mamatina Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Fikk beskjed på ordinær ul at jeg hadde det. I mitt forrige svangerskap ble lillegutt tatt med ks pga. seteleie. Gynekologen sa at fosteret kan ande i seteleie pga. hjerteformet livmor.. Vil IKKE ta ks neste gang, og ikke spesielt lyst til å føde i seteleie heller. Noen andre som har hjerteformet livmor som kan berolige meg??
Leirha Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Min søster har hjerteformet livmor. Første barnet ble tatt med hastekeisersnitt pga dette, men hun har hjerteformet livmor pga arrvev i livmor, så den klarte ikke utvide seg mer. Hun var 28 uker den gang. Hun har fått to barn vaginalt i hodeleie til rundt termin etter dette. Virker som om det bare var problemer først gangen.
Lille Tordivel Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har hjerteformet livmor. Min lillegutt ble tatt med ks pga det. Jeg fikk velge selv, men leste meg og hørte meg ganske opp på evnet, og siden 50 prosent av alle setefødsler ender med hastekeisersnitt ville jeg heller ha det planlagt. Men har heledigvis hørt om mange som har hatt fine seteleie-fødsler også! Nå er jeg i uke 21 så det det litt tidelig å si om babyen vil ligge i seteleie nå også, men sjansene er jo der. Gjør hun det, vil jeg velge ks igjen, men håper virkelig hun ligger med hodet ned så jeg kan føde naturlig!!!! Gikk det ikke så godt med deg etter ks sist siden du ikke vil gjenta det? Min erfaring med ks var bare fantastiske, og heldigvis hører jeg sjelden om de som har sliti med noe etter ks. Men det forekommer jo selvsagt desverre. Så ikke lett valg å ta!!
mamatina Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har hjerteformet livmor. Min lillegutt ble tatt med ks pga det. Jeg fikk velge selv, men leste meg og hørte meg ganske opp på evnet, og siden 50 prosent av alle setefødsler ender med hastekeisersnitt ville jeg heller ha det planlagt. Men har heledigvis hørt om mange som har hatt fine seteleie-fødsler også! Nå er jeg i uke 21 så det det litt tidelig å si om babyen vil ligge i seteleie nå også, men sjansene er jo der. Gjør hun det, vil jeg velge ks igjen, men håper virkelig hun ligger med hodet ned så jeg kan føde naturlig!!!! Gikk det ikke så godt med deg etter ks sist siden du ikke vil gjenta det? Min erfaring med ks var bare fantastiske, og heldigvis hører jeg sjelden om de som har sliti med noe etter ks. Men det forekommer jo selvsagt desverre. Så ikke lett valg å ta!! Er det jeg også håper på, at den skal legge seg med hodet ned, så jeg får føde normalt Har såå lyst på den opplevelsen, også er det vel sånn at etter 2 ks, må en ta ks på nr 3 uansett? Selve kset mitt sist gang gikk egentlig ganske greit, slet bare med mye vondt i såret, og tok så lang tid før jeg kom meg på beina igjen. Følte jeg ikke fikk tatt meg nok av den lille, og det sleit jeg med :/ Takk for bra svar
Bassen&Spira <3 Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har hjerteformet livmor. Min lillegutt ble tatt med ks pga det. Jeg fikk velge selv, men leste meg og hørte meg ganske opp på evnet, og siden 50 prosent av alle setefødsler ender med hastekeisersnitt ville jeg heller ha det planlagt. Men har heledigvis hørt om mange som har hatt fine seteleie-fødsler også! Nå er jeg i uke 21 så det det litt tidelig å si om babyen vil ligge i seteleie nå også, men sjansene er jo der. Gjør hun det, vil jeg velge ks igjen, men håper virkelig hun ligger med hodet ned så jeg kan føde naturlig!!!! Gikk det ikke så godt med deg etter ks sist siden du ikke vil gjenta det? Min erfaring med ks var bare fantastiske, og heldigvis hører jeg sjelden om de som har sliti med noe etter ks. Men det forekommer jo selvsagt desverre. Så ikke lett valg å ta!! Er det jeg også håper på, at den skal legge seg med hodet ned, så jeg får føde normalt Har såå lyst på den opplevelsen, også er det vel sånn at etter 2 ks, må en ta ks på nr 3 uansett? Selve kset mitt sist gang gikk egentlig ganske greit, slet bare med mye vondt i såret, og tok så lang tid før jeg kom meg på beina igjen. Følte jeg ikke fikk tatt meg nok av den lille, og det sleit jeg med :/ Takk for bra svar Min livmor er delt med en vegg - tror det blir noe av samme greia.. Dette ble oppdaget ved tidlig UL da jeg var gravid for andre gang. Mistet første gang tvillinger i uke 21 pga dette (sier de) Ble fort gravid igjen, og sønnen min på 2 og et halvt år ble født 4 dager før termin. Han lå da med hodet først og ble født på vanlig måte. Så det er fullt mulig at babyen din kommer med hodet først :-) krysser fingrene for det. Jeg er nå gravid igjen, 20 uker på vei.. krysser det jeg har for at alt skal gå bra :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå