Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ser en samenheng med når deres mor fødte sine barn og dere fødte deres barn i forhold til før/etter ul- termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor fødte 3 jenter før termin , og alle 8 barnebarn er født før termin.

Skrevet

Eg tror det har en samenheng :) men fins jo selfølgelig unntak. Min mor fødte sine 4 barn før termin, alt fra 10 til 3 dager før termin. Eg fødte min gutt 32 dager før termin (spontan fødsel, men lungene hans var ikke helt ferdige). Nå har eg 14 dager igjen til termin, og krysser fingrene for at genene spiller en rolle inn :)

Skrevet

Min mor gikk fra 8- 14 dager over med oss tre søsknene, men selv fikk jeg gutten min på termin! Jeg regnet med å gå over, men slapp det heldigvis.. 16 dager igjen til termin i dag og håper jeg slipper overtid denne gangen også!

Skrevet

Mamma gikk 10 dager over med meg. Jeg ble i gangsatt 10 dager over og søsteren min ble igangsatt 12 dager over..

Med nr 2 gikk mamma 4 dager over. Satser på max det denne gangen jeg også ;)

Skrevet

Her er det ingen sammenheng. Mamma fødte begge gangene til termin. I tillegg hadde hun korte, lette fødsler. Hun sa alltid til meg at jeg kom til å få det samme.

Jeg fødte fem dager etter termin ved igangsetting, og hadde en lang og hard fødsel. Blir spennende og se hvordan det blir denne gangen.

Skrevet

Mamma har født før termin med alle 3. Søs har fått før 4 ganger og 2 ganger over. Over ul termin iallfall,men ikke over menstermin.

Mens jeg har blitt satt igang 15dager over,2 dger over og satt igang 16 dager før med tvillingene.

Tror ikke det har noen sammenheng.

Skrevet

Min mor gikk 4 (!) uker over med meg og 1 uke over med lillesøs. Mens jeg fødte min første på mens-termin, 9 dager før ul-termin. Men selve fødselen var ganske lik hennes første fødsel :)

Skrevet

Ser ut som det kan være en liten sammenheng ja.. Det mente også jordmor når jeg spurte. Men jeg håper jeg er et unntak, vil så gjerne at samboeren min skal få møte barnet sitt før han reiser bort:)

HI

Skrevet

Mamma fikk sine slik:

nr.1: igangsatt over termin, endte i KS(trur det var fordi fødselen aldri kom i gong).

nr.2: starta av seg sjølv(trur eg?) etter termin, lang travel fødsel.

nr.3: starta etter termin, beste av fødlsane, men fortsatt tung. Ungen satt fast halvvegs ute(skuldra eller hofta)

nr.4: igangsatt etter termin, endte i KS då ungen låg og stanga.

(alle ungane var rundt 4kg(+/-200g), foruten nr.4, han vog 5200g)

Søster nr.1: starta naturleg på overtid, maserier i 3døgn(!!) før meir framgong. Endte med sugekopp og heilt utslitt mor(var så slita at ho var nokså "likegyldig" når babyen kom ut, og sovna ved første anledning, GODT forståeleg!).

Søster nr.2: veit faktisk ikkje heilt sikkert, men trur det var planlagt KS, pga bekkenplager og div anna.

Meg: starta av seg sjølv 1veke etter UL-termin(på menstermin), enkel fødsel og ingen plager!:D

Så det er litt forskjell, håpar verkeleg at lillebror sin fødsel blir lik den forrige eg hadde, og ikkje tek etter resten av slekta;P

Min fødsel minte faktisk meir om svigermor sine fødslar, så trur kanskje det kan ha kome av str på ungen(serleg hovudomkretsen).

Skrevet

Min mor fødte til termin og hadde enkle og raske fødsler - vi snakker få timer og få pressrier. Jeg gikk 9 dager over og holdt på i 5,5 døgn med rier, og pressa i 75 minutter. Så vi var totalt forskjellige. Jeg var dog mer lik min tante (mors søster) og kusine..

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Min mor fikk meg 2 uker før termin, mens hun gikk en stund over termin med mine to søstre, selv fødte jeg sønnen 3 dager før termin, nå er det 5 dager til termin med tulla, så får vi se hvordan det blir, om jeg må på overtid eller slipper unna det.

Skrevet

Mamma fikk min bror 2 uker på overtid..og meg ble hun igangsatt med rundt termin fordi broren min var så stor når han var født, og det hele var litt kritisk(lang sykehusvei, mistet fosterlyd osv..). Jeg fikk selv 12 dager før termin sist(ble igangsatt etter langvarig vannavgang uten rier..)., Denne gangen er jeg 6 dager på overtid foreløpig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...