Kalimero Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Et kanskje tåpelig spørsmål, men er det noen av dere som har smakt på egen brystmelk? Min mann er veldig ivrig på at når jeg har fått barn, så vil han smake på brystmelken... Hvilke tanker har dere om dette?
Kalimero Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2012 Hmm... ser at det er mange som har lest innlegget, men få har svart.
Gjøkeredet③ Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Jeg har ikke smakt. Får meg bare ikke til å gjøre det. Men mannen har, og han sier det smaker veldig søtt...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Veldig søtt... Har smakt det når jeg har kjent på temperaturen på oppvarmet melk på flaske.. Det er jo babyens mat, så forstår hva som er æsj med det...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Det smaker veldig søtt. Litt rart og søtt. Jeg var nysgjerrig og smakte.. Er jo ikke ekkelt med det. Er jo samme som å smake på tårer og spytt liksom.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Søtt og varmt. Kald er den litt ekkel, den er jo så feit. Skjønner ikke hav som er ekkelt med det, er det mindre ekkelt å drikke melk som kommer fra en kupupp?
2 hjertegull :) Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Man kan kalle det mye rart, men jeg ville ikke sagt æsj om maten jeg gir babyen Hvis jeg ikke tør å putte det i munnen selv, så forer jeg ingen andre med det heller Skjønner ikke hvorfor ikke pappan skal få smake? Det er da ikke annerledes enn andre kroppsvæsker? Andre intime kroppsvæsker
frøken K Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Søtt og varmt. Kald er den litt ekkel, den er jo så feit. Skjønner ikke hav som er ekkelt med det, er det mindre ekkelt å drikke melk som kommer fra en kupupp? HAHAHAHHAHA !! Det er så sant! Ler meg ihjel!
VinterSol+2 Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Altså, dersom man pumper og fryser eller har en flaske for oppvarmin i kjøleskapet, så må man jo smake før man gir barnet! Skal alltid det, så ikke melka har blitt sur, er feiltemperert etc. Ergo har minmann smakt mye på min melk, men han ligger ikke og dier, liksom *flire* det ville vært veldig rart, ettersom ammingen ikke er noe seksuelt. (ikke for det, jeg kjenner et par der hvor mannen, mangel på pumpeutstyr, måtte hjelpe kona si som var i ferd med å få brystbetennelse *le* men de la heller ikke noe seksuelt i det.) Jeg syns min egen melk smaker litt... Kjedelig? Søtt og liksom ikke så mye smak, egentlig. Spiser du mye løk, kan melka bli ganske stram i smaken. I mongolia regnes brystmelk som en delikatesse, og hvis mor vil være hyggelig kan hun sette en bolle i kjøleskapet som resten av familien kan få :-) Det er jo ikke noe ekkelt med brystmelk, det er bare selve puppen som er litt intim! (hilsen tidligere betalt morsmelksdonor. )
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Morsmelk smaker søt og litt kjedelig varm melk, ikke noe mer komplisert enn det. Vokste forresten opp på gård med to heltidsbønder som foreldre, og vi ungene hadde egen lekegrind (!) og egne kopper i fjøset. Hvis vi var snille melket de ut en skvett direkte fra juret ned i koppen. Husker fortsatt hvordan kumelk rett fra juret smakte. Varm, skummende og faktisk ganske søtlig i smaken. Slett ikke ulikt morsmelk har jeg funnet ut i ettertid!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Ergo har minmann smakt mye på min melk, men han ligger ikke og dier, liksom *flire* det ville vært veldig rart, ettersom ammingen ikke er noe seksuelt. (ikke for det, jeg kjenner et par der hvor mannen, mangel på pumpeutstyr, måtte hjelpe kona si som var i ferd med å få brystbetennelse *le* men de la heller ikke noe seksuelt i det.) Da tror jeg heller at jeg ville håndpumpet meg enn å latt gubben tømme brystet... men det er meg Hehe I min forrige ammeperiode fant jeg ut at det var mer effektivt med håndpumping enn med den manuelle pumpen min...
Fru.Vestavind Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Morsmelk smaker søt og litt kjedelig varm melk, ikke noe mer komplisert enn det. Vokste forresten opp på gård med to heltidsbønder som foreldre, og vi ungene hadde egen lekegrind (!) og egne kopper i fjøset. Hvis vi var snille melket de ut en skvett direkte fra juret ned i koppen. Husker fortsatt hvordan kumelk rett fra juret smakte. Varm, skummende og faktisk ganske søtlig i smaken. Slett ikke ulikt morsmelk har jeg funnet ut i ettertid! Trur det med å drikke ferskmjølk i fjøsen er eit nokså vanleg fenomen;) Har sjølv gjort det, og 3åringen hentar koppen sin når han vil ha mjølk under fjøsstellet. Dessuten smakar det jo så godt når den er fersk frå juret! (heilt annleis enn kjøpemjølk!) Vi hadde ikkje leikegrind i fjøsen, men har geiter, så når dei var festa, leika vi i garden deira. Fungerar litt som ei diiiger leikegrind;)
VinterSol+2 Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Ergo har minmann smakt mye på min melk, men han ligger ikke og dier, liksom *flire* det ville vært veldig rart, ettersom ammingen ikke er noe seksuelt. (ikke for det, jeg kjenner et par der hvor mannen, mangel på pumpeutstyr, måtte hjelpe kona si som var i ferd med å få brystbetennelse *le* men de la heller ikke noe seksuelt i det.) Da tror jeg heller at jeg ville håndpumpet meg enn å latt gubben tømme brystet... men det er meg Hehe I min forrige ammeperiode fant jeg ut at det var mer effektivt med håndpumping enn med den manuelle pumpen min... Hehehe, ja, jeg må innrømme at det blei litt voldsomt for meg og. Jeg spurte ikke noe videre, jeg, de er litt spnn 68-hippier, så jeg lot det bare være haha. Ville nok håndpumpet selv og ja! Men morsmelk er ikke ekkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå