Hilde35 Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Hmm...sitter å lurer litt her. Har så lyst på brus, men aner ikke om jeg skal velge med/uten sukker? Har hørt både det ene og det andre. Dette gjelder forsåvidt yoghurt, saft, juice osv. Håper noen kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Har til dags dato ikke drukket lett brus etter at jeg hørte at det er noe værre en vanlig brus, jeg drikker nesten ikke brus fra før så fikk beskjed om at hvis jeg skulle ha brus i det hele og store var det "best" med vanlig pga alt de tilsetter light brusen... Drikker jo noe lett da, men det er kun lett MELK......
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 haha, for et spørsmål! velg hva enn du har lyst på da vel! man kan da ikke være helt j**** hysterisk heller! geez!
Hilde35 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2012 Føler meg ikke hysterisk akkurat,hehe...tar livet helt med ro. :-) greit å vite hva som er anbefalt...
mamma til 3 gullunger<3 Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 hvis du ikke drikker flere liter om dagen ville jeg ha valgt "sukker"brus =) Mener på at det er like bra/ille som sukkerfri =)
yummi with the tummy Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Prøv farris uten smak (med kullsyre) og tilsett feks Fun light (den som ble kåret til årets smak), blir nesten som champagnebrus:P
Linerlen og pipipen Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Ser ikke helt hvordan Funsaft og farris er bedre.. Den saften inneholder jo masse kunstig søtning. Farris skal man passe seg litt for å drikke for mye av, den inneholder MASSE salt!! DA er BonAqua et mye bedre alternativ.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Jeg drikker brus med sukker når jeg har lyst på brus... Jeg liker ikke de kunstige søtningsstoffene, og mener at de er forbeholdt diabetikere som faktisk ikke har noe valg. En sykepleier sa til meg en gang at om noen år regnet han med at mange flere ville utvikle diabetes pga kunstige søtningsstoffer. Det fordi når du drikker light så lurer du bukspyttkjertelen til å tro at du får i deg sukker og så begynner den å produsere insuling, for så å finne ut at det ikke er sukker og da risikerer du at den blir forvirret og til slutt blir ødelagt... Det er en god stund siden han sa dette til meg, så det kan være jeg husker feil nå, men det fikk meg iallefall til å kutte ut alle light produktene. Ingen kunstige søtningsstoffer her i huset (utenom i extra tyggisen min da, men den tar jeg pga jeg har erfart mindre hull i tennene når jeg tygger denne ofte..) Selv tenker jeg at jucie må være et bedre alternativ mtp svangerskapet enn brus. Det fordi jucie inneholder naturlig druesukker og ikke tilsatt sukker, så selv om det inneholder samme mengde kalorier så tror jeg det er hakket sunnere for babyen. (Men mye verre for tennene pga surheten) Men jeg er ikke sikker, bare min tankegang....
Camillok Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Ærlig talt, dette blir for dumt. Så lenge man drikker brus av og til er det da ett fett. Selv kan jeg ikke fordra sukkerbrus (pels på tenna) og sverger til lettbrus når jeg vil ha brus. Ingen stoffer som er like grundig undersøkt som disse søtningstoffene. Personlig mener jeg at overvekt er et betydelig større problem, og at flere burde valgt lett i stedet for produkter med mye sukker. Beste er selvsagt å la være Som med alt annet angående mat fortiden er det forskjellige meninger overalt...
yummi with the tummy Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Ser ikke helt hvordan Funsaft og farris er bedre.. Den saften inneholder jo masse kunstig søtning. Farris skal man passe seg litt for å drikke for mye av, den inneholder MASSE salt!! DA er BonAqua et mye bedre alternativ. Jeg tenkte at man får i seg mye mindre sukker/søtstoff i seg med funlight. Jeg personlig trenger ikke mer enn en kork saft på 1 liter farris. og MASSE salt er det vel ikke. man trenger naturlig salt pga svetting og jeg tror ikke jordmor hadde sagt ok til Farris hvis det er FOR mye salt.
☆☆☆ Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Drikker du lite brus, er det ikke så farlig uansett hva du velger. Drikker du mye brus er det usunt begge deler. Jeg drikker sukkerfri brus, fordi jeg misliker å få belegg på tennene, noe jeg gjør av sukkerbrus. Men jeg drikker ikke mye av det. Derimot har det blitt for mye Fun Light en periode nå, og jeg har startet avvenning. Det blir akkurat like usunt som sukkerfri brus, kanskje minus kullsyren.
SuperMoM <3 Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Går vel for det samme det vel? Jeg drikker kun brus på lørdager,men da går det i både sukkerfri og sukkerholdig brus.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 4. mars 2012 #14 Skrevet 4. mars 2012 Om man ikke har diabetes, så sies det jo at man helst ikke skal drikke light brusen, den kan faktisk gi diabetes i store mengder.. Men, siden du nesten ikke drikker brus, så spiller det vel ingen rolle hvilke brus du drikker generelt. Drikker selv "fy" brus (altså light) på grunn av at jeg ikke takler det sukkerbelegget som kommer på tennene, drikker heller ikke saft med sukker (av samme grunn) Om du helst vil unngå brus generelt, så foreslår jeg at du har en kanne med vann i kjøleskapet, hvor du tilsetter smak vet å ta i oppdelt frukt/bær, er det det går mest av her, is kaldt vann med pære og eple er storslagen favoritt for meg I jula ble det en del klementiner i det vannet, veldig godt! Men, så har jeg hatt totalt avhengihet av brus før, kunne drikk en stor flaske pr dag, så det er en faktor her, nå drikker jeg stortsett kun brus når vi samles til familiemiddager ol
Hilde35 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. mars 2012 Har endelig funnet et alternativ for brus...som funger for meg. Vann med isbiter og sitron/lime. Har vært litt avhengig av brus fram til nå... :-(
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 jesus fader, er det mulig??? det får da være måte på! kvinner har da pokker meg gått gravide og drukket både det ene og det andre i alle dager. når det kommer til alkohol frastår man SELVFØLGELIG! men et glass brus i ny og ned? hvilken skader tror du det gir??? hvis du drikker det av og til! hallo, alle vet jo at å pempe brus og proppe i seg godterier ikke er bra for hverken mor el barn, men en gang i blandt, feks lØrdager el et glass brus en kveld skader da vel ikke! herregud, noen av dere er jo helt hysteriske. dere er ikke syke, bare gravid! geez, drikk brus og unn deg noe godt innimellom - med MåTE! det er nå mitt motto
☆☆☆ Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 (endret) jesus fader, er det mulig??? det får da være måte på! kvinner har da pokker meg gått gravide og drukket både det ene og det andre i alle dager. når det kommer til alkohol frastår man SELVFØLGELIG! men et glass brus i ny og ned? hvilken skader tror du det gir??? hvis du drikker det av og til! hallo, alle vet jo at å pempe brus og proppe i seg godterier ikke er bra for hverken mor el barn, men en gang i blandt, feks lØrdager el et glass brus en kveld skader da vel ikke! herregud, noen av dere er jo helt hysteriske. dere er ikke syke, bare gravid! geez, drikk brus og unn deg noe godt innimellom - med MåTE! det er nå mitt motto Den eneste som framstår hysterisk her er etter min mening du. Resten har på en saklig måte ytret sitt synspunkt på det HI lurte på. Endret 5. mars 2012 av ★
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå