Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Hørte nettopp navnet Dagne. Nydelig liten jente, og et veldig uvanlig, men koselig, velklingende og herlig ujålete navn. Syns jeg. Passer dessuten veldig godt til etternavnet jenta i magen skal få, og kan være en fin oppkalling etter bestemor Dagny. Pappaen liker også navnet, men er i tvil fordi han aldri har hørt det før. Hva syns dere om navnet? Er det noen som kjenner til det fra før, eller kjenner noen som heter det?
inimini Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har aldri hørt det før! Trodde først at det var et guttenavn når jeg leste overskriften, pga jeg tenkte på Magne. Likte det desverre ikke! Synes det hørtes ut som navnet på en ku;)
sommertiara Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg liker det ikke. Tror jeg synes Dagny er finere.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Dagne er et fint navn, mer moderne enn Dagny. Hva med Ragne?
junijuli Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Liker det, jeg. Veldig unikt, egentlig, selv om det deler likheter med andre, mer kjente navn. Jo da, det kan se litt ut som et guttenavn, men synes ikke det gjør noe, egentlig. Dere kan jo eventuelt gi henne et mer jentete andre fornavn? Men du har tenkt til at det skal uttales på samme måte som Dagny, ikke sant, ikke som f.eks. Magne? For i så fall liker synes jeg det klinger fint. Ja, det er uvanlig, men da slipper hun i hvertfall å bli en av fem i klassen som heter det samme...
holaho Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Jeg synes det er fint. Fikk nylig øynene opp for Agny også, som er en annen variant av Dagny. Kule navn.
birgittevilblimamma Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 har en tante Dagny synes det faktisk er finere og pluss kommer ikke til å være 5 stykker som heter det samme i klassen:)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Likte det ikke. Høres mer ut som guttenavn enn jentenavn. Da kan du like gjerne kalle ungen Magne. Ville heller godt for Dagny som er så mye finere. Det er jo absoludt heller ikke blant de vanligste navnene i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå