Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Har fått negativ test på rd 12. Blendahvit. Føler meg 100 % sikker på at jeg ikke er gravid, selv om jeg i teorien kan få pos på rd 14. Blæh. Dette var siste fryseegget. Da blir det evt nytt forsøk m betaling av full egenandel.
sonja77 Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Skal ik teste før dag 14! vent å se til da. vi betaler inntill 15000 for tre forsøk, så om du skal i gang m andre forsøk så skal du vel ikke betale alt. Vi brukte ca 9000 på dette forsøket, så v evnt neste så regner jg m staten tar over halvveis.
Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2012 Ja det er dumt å teste tidlig, men fort gjort å gjøre det! Har nok brukt opp mine forsøk i det offentlige pga at jeg har fått to barn. :-) Dette er forsøk på å få nr tre, og har nå brukt opp de to eggene som var igjen etter forsøket da mitt yngste barn ble lager. Så dersom vi går for en ny runde må vi betale alt selv. (medisiner, som jo er maks 15.000 + hele behandlingen som er ca 14.000. Vanligvis betaler man jo ca 1.500 kr for behandlingen.) Men for all del, jeg er superfornøyd m de to barna jeg har. :-) Har allikevel et sterkt ønske om et tredje barn. Føler meg dum som "klager" inne på dette forumet, og noen vil sikkert kaste meg ut, men sånn er det!;-)
sonja77 Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 hehe ok, man vil jo alltid ha mer, er lov det....Hvis det klaffer for oss andre så vil jo vi også ha fler, og vil jo ikke nødvendigvis være evig takknemlig bare for en. sånn er det, ikke noe galt i det. men det er nå hvertfall tegn på at det er mulig da, hvis du har fått to ut av dette:)
Tante_Esel Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 ditt ønske etter nr 3 er da like realt som andres ønske for nr 1! barnet er like etterlengtet uansett! saa saann maa du ikke tenke. kjedelig aa maattte betale alt selv... dette blir mitt 3. offentlige forsøk, saa haaper paa mange paa frys! for neste gang blir det dyrt!
meg83 Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Samme her.. Testdag om to dager jeg også, men umulig å ha tro på positiv test når det er så hvitt nå.. Ikke noe koselig Lykke til videre, uansett hva dere velger! Skjønner godt at du har lyst på nr.3! Vi prøver på nr.2, og jeg håper virkelig det er håp for 3 også, selv om det for øyeblikket virker umulig.. God helg videre
Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2012 (: Huff, ja det er kjedelig. Men håpet er jo ikke helt ute, i teorien iallefall. Men i praksis..., jeg er 100 % sikker på at jeg ikke er gravid. Lykke til videre. Vi får flere sjangser! Ellers takk til alle for støttende ord ift det at jeg ønsker nr 3!
Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2012 Skrev ikke nicket ditt riktig, så det ble et smilefjes bl.a. Det skulle stå: (: :-)
Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2012 Nei hva i alle dager, jeg får det ikke til!!!!
meg83 Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hehe, nei, det er helt håpløst!! Skifta nettopp nick, og det er visst det dummeste jeg har gjort Skulle skrive meg opp på oppdateringstråd på ass.bef., og den gule smileyen hopper jo opp og får det til å se ut som om jeg synes jeg er den viktigste på hele lista, hehe Endret 3. mars 2012 av (: :)
Nurse77 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2012 Hi, hi, jeg ler meg i hjel! Og nå et smilefjes :-)
Tutla Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Nurse77: Hvordan går det???? Har du fått det "endelige" resultatet?? Jeg har bare lyst å støtte deg i det å ønske deg mer enn to barn. Vi tok kontakt med Hausken i høst, da vi ønsket oss nr 3. Og nå sitter jeg her graivd :-) Klarer ikke helt å tro det. For oss kom det hele på ca 40 000 med medisiner, penger til klinikken og reising. Men du kan ikke sette pris på et barn!
