Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Du har rett på 5 uker som vanlig, men du kan ikke trekke fra de dagene du ikke jobber. Det er 5 uker totalt (inkl. de dagene du jobber og de dagene du ikke jobber)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Det blir fem uker som vanlig. Men hvis du velger å dele opp den siste uka, så blir den bare rundt tre feriedager. Du har jo bare 60% ferie på en uke. du har jo ferie dine tre arbeidsdager, samtidig som fulltidsjobbende har ferie fem dager...
Gjest Ganske Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 5 uker. MEN du kan ikke ta og plukke ut de ukene du har flest vakter. Du får bare ta fri så mange dager som du nornalt skulle ha jobbet i turnus.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 4 uker og 1 dag er vanlig ferie. Det er kun 5 uker for de som har dette i tariffen sin. Og du far ta samme antall uker ferie som de andre i bedriften uansett hvilken stillings prosent du har.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Det blir fem uker som vanlig. Men hvis du velger å dele opp den siste uka, så blir den bare rundt tre feriedager. Du har jo bare 60% ferie på en uke. du har jo ferie dine tre arbeidsdager, samtidig som fulltidsjobbende har ferie fem dager... Selv om man jobber mindre stillings prosent betyr det ikke at man jobber fulle dager og mindre dager. Mange må fortsatt jobbe hver dag. Jeg jobber f.eks 5 timer hver dag.
nasse nøffen Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 du har jo rett på 5 uker. men ikke med betaling såklart.. jeg har 57 % og det er 14 dager med betalt.. jeg passer på å velge ferieuker hvor jeg har få arbeidsdager, da får jeg flere dager tilgode, selv om jeg tar 3 uker i strekk
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Ja, så ta ferie i 5 timer hver dag da! Ja det gjør jeg i 5 uker. Jeg var ikke hi. Skrev det bare fordi en over trodde man jobber 3 dager om man hadde en 60 % stilling. Kanskje også HI må jobbe hver dag og da kan hun ta alle dager ferie og ikke bare 3 dager en uke.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 du har jo rett på 5 uker. men ikke med betaling såklart.. jeg har 57 % og det er 14 dager med betalt.. jeg passer på å velge ferieuker hvor jeg har få arbeidsdager, da får jeg flere dager tilgode, selv om jeg tar 3 uker i strekk Har du 3 uker ferie i strekk med få arbeidsdager har du fortsatt kun 2 uker ferie igjen.
nasse nøffen Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 du har jo rett på 5 uker. men ikke med betaling såklart.. jeg har 57 % og det er 14 dager med betalt.. jeg passer på å velge ferieuker hvor jeg har få arbeidsdager, da får jeg flere dager tilgode, selv om jeg tar 3 uker i strekk Har du 3 uker ferie i strekk med få arbeidsdager har du fortsatt kun 2 uker ferie igjen. hvis jeg tar ferie uke 28 29 30, men har kun 5 faste vakter disse ukene har jeg selvfølgelig rett på de siste 11 fridagene en annen gang,,, jeg jobber turnus, dette har jeg gjort hvert år, så det VET jeg. så det blir feil å si at man da KUN har rett på 2 uker igjen. Hva om man har 2 uker fri i turnus, og velger disse som ferie ( som mange hos oss gjør) , da har man all ferien igjen... jeg har flere ganger hatt flere uker ferie, fordi jeg har spredte vakter...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 ?? Jeg ble helt forvirret nå jeg. Jeg jobber like lenge hver uke og like lange dager hver uke. 3 dager i uken. 7.5 timer hver dag. Hvordan blir det for meg når jeg skal ta 1 uke ferie da? Men kun jobber 3 dager i den uken...skal vel ikke trekke meg for 5 dager i en uke når jeg uansett ikke jobber mer enn 3 dager?? Skrev opp ferie fra fredag til fredag jeg:(( Men skal jo bare ha ferie 3 dager egentlig, siden jeg ikke jobber disse dagene..... HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 Jo tar du en uke ferie trekkes du for en uke ferie. Du kan ikke telle enkeltdager.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 3. mars 2012 #15 Skrevet 3. mars 2012 For å skjære igjennom her: Du får 5 uker ferie som alle andre, og med feriepenger fra opptjeningen i fjor som alle andre. De 40% som du likevel har fri, hadde du jo allerede.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #16 Skrevet 3. mars 2012 Jeg har 50% stilling og har 15 feriedager. Hvis jeg velger å ta ut 1 feriedag trekkes jeg for en feriedag. Tar jeg ut 1 ukes ferie trekkes jeg for 3 dager (jobber 3 dager i uken). Det er slik det fungerer hos oss. Jobber i staten.