Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Har perfekt familie, god mann og snille hærlig barn!!!! God økonomi, fantastisk jobb (40%)... alt er egentlig bare godt. Men, så er det ikke bare godt likevel, jeg våkner superstresset!!!! Selv på dager som jeg ikke skal på jobb, selv om huset er strøkent og alt er liksom på stell... Skjønner det ikke Jeg blir sinna for ingenting!!!! Egentlig uten grunn, utrolig slitsomt!!! Jeg kjenner meg kjempestresset, og klarer ikke roe meg ned. Jeg er 20 uker, men det er ikke det, har det slik selv på dager jeg ikke har baby i magen... Det går over lengre perioder det her... 2-3 uker
MolleBolle Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Offda, det hørtes slitsomt ut. Har du snakket med en lege om dette her? Kan det være noe fra fortiden som henter deg tilbake?
BABY-JENTE Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Har perfekt familie, god mann og snille hærlig barn!!!! God økonomi, fantastisk jobb (40%)... alt er egentlig bare godt. Men, så er det ikke bare godt likevel, jeg våkner superstresset!!!! Selv på dager som jeg ikke skal på jobb, selv om huset er strøkent og alt er liksom på stell... Skjønner det ikke Jeg blir sinna for ingenting!!!! Egentlig uten grunn, utrolig slitsomt!!! Jeg kjenner meg kjempestresset, og klarer ikke roe meg ned. Jeg er 20 uker, men det er ikke det, har det slik selv på dager jeg ikke har baby i magen... Det går over lengre perioder det her... 2-3 uker Det er helt sikkert noe psykisk du trenger å få bearbeidet. Et tips er å melde deg på et yogakurs for gravide. Der er det mye fokus på avkobling og ofte også meditasjon på slutten. Det er i allefall bra at du er oppmerksom på det, så kan du få gjort noe med det :-) Jeg er også mye stresset, men det kommer som regel av ting jeg tenker på, gjerne uferdige ting, feks ting som jeg gruer meg til å ta opp med sjefen ol.
M+M Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Hei. Har du problemer med halsbrann også når du ikke er gravid? Og er det være når du f.eks har drukket varm drikke? Jeg ville tatt opp dette med en lege..kan være at du sliter med kronisk betennelse i spiserøret eller magesår. Dette kan holdes i sjakk med reseptbelagte syrenøytraliserende medisiner. :-) jeg fikk et nytt og bedre liv etter at jeg startet på noe som heter Nexium. Dessverre kan en ikke ta dette når en er gravid..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 FAEN!!! Alt jeg skrev forsvant.... må roe meg ned litt... faen i hel....e!!!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Hei igjen, har roet meg en smule ned... skrev et langt innlegg i stad, og så forsvant det bare... Jeg er ikke plaget med halsbrann, ikke før graviditeten, og ikke nå heller. Jeg har ikke hatt NOE å gjøre i dag, men kjenner på kroppen jeg er helt superstressa!!!! Klarer ikke roe meg innvendig, høres skikkelig teit ut. men jeg går liksom på høygir hele tiden, blir jo utrolig stresset av dette her stresse (om det går ann og si). Jeg har slitt mye med hodepine og sliten i kroppen, så jeg spurte legen min om han kunne henvise meg til en psykolog. Jeg er nettopp ferdig med utredningen, og det er noen små avvik sier psykologen, men ikke noe han anser som uormalt og noe som trenger behandling. Han psykologen var veldig uenig om å se på fortiden da, han mente det var tull, og ville heller fokusere på nå-tid, Noe som var litt dumt siden min nevrolog har anbefalt gå til psykolog for å se om fortiden kan ha noe med hodepinen min og gjøre (jeg har kronisk tensjonshodepine). I morgen skal jeg bestille en legetime... vet ikke helt hva jeg kan trenge han til, men må fortelle han at jeg holder på å eksplodere (uten grunn), jeg er superstresset og utrolig urolig
M+M Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 For meg så har spenningshodepine hatt en sammenheng med spenninger i nakke og kjeve,som igjen skyldtes problemer med magen. Ta en prat med legen du. Kan være legen kan hjelpe deg eller faktisk har vært borti noe lignende. Kanskje er det noe i kostholdet som ikke stemmer? Kroppen er mystisk. Lykke til!
M+M Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 For meg så har spenningshodepine hatt en sammenheng med spenninger i nakke og kjeve,som igjen skyldtes problemer med magen. Ta en prat med legen du. Kan være legen kan hjelpe deg eller faktisk har vært borti noe lignende. Kanskje er det noe i kostholdet som ikke stemmer? Kroppen er mystisk. Lykke til!
3 blå Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Har du sjekket stoffskifte ditt? Ofte kan det være et symptom på høyt stoffskifte når du føler kroppen går på høygir... Be om å få tatt en blodprøve.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Et godt råd fra meg er å gå en rolig tur innimellom. Prøv å beveg deg litt for å få ut all stresset. Det blir bare verre av å sitte hjemme å tenke på det. Fysisk aktivitet hjelper på stress. (Anbefaling fra min psykolog).
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Kanskje du rett og slett har for lite å tenke på/ordne med/ være opptatt av. Har du noe du "brenner" for? En mening med livet på en måte? Noen ganger er det ikke bra å ha det "for" godt og trygt og rolig og altpåstell......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå