Gå til innhold

Rett på MME med nr.2. Andre med erfaring fra barsel etc.?

Anbefalte innlegg

Jeg har av flere grunner bestemt meg for å gå rett på MME når nr.2 kommer i juni (planlagt keisersnitt).

Er det andre som har tatt samme beslutning? Hvordan ble ønsket mottatt på barselavdelingen? Ble det stilt spørsmål eller respekterte de ønsket?

Skal føde på Ahus.

:)

Fortsetter under...

Det er nok lurt om du skriver dette i et brev som du tar med til fødeavd, og gjerne sender dem på forhånd. Kanskje kan det være greit å ha en samtale med dem også, det kommer litt an på hvorfor du vil gå rett på MME. De vil nok alltid stille spørsmål, rett og slett for å finne ut om det er noe de kan hjelpe deg med, men de SKAL respektere ønsket ditt om å ikke amme - du kan altså ikke nektes MME eller tvinges til å amme.

En annen grunn til at det er lurt å ta kontakt med dem er dersom du ønsker å bruke et spesielt flaskemerke eller MME-merke - det er ikke sikkert de har dette, i såfall må du ta med nok av alt sammen selv. Samtidig er det MYE enklere dersom du kan bruke sykehusets flasker og MME (spesielt når det er snakk om ks, det er jo ikke sikkert du er i kjempeform), så akkurat det er det kjekt å vite på forhånd.

Dersom du ønsker å gå rett på MME av "ammegrunner" er du velkommen til å ta kontakt med meg via pm eller (helst) epost (finnes i profilen min) dersom du lurer på noe som du tror at jeg som ammehjelper kan hjelpe med. Men som ammehjelper vet jeg også at det finnes masse grunner til å ikke amme som jeg IKKE kan hjelpe med, så ditt ønske om å ikke amme respekterer jeg selvsagt 100% :)

Jeg er altså ammehjelper / ammehjelpen.no

Hei!

Jeg har tatt samme beslutning som du har, men er en stund til jeg er fødeklar så har ikke vært hos jm. ennå. Har en bekjent som var gjennom dette for et par år siden men ble dessverre ikke møtt på noen god måte på barsel. Jeg vet ikke hva slags andre forberedelser hun hadde gjort men det var barn nr 2 og nr 1 var også flaskebarn.

Jeg skal på forhånd få min fastlege til å skrive resept på et legemiddel som stanser evt melkeproduksjon, noe min bekjente ble nektet å få på barsel.

Det er nok lurt å fortelle jm om hva en ønsker slik at dette kan stå i papirene du tar med på føden, sikkert lurt som hun over skriver at man også kan informere om dette på forhånd.

Når det gjelder grunnen min, som sikkert mange kommer til å spørre om, har jeg ikke lyst til å måtte forklare dette til alle på barsel som lurer. Kommer til å være bestemt for dette og min mann er også enig i at det er irrelevant for dem og vår sak så vil nok si det samme til alle; nemlig at det har jeg ikke lyst til å forklare men at det er et nøye gjennomtenkt valg. Kanskje jeg forteller det til min min jm men det kommer an på vår kjemi.( har flyttet så får ikke samme jm her som sist)

Skal undersøke ang flasker og type MME.

Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til og vil veldig gjerne høre en oppdatering om erfaring ift hvordan dere gjorde det og hadde det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...