Gå til innhold

8 måneder og seprasjonsangst..... på natta.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oversosial babyfant på 8 måneder, har vært forberedt på seprasjonsangsten en stund, men hadde aldri trodd den skulle slå inn mellom 4 og seks om morningen.

Han har sovet på eget rom fra samme dag vi kom fra sykehuset. Det har aldri vært et problem, savnet han oss på natta så fikk han ofte noe som luktet av meg eller pappaen også har alt gått seg til.

Men nå våkner han et sted mellom fire og seks, hylgråter, helt utrøstelig. Men når vi står der så er det greit, mens med en gang vi gjør en antydning til å gå er helvete løs. Forsøkt med t-skjortene, ikke fungert, prøvd å sitte å kose til han er døsig, fungert til jeg reiser meg, ikke mat og ikke vann. Ikke tannpine og ikke mørkredd.

Nå har det vært tre netter med samsoving som eneste løsning.

På dagtid går det greit å legge han med smokk og koseklut.

Noen tips ute og går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samsov til perioden med ekstra nærhet gir seg? Ettersom det er så tydelig at han trenger mer kontakt og trygghet en stund er det hva jeg ville gjort iallefall.håper dere finner ut av det :)

Skrevet

Enig med hun over. Samsov, hvis dette funker for deg og mannen selvfølgelig. Om dere ikke får sove pga baby i sengen, burde dere vel finne på noe.

Men så lenge alle sover godt, er det ikke noe problem.

Vi har alltid gjort det som har fungert der og da med våre 3 barn. Og vi har aldri opplevd at vi har lagt til uvaner eller "laget ris til egen bak".

Så lenge alle har det bra, kan man egentlig gjøre det som passer en best. Om babyen ligger i deres seng, om en av dere ligger på madrass inne hos babyen etc. Har dere forresten prøvd det, om dere ikke ønsker å ha han i senga deres?

Husk at alt går i perioder med disse små. Det er mye de skal gjennom av tannfrembrudd, utviklingsspring, feber etc.

Men ha alltid i bakhodet at "det er bare en periode, og det vil gå over!" når det stormer som verst... :-)

Skrevet

Jeg har det på samme måte med dattera mi på 8 mnd. Helt utrøstelig mellom 4 og 6! Jeg kjenner henne godt, og hører godt at det er "leiseg-gråt". Samsoving for en stund har blitt løsningen her, til perioden er over. Alt går jo i perioder, tenker jeg, og siden det ikke er hele natten, kan det ikke være noe galt i at han får litt ekstra kos :)

Skrevet

Jeg ville ikke samsovet, for den vanen kan bli vanskeligere å bryte. Jeg ville heller lagt meg på en madrass på barnets rom. Da får alle sove, og barnet forblir i egen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...