Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker jeg blir litt avhengig av å følge med her inne, men det kan umulig være psykisk heldig. For jeg føler at det som trekkes fram her er det negative. Så nå innbiller jeg meg innbilt svangerskap ettersom jeg ikke har symptomer, og er 100% sikker på å miste barnet i svangerskapet, for det gjør jo alle.

Er dere ikke litt enige?

Jeg må i alle fall holde meg unna herfra for å få et normalt svangerskap. Blir helt paranoid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det også under første graviditet, kunne ikke være her inne da jeg fikk helt panikk. Men så gikk det bra og nå har jeg en nydelig gutt på to år og er ni uker på vei med nestemann:)

Det går bra med de aller fleste og nyyyyt at du ikke har symptomer:)

Skrevet

Så enig! Vi får trøste oss med at de aller aller fleste svangerskap faktisk går bra :) å du: jeg hadde ingen symptomer med førstemann, nyyyt det. :)

Skrevet

Jeg merker jeg blir litt avhengig av å følge med her inne, men det kan umulig være psykisk heldig. For jeg føler at det som trekkes fram her er det negative. Så nå innbiller jeg meg innbilt svangerskap ettersom jeg ikke har symptomer, og er 100% sikker på å miste barnet i svangerskapet, for det gjør jo alle.

Er dere ikke litt enige?

Jeg må i alle fall holde meg unna herfra for å få et normalt svangerskap. Blir helt paranoid

tror det er viktig at du ikke er inne hver dag ja..ta deg en pause:-) og prøv å lese kun det som er positivt. ikke åpne innlegg hvor det ser ut som de skriver om avbrutt svangerskap. jeg må selv gi meg litt fri innimellom for ikke å henge meg opp i negative tanker fra andres innlegg. :-)
Skrevet

Ja. Jeg må nok ta litt fri herfra.

Må heller nyte svangerskapet som det er enn å henge seg opp i hva som KAN skje :)

Skrevet

jo, jeg blir det litt jeg også.. Med førstemann annonserte vi det tidlig og jeg storkoset meg fra første stund:-)

Nå er jeg plutselig redd for alt mulig og det er ikke bra! Greit å være klar over at det kan skje noe, men at man heller skal glede seg over det man har i magen så om det skulle skje noe så får vi ta det da!

Til og med begynt å legge ut hint på facebook! Så her har jeg håpet høyt og gleder meg:) Går det galt, nei da er det ikke ment til å være får jeg bare tenke da..

Viktig å ta mye man leser med en klype med salt og velge innlegg med omhu for hva du vil lese:)

Skrevet

tok en test på tirsdag for å bare sjekke at jeg fortsatt har hcg .. Så der klappa jeg til meg selv i trynet og ba meg selv om å skjerpe meg!

Så blir en god pause fra meg også, tenker jeg..

Skrevet

Skriver meg på lista jeg også! Har hatt en SA og en MA før, og har også en nydelig datter på 2. Og jenter, etter uke 5 er det nesten 80 % for at det går bra. 80 %! Men jeg er så livredd for å havne blant de 20 %-ene igjen.. Skal på UL 19. mars og skal da være ca. 7 uker på vei.

Ellers så lurte jeg på en ting. Hva tror dere om å bruke Clearblue med ukeindikator som mål på HCG-stigning? Tok en for en uke siden som viste 1+2. Tenkte kanskje å ta en ny over helgen for å se om det sto 2+3. Er det bare dumt av meg?

Skrevet

Jeg tenker sånn at er man gravid så er man gravid. Ikke tenk mer over "tenk hvis","tenk ditt tenk datt"

Orker ikke dette forumet mer. Man blir jo helt tullerusk i hodet

Skrevet

Hvis dere går inn på 2. og 3. trimester ser dere at vi er massevis av skravlesyke damer som har kommet oss videre fra 1. trimester. Det er bare slik at når man er usikker eller redd så er det så godt og lufte disse tankene. Man er ikke like ivrig på dette når alt ser bra ut.. Det er klart at man skal være bevisst at det kan gå galt, men prøv og slappe av. Det som skjer det skjer!! :)

Hilsen straks høygravid i god form

Skrevet

Jeg er så enig! Jeg satt nettopp å tenkte på det samme selv.

Jeg fikk låne en sånn fetal doppler av en venninne i går og jeg finner ikke hjertelyden. Jeg er 11+4 uker i dag, jeg vet at det er tidlig å høre hjertelyden hjemme enda, men likevel har jeg blitt opphengt i tanken på at babyen i magen min er innbillt eller død! Det er en helt grusom tanke, selv om jeg vet bedre.

Jeg er mega glad for at jeg skal på svangerskapskontroll på tirsdag slik at jeg får roet uroen min litt.

Men jenter: La oss alle gjøre vårt beste og nyyyyte den lille spiren som vokser og gror inni oss og som skal gi oss såååå masse lykke og kjærlighet i maaaange år fremover <3

Skrevet

Jeg har lest det meste som står her inne, både positivt og negativt. Men allikevel har jeg hele tiden hatt den tanken at "jeg er faktisk gravid, og jeg skal nyte det!". Selv om jeg er fullstendig klar over at ting kan gå galt, sånn er det jo med alle mulige hverdagslige ting også! Kommer ikke langt med å gå å bekymre seg for det hver dag. Man må nyte det man har her og nå :)

Jeg er 8+6 på vei, og allerede begynner det å bli en del folk som vet at jeg er gravid (de nermeste selvfølgelig). Men jeg vil dele gleden med andre, og de er kjempe glade på våre vegne. Og for hver dag så minsker risikoen for SA, tenk på det :)

Nyt graviditeten jenter, nyt hver dag :) Det gjør iallefall jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...