Gjest Løvemusene Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Hei alle sammen kan jeg få spørre om noe, jeg trodde man fikk 3 offentlige forsøk på nytt når man prøver på søsken.. er det feil?? Er det 3 totalt for alle barn man prøver på? (beklager formuleringen )
Englebarn11og12 Skrevet 4. mars 2012 #14 Skrevet 4. mars 2012 Tre ferske per barn. Max to barn. Frys er bonus og teller ikke
Gjest Løvemusene Skrevet 4. mars 2012 #15 Skrevet 4. mars 2012 Akkurat, det er bare for 2 barn ja, det var det jeg ikke hadde fått med meg! Tusen takk leimei
Nurse77 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. mars 2012 Tutla: har testdag i morgen. I dag har jeg fått lyserosa utflod. Ingen bombe! Utrolig artig at du ble gravid så fort! :-) Får jeg spørre hvorfor dere valgte Hausken og ikke Medicus som er i Trondheim?
Tutla Skrevet 4. mars 2012 #17 Skrevet 4. mars 2012 Trist at det ser ut til å gå feil vei for dere denne gangen. Forklaringen på våre sykehusvalg er at vi bodde i Oslo da vi starta på karusellen - på grunn av lang ventetid og dårlig rykte på sykehusene i Oslo valgte vi St.Olavs. Måtte reise uansett og legen vi brukte i Oslo anbefalte St.Olavs da de hadde begynt med PESA/TESA, og Haugesund hadde ikke komt så langt enda. (Var de to sykehusene det stod mellom da vi er fra Rogaland). Når vi nå skulle igang igjen, og ikke hadde flere egg på frys på St.Olavs valgte vi Hausken - da det er nærmest og de har noe av landets beste resultat. Må si jeg er kjemefornøyd med desom jobber på Hausken. Kjempekoselige folk som jobber der, som tar seg tid når du ringer og er helt på tuppa fordi du gruer deg så til uttak, eller er bekymra for tida det tar før en kommer til på sykehuset til undersøkelser (måtte til sykehuset og fjerne en stor polypp i livmora og det tok tid før jeg fikk slippe til der), eller når du ringer og forteller om positiv test. Men noen vi kjenner har vært på Medicus og er kjempefornøyde der :-) Lykke til videre!
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 Hvordan går det Nurse77?? Ser du har testdag idag
meg83 Skrevet 5. mars 2012 #19 Skrevet 5. mars 2012 Nederlaget er i hvert fall et faktum her i gården... Tutla: Gratulerer med lille nr.3 på vei Ønsker deg alt godt!!
Nurse77 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #20 Skrevet 5. mars 2012 Ja, dette gikk dårlig her også. Fikk mensen i morges, så rakk ikke teste engang! Jajajaja. Snakket m sykepleier på St Olav og vi må sende inn ny søknad om søskenforsøk, så er vi i gang igjen i løpet av våren forhåpentligvis. Huff, denne ventingen. (: Håper jeg fikk til nicket ditt nå. Kjedelig m mislykket forsøk for deg også. Var det frys eller fersk-forsøk? Husker ikke om du har skrevet det før...
meg83 Skrevet 5. mars 2012 #21 Skrevet 5. mars 2012 Godt å ha noe konkret å se fram imot, i det minste Vi hadde "bare" inseminering denne gangen Tidligere har vi hatt 1 inseminering omgjort til IVF, 1 IVF (med en nå halvannet år gml sønn som resultat) og 2 frys. Har vært ganske aktiv her inne for en stund siden, men blir ikke så mye nå. Det håpløse nicket tror jeg forresten jeg skifter igjen ;P Hva er deres forhistorie?