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #17 Skrevet 3. mars 2012 Ok. Så selv om vi reiser 1 uke til syden( fra fredag-fredag), og jeg bare jobber man,tir og torsdager fast..så trekkes jeg for en uke?? Hvordan kan jeg trekkes for dager jeg ikke er på jobb? Og er det mulig å ta avspasering...at jeg jobber 3 dager ekstra nå og så tar de 3 dagene avspasering den uken?? Tusen takk for svar!! setter stor pris på det. skal høre med sjefen på jobb på mandag også..men har liksom ikke satt meg inn i dette jeg...begynte i jobb i 1 feb...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #18 Skrevet 3. mars 2012 Jeg har 50% stilling og har 15 feriedager. Hvis jeg velger å ta ut 1 feriedag trekkes jeg for en feriedag. Tar jeg ut 1 ukes ferie trekkes jeg for 3 dager (jobber 3 dager i uken). Det er slik det fungerer hos oss. Jobber i staten. Det blir vel feil siden de som jobber 100% har 25 dager.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #19 Skrevet 3. mars 2012 For å skjære igjennom her: Du får 5 uker ferie som alle andre, og med feriepenger fra opptjeningen i fjor som alle andre. De 40% som du likevel har fri, hadde du jo allerede. Jobbet ikke i fjor jeg..så får ingen penger i juni. men det er ok. har ikke jobber på 5 år..gått på skole. HI
lille sprelle Skrevet 3. mars 2012 #20 Skrevet 3. mars 2012 Hehe - her var det mange svar. Så vidt jeg skjønner jobber du 60% stilling, fast timetall hver uke mandag til fredag. Da har du 5 uker ferie (om det ligger i tariffavtalen din). Man skal ha 3 uker ferie i "sommerferieperioden". Som er i ca juni-august (sjekk ferieloven, husker ikke akkurat datoene). De gjenværende feriedagene dine som da er en brøk ifht antall arbeidsdager kan man velge å ta enten som to uker (forutsatt 5 ukers ferie), eller som enkeltdager. Jobber du f.eks. 3 dager i uken, har du da 6 dager ferie igjen (dvs 2 uker)i tillegg til hovedferien på 3 uker. HUSK! Har du ikke jobbet i fjor, så har du heller ikke feriepenger, men du har krav på ferie (ubetalt). Jobbet du litt i fjor, får du feriepenger i forhold til hva du har opptjent. Du må ikke ta ferie om du ikke har opptjent feriepenger. Avsetning av feriepenger er en måte å sørge for at alle har litt ekstra til ferien året etter (staten pålegger arbeidsgiver å spare dem for deg). Det samme gjelder med den halve skatten i desember. Det ligger innbakt i skattekortet at du trekkes litt mer hver eneste måned slik at du får lavere skatt i dessember så du skal ha litt ekstra til jul. Hilsen en som har jobbet med dette
mrs.smith Skrevet 27. desember 2012 #21 Skrevet 27. desember 2012 Men det som er viktig da, dere som søker om ferie hele uker, er at dersom du søker til og med søndag, brukes hele uka opp. Jeg går turnus, og hvis jeg jobber man-tors uke 2 og har fri fredag, tf lørdag og uf søndag, og jobb man-ons og så fri igjen resten av uka, så søker jeg selvfølgelig kun fri man-tors uke 2 = 4 dager og man-ons uke 3 = 3 dager = 7 dager til sammen! Søker du ferie uke 2 og 3 så har du brukt 10 dager! Dette gjelder for de av dere som er i full stilling. Dere som ikke er det, avregnes lønnsmessig i forhold til ferien. Dere har uansett krav på 5 ukers ferie (staten) men ikke nødvendigvis med full lønn.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. desember 2012 #22 Skrevet 27. desember 2012 (endret) jeg jobber kun dagtid, men blir alikevel trekt lørdager når jeg har ferie. En uke er en uke, og ferien skal gjenspeile det du jobber. jobber du 3 dager i uka har du fri 3 dager i uka Endret 27. desember 2012 av Sekretøsa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2012 #23 Skrevet 27. desember 2012 5 uker ja Anonym poster: e063c97c7b5b067c5fb36b016744135d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2012 #24 Skrevet 27. desember 2012 Jeg jobber 65,7% og har 5 ukers ferie. Anonym poster: 413e148db976c92b292234ee25ab91f7
DaTuMa Skrevet 27. desember 2012 #25 Skrevet 27. desember 2012 Jeg jobber mandag til fredag, blir trukket 6 dager pr uke jeg har ferie. Dere med turnus som spekulerer i fridager, får dere lov til det? Da jeg jobbet turnus var det kun lov å ta ut hele uke nettopp pga at man ikke skulle kunne holde på sånn. Og man kunne ha bare en jobbehelg som ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå