Gå til innhold

Antall kontroller i stimulasjonsdagene - hvor mange har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ultralyd forrige torsdag og fikk da klarsignal for å starte med Gonal-F 225 IE daglig. Var til ny ultralyd på stim-dag 7, enda en kontroll i dag på stim-dag 9 og så skal jeg inn igjen til kontroll på stim-dag 12. Jeg har dermed ennå ikke fått vite dato for egguttak.

Klinikken har ikke endret på doseringen min, så jeg tar jo det som et godt tegn på at ting går som forventet. Har dere andre såpass hyppige kontroller underveis i hormonstimuleringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt kun en. Egguttak på tirsdag.

Skrevet

Hatt kun en. Egguttak på tirsdag.

Hvor mange dager har du da blitt stimulert? Lykke til med uttak og innsett :)

Skrevet

Var på ultralyd samme dag som sprøytestart etter tre uker med nesespray. Deretter gikk jeg på 125IE Puregon daglig i 7 dager før jeg var på kontroll den åttende dagen. Da var jeg overstimulert og forsøket ble avbrutt. Skulle hatt kontroll mye tidligere så synes det var for få kontroller her jeg hører til.

Neste gang skal jeg ha 100IE Gonal-F og håper jeg blir fulgt litt mer opp enn forrige gang.

Lykke til videre! Er bra du blir fulgt opp så titt :)

Skrevet

Så kjedelig å bli avbrutt! Ja, er bedre med tette kontroller, og så håper jeg at neste kontroll fører til dato for egguttak :)

Lykke til med neste forsøk!

Skrevet

Jeg skal ha tatt 750 IE npr jeg skal på kontroll på mandag, spennende

Skrevet

Jg var i faresonen for å bli overstimulert så skulle til ekstra ktr dag 8 og var igjen dag 10. Så to ktr mens vanlig var visst en. Sikkert en grunn til at de følger litt ekstra m hos deg, og s er jo bare bra. Det er ik nødvendigvis noe galt av den grunn. Jg ble jo ik overstimulert i d hele tatt så føler de passa godt på meg. Men du burde jo bare spørre så får du sikkert svar:)

Gjest usababy
Skrevet

Jeg skal ikke ha noen annen kontroll enn UL når jeg har gått ferdig på sprøytene.

Hadde ikke det forrige forsøk heller.

Kanskje de kjører hyppigere kontroller dersom det er fare for overstimulering eller andre ting?

Skrevet

Jeg har hatt mellom 2 og 4 kontroller før uttak. Det kommer jo helt an på hvordan men responderer på medisinene og evt doseendringer.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Er klar over at det er veldig individuelt så det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg over. Men så er det lett å bekymre seg for den minste lille ting i dette løpet, så jeg tror jeg sender en mail til klinikken og spør om alt ser bra ut så langt :)

Har også merket at jeg har fått EL-lignende utflod de par siste dagene. Aner ikke om det er normalt så jeg skal spørre om det også. Antar jo at pga den høye aktiviteten i eggstokkene så er det gjerne ikke heeelt unaturlig.

Skrevet

Fikk beskjed om at det er mange som friker ut og tror eggløsningen har kommet pga utfloden men at det bare er de store hormonmengdene som gjør det. Så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Har også eggløsningsslim, men alt så smashing ut på ul i går.

Når det kommer til ul kunne jeg ønske at jeg hadde fler for å roe nervene om at ting er bra. Selv om alt er bra og jeg er klar for egguttak.

Skrevet

Jeg fikk svar fra klinikken at det var helt vanlig å ha hyppige kontroller, og at det var helt vanlig å få EL-lignende utflod. Skal til ny kontroll i morgen tidlig og er veldig spent på om jeg får vite dato for egguttak nå. Kjenner hvertfall eggstokkene har jobbet på i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...