Nurse77 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #22 Skrevet 6. mars 2012 Hi, hi, jeg får iallefall ikke til å skrive nicket ditt! Hva er planen deres videre nå? Vår historie:Utredet i 2005-2006 m endometriose og forhøyet FSH. Lyktes på første ivf og fikk ei datter i 2007. Ny runde m Ivf i2009 og hadde et neg fersk men lyktes på første frys. Fikk en sønn i 2009. Og nå har vi altså hatt to neg frys. Jeg er veldig spent på hva min FSH har steget til. Siste måling var i 2006 og da var den 10,8 (eller noe sånt) som ikke er noe veldig høyt men høgere enn normalt. Da var jeg 28. Nå er jeg snart 35 og regner m den har steget betraktelig. Er redd den er for høy. Men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Vi får se!!
meg83 Skrevet 9. mars 2012 #23 Skrevet 9. mars 2012 Sorry sent svar! Hehe, det nicket er det bare å gi opp Er bare ikke så kreativ til å finne på nytt Da blir det spennende med ny måling! Lenge til du skal sjekke? Fått vite når dere får nytt søskenforsøk? Jeg skal begynne på Primolut 7.april, så blir det ny inseminering i slutten av april. Kunne ha begynt en uke tidligere, men da risikerte jeg å måtte droppe en koselig, planlagt langhelg, og jeg kan ikke la dette prosjektet overskygge resten av livet Kommer til å ha 1-2 insemineringer før vi evt. går over til IVF igjen. Godt med litt mindre omfattende forsøk, og vi er visstnok gode kandidater for dette. Ser dere har vært forholdsvis heldige tidligere, uten alt for mange forsøk. Gikk jo ganske fort for oss også sist, så jeg hadde nok litt for høye forhåpninger denne gangen. Er likevel ikke der at jeg blir nedtrykt lenge, men det holder stort sett med ett realt gråteutbrudd for hvert mislykkede.. Er utrolig glad for å ha en sønn fra før, for da klarer man ikke å fokusere på det man ikke har så lenge om gangen. Selv om man selvfølgelig gjerne vil gi søsken Du skjønner sikkert hva jeg mener Du er heldig som har to, men skjønner veldig godt at dere ønsker en til Jeg har også lyst på minst tre, men kjenner at jeg må se an etter denne gangen hvor lenge man orker å være i gamet.. Får se hvor lang tid dette tar.. Hehe, du har vel ikke bedt om all denne infoen om livet mitt, men ;P Har dere lagt en plan for hvor mange forsøk dere vil bruke? Går det greit økonomisk?
Nurse77 Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #24 Skrevet 10. mars 2012 Det er jo supert hvis dere klarer d m inseminasjon. Får håpe dere lykkes m d uten å måtte gå videre til Ivf. Drt blir jo straks mer komplisert m medisiner etc. Høres fornuftig ut å dra på den langhelgen. :-) Det er nok viktig å ikke la dette overstyre livet helt (lett å si, he he...). Drømmer selv om ei langhelg! Hadde gjort seg! Vet ikke når vi kommer igang. Sendte brev m søknad om søskenforsøk denne uka. Når legene får sett på det og journalen min får vi brev tilbake om når vi kan melde oss opp til behandling. De blodprøvene jeg må ta må taes på dag 2 el 3 i syklusen, så håper bare at jeg får svar før det ellers så forskyver jo alt seg. Men det kan nok uansett ta tid før vi kommer i gang. Ser at d er mange som har fått destruert alle sine fryseegg på St Olav, dvs det blir mange som hoper seg opp i kø til vanlig Ivf. Regner m dette påvirker ventetiden noe. Vurderer å søke privat, men vi får se. Ang økonomi, så har vi ikke oppsparte midler til dette så må nok ta opp lån... Kunne ha spurt om et bidrag fra mine svigerforeldre, de ville garantert ha bidratt, men vi vil liksom klare oss selv. (De betalte all medisinen 22,000 kr som jeg brukte v forrige forsøk. Det skulle være et lån, men de ville ikke ha det tilbake. Føler litt for å klare oss sjøl nå! ;-))
bamby Skrevet 10. mars 2012 #25 Skrevet 10. mars 2012 Ikkenoe galt i å ønske seg flere enn 2 barn, men synes nok en skal dekke det selv. Synes det er urettferdig av politikerne å ikke økonomisk støtte oss single i forsøk på få barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå