måtte forberede meg på å gå på overtid. ALLE rundt meg maste om det snart var noe i gjære osv osv, det er utrolig slitsomt. Men 5 dager før termin klarte jeg enderlig å slå meg til ro med at det ville bli overtid på meg, jeg planla å gjøre ting jeg ikke fikk så mye tid til når ungen kom, for da hadde jeg noe å "se frem til". 3 dager før termin bråvåknet jeg klokka 4 på natta, 4 minutter mellom riene! Var redd for at gutten ikke var festet, så samboeren kjørte til føden med meg halvveis liggende ved siden av han. Kom frem og inn på innskrivingsrommet, og jordmor sjekket først hodet, da satt han vist bom fast i bekkenet mitt, hadde ikke kjent han feste seg eller noe, så var overraskende Denne gangen også, så forbereder jeg meg på overtid, til tross for at hodet er festet, kynnerne røsker i ryggen og jeg er full moden. Tenker at det er bedre å forberede seg på overtid, å få positiv opplevelse av at tulla kommer før, enn å forvente en fødsel nå, og bliskuffet når man passerer termin. Er ikke noe lettere å forberede seg mentalt denne gangen, alle maser om at broren kom jo 3 dager før, så da kommer hun før, og for 2 uker siden sa jordmor at fødselen var rett rundt hjørnet, så da blir det hvertfall bare mas fra alle kanter.. Prøv å overhøre dem når de maser, eller "true" med at om de ikke slutter å mase snart, så får de ikke vite noe før ungen er født Da blir det nok ro å få fra dem.. Det er jo kanskje slemt, men efektivt hvertfall..
meili Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Heisann:) Er i uke 40 i dag ,termin på onsdag.Har økende kynnere og mye nedpress så det er vanskelig og gå til tider.De siste uker har alt dreid seg om fødselen i hodet mitt siden jeg har hatt mye falske rier kynnere .Men nå er jeg sånn at jeg tar det når det kommer.Ikke lenge igjen uansett.Skal på kontroll på sykehuset i morgen,kanskje de setter det i gang da,skulle iallefall strippe meg da .Så får jeg se hva som skjer. Lykke til alle sammen.Litt slitsom tid dette her alle er vel like lei tenker jeg...
RockMama Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Er i uke 38+4 i dag, og er klar! Var på sykehuset til observasjon, ul og registrering i 5 timer i går - da jeg klarte å skli i en oppoverbakke og lande plask på magen uten å ta meg for. Skummelt, men alt ser bra ut. Registreringene viste i tillegg at jeg har regelmessige og tette kynnere, og mensmurringene er her, så kanskje snart. Gleder oss til å treffe baby!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå