Gå til innhold

Jeg HATER korps!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn skal heller aldri gå i korps, ikke for jeg synes det er nerdete, men det er en aktivitet som tar altfor mye tid fra familien ellers, og her legges det ny kabal hvert år pga mine, dine, våre barn med sine aktiviteter. å bruke utallige helger til korpssamlinger, turer osv er ikke aktuelt her. Mye dugnadsarbeid er det også, ikke at det ikke er det på andre arenaer også, men her vi bor er det voldsomt mye som legges på korpsforeldrene. Her er helgene hellige til familiesamvær, et par timer i en idrettshall en helg innimellom er overkommelig for alle.

Skrevet

Eldste min går i korps, og jeg har alltid fått fysisk vondt av sur korpsmusikk. En liten terskel å stige over for oss, med andre ord. Nå må det sies da, at det er IKKE de mest nerdete her omkring som spiller i korpset.

Korpset er med og driver kulturarbeid i lokalsamfunnet! Vårt korps arrangerer julespill til jul i tillegg til at de underholder på 17 mai og 1 mai og andre anledninger.

Jeg synes det er synd med holdinger som du HI har, som også anonym 9:12. Uten korps, hva ville 17 mai vært? Men det skal ANDRE jobbe for, vi skal bare kooooooose oss sammen så får ANDRE stille på dugnad og ta seg av kulturen. Egoisme kaller jeg det, hvis alle bidro ville det faktisk ikke blitt så mye på hver.

Har også hørt om enkelte som, det året de skal stille på dugnad for å arrangere 17 mai i bygda, allerede nå planlegger sydentur. Folk tenker kun på seg selv, og forlanger at andre skal synes det er helt greit. Det som kommer til å skje om ikke lenge, er at mange bygder blir uten korps fordi ildsjelene blir lei! Da blir det traktor og kasettspiller mang en plass! Kom i så fall ikke og klag på DIB, for dere har selv (med latskap og "kvalitetstid med familien") påført dette på oss alle!

Skrevet

Jeg HATER også korps! :/ Men, jeg har 2 barn på korps. Hvorfor? Fordi barna får velge selv ;)

Skrevet

Korps er kult!!!

Har selv spilt siden jeg var 8, og har sååååå utrolig mange gode minner fra både skolekorpset og ikke minst ungdomskopset. Herregud så mange kule turer vi hadde (og for ikke å snakke om alle festene etterhvert som vi ble eldre!!!) Miljøet var veldig godt, og det er et stort gode for unger å være sammen på tvers av alder og ikke minst var det stas for 8-10 åringene å være på tur med 15-16 åringene! Og de største fikk egne privilegier på turene:)

Husker godt den gangen vi var i tyskland og noen av 18-åringene hadde blitt dritings på båten. Det første lederne gjorde da vi kom i land, var å arrangere stafett:) :) Jammen fikk ikke de fyllesyke straffen sin, og vi unge sto å glisa av de som spydde i buskene etterpå.... :)

Og husker godt at vi reiste til Lillehammer under OL og spilte i 14 minusgrader. Har aldri vært så kald før, men gud så mange koselige kommentarer vi fikk. Og ikke minst ble vi akkreditert og fikk inngang til de store idrettsarenaene hvor billettene var utsolgt for lenge siden....Pappa ar misunnelig da jeg satt i vikingskipet under 1500m mens han måtte se arrangementet fra TV stolen:)

Eller da vi var i Italia!! Vi spilte de første dagene, og ferierte på kysten den siste uka:) :) Knall for en 14-åring altså!!

Skrevet

Ja til at barna får velge selv, sier nå jeg. Er ikke noen "fan" av korpsmusikk jeg heller, men det er så mye annet fint som følger med, at om guttungen vil spille i korps når den tid kommer - så vær så god :) Og hvis alternativet er ingen aktivitet, eller å tvinge barna til å spille/gjøre noe som kun er interessant for foreldrene, nei da er korps bedre!

Skrevet

Jeg liker nerdete! Jeg liker ikke korps, men jeg blir likevel kjempeglad hvis barna mine vil begynne å spille i korps. Det viktigste er at de trives med det de gjør :)

Skrevet

Kom akkurat frå korpskonsert. Aspirantane spelte skikkeleg surt. Vart heilt rørt! ;)

Skrevet

Musikk liker jeg, men er enig i at korps er spesielt.

Vet ikke om noen "kule" som gikk i korps når jeg var ung, var kun de skoleflinke og som aldri fant på sprell.

Her er det motsatt.

Men tror kanskje ikke det er mange slike korps som det som er her.

Alle de populære ungene spiller i korpset her. Musikken er bare en del av det - de har skuespill, setter opp store forestillinger, reiser til london, newyork og andre spennende plasser om sommeren, danser og er duskepiker - drar på helgeturer på ski og greier. Det kreves mye av foreldrene, og mye dugnadsarbeide, som å sette opp scene, etc. min mann var lydmann ved det store luciashowet i fjor. Koster endel, så det er ikke akkurat gratis, men Reitan sponser faktisk korpset med mye midler i tillegg til alle andre inntektskilder det har.

Ikke bare et korps med andre ord, men en samlingsplass for naboer og venner.

Småbispan?

Hehe - ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...