Gå til innhold

Bivirkninger i forbinnelse med Puregon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som opplever bivirkninger ved bruk av Puregon?

Jeg har tidligere ikke vært plaget av bivirkninger, men syntes det er anderledes denne gangen.

Jeg har uendelig vondt i hodet, og det står som relativt vanlig bivirkning i pakningsvedlegget.

Men det jeg lurer på er om det er vanlig med "hormonelle" bivirkninger? Som dette med humørsvigninger osv. Det står ikke noe om det i vedlegget. Men har syntes jeg har vært plaget av humørsvigninger denne gangen. Om det er stresset og spenningen som gjør at jeg er på tuppa er jeg ikke sikker på..

Så derfor spør jeg her inne, om det er noen eminente kvinner som kanskje kan dele sine erfaringer rundt bruken av puegon.

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde veldig hormon svingninger, og Ble utrolig sliten etter jeg satte sprøytene....

Også ble jeg litt kvalm et par timer etter jeg tok den :-)

Skrevet

Jeg hadde veldig hormon svingninger, og Ble utrolig sliten etter jeg satte sprøytene....

Også ble jeg litt kvalm et par timer etter jeg tok den :-)

Takk for svar.. Skjønner jo at jeg slipper billig unna.. men ikke bare morro.. hehe

Skrevet

Jeg fikk bare ett egg som ble befruktet, så det var en tung periode, men er ruger nå, så det var vedt det :-) håper jeg lykkes, denne gangen :-)

Håper du blir i bedre form :-)

Skrevet

Hadde også mye hodepine da jeg gikk på Puregon. I tillegg ble jeg veldig oppblåst, men ingen "hormonelle" utbrudd her i gården.

Gikk ikke på høy dose Puregon, kun 125IE, men ble allikevel overstimulert og hadde litt bivirkninger etter at jeg sluttet på den, bla kraftig kløe over hele kroppen i nesten fjorten dager. Heldigvis over nå.

Lykke til videre - noen bivirkninger skal det vel alltids være og etter det jeg har hørt så skal disse bivirkningene være verdt det :)

Skrevet

Jeg gikk på 400IE så var ikke rart at kroppen reagerte litt :-) men er forhåpentligvis for en god sak, så tar det jeg må takle på veien dit :-)

Har du hatt mange forsøk? :-)

Skrevet

Nesesprayen var ett lite hormon helvete for mg, når jg reduserte den og beg på puregon ble alt mye bedre. Ømme bryster har vært det verste etter det.

Skrevet

Fikk dundrende hodepine av sprayen. Og når jeg begynte på sprøytene var jeg klistra til do hvor jeg lå å spøy. Men det er vel verdt det!

Skrevet

Takk for svar damer...

Jeg tar foreløpig kun 75 IE.. Men har vært oppi mye høyere doser tidligere.

Jeg tar ikke Puregon i forbinnelse med IVF. Jeg er inne til ultralyd og sjekker str. på egg. Og når egget er stort nok skal jeg sette ovitrielle, for så og håpe "natur" metoden skal virke. Er på andre uken med puregon nå, og hadde reagert kjempe fint på den lave dosen sist uke, så håper jeg har fått super fine egg når jeg skal inn på Onsdag igjen.. Regner med at jeg må gå enda en uke med hormoner da jeg er litt treg av meg.. Men jo lavere dose, jo billigere-.. så det er helt greit!!

Lykke til alle sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...