msunicorn Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Blir fortvila selvfølgelig. I det siste har jeg merket at hun ikke akkurat er overivrig når hun ammes, men hun tar nå puppen og når hun først er igang spiser hun godt. Men idag har hun bare skreket og blitt fornærma når jeg har prøvd å legge henne til. Våknet etter en liten dupp isted og tenkte at hun sikkert var sulten, men neida hun hylte i over en time, før jeg tilslutt fikk henne til å sove. Så nå sover hun og det er over 5 timer siden hun spiste sist. Tilbød selvfølgelig puppen innimellom men det gjorde alt verre. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, for det eneste jeg kan gjøre er jo å tilby pupp igjen. Men kanskje noen har vært borti det samme som kan berolige meg...regner jo med at blir hun sulten nok så spiser hun..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Slik var min gutt rett før han ble syk når han var bare 3 uker gammel. Om du synes hun blir slapp i tillegg og puppenekten ikke går over, samt at hun får avtakende tissebleier, så ville jeg tatt henne med til lege. Kan være at hun brygger på noe (det at de ikke vil spise kan være et tegn på at de ikke er i form) . Håper det retter seg i løpe av dagen Hun vil nok spise bare hun er i form til det. Så det er nok noe som plager henne stakkar..
Maybeline Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Akkurat slik var jenta mi da hun var 2,5mnd - nektet plutselig å ta puppen Hylskrek om jeg prøvde å legge henne til. Hun tok 2 sugetak, ble kjempesint fordi det ikke kom noe og nektet å fortsette! Da pumpet jeg meg til utdrivingen begynte - slik at hun slapp å jobbe for at melken skulle komme. Det godtok hun. Etterhvert fikk jeg meg syntocinon nesespray, slik at melken skulle komme fortere. Dette har fungert kjempefint. Nå er hun lille over 4mnd og jeg ammer ''normalt'' igjen. Men denne ''trassperioden'' varte i godt over 1mnd.
Maybeline Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Du kan jo prøve å få igang utdrivningen selv, ved håndmelking eller pumping, for så å se om hun godtar det da
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Samme skjedde meg ved 3 ukers alder, men hun fikk mme i tillegg fordi jeg ikke hadde nok melk. Jeg måtte tilslutt gi opp å amme etter 3 dager hvor hun nektet å få pupp, skreik og ville ikke roe seg enda jeg prøvde håndmelking for å drive ut melka.
♥ Min engel ♥ Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Blir fortvila selvfølgelig. I det siste har jeg merket at hun ikke akkurat er overivrig når hun ammes, men hun tar nå puppen og når hun først er igang spiser hun godt. Men idag har hun bare skreket og blitt fornærma når jeg har prøvd å legge henne til. Våknet etter en liten dupp isted og tenkte at hun sikkert var sulten, men neida hun hylte i over en time, før jeg tilslutt fikk henne til å sove. Så nå sover hun og det er over 5 timer siden hun spiste sist. Tilbød selvfølgelig puppen innimellom men det gjorde alt verre. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, for det eneste jeg kan gjøre er jo å tilby pupp igjen. Men kanskje noen har vært borti det samme som kan berolige meg...regner jo med at blir hun sulten nok så spiser hun.. Vi hadde en del problemer med amming i begynnelsen. Noen ganger gikk det fin og noen ganger ikke. Etter hvert skjønte jeg at noe måtte være gale så jeg leste meg til at hun kanskje hadde nakkelåsning, NOE HUN HADDE! Hadde til og med tatt opp dette med helsesøster på 6 ukers kontrollen, men fikk kun difuse svar. Bestilte time til manuellterapaut, og snuppa ble bedre allerede etter 1 behandling. Men som de over her skriver, kan og være utrivningsrefleksen eller sykdom som gjør det. Håper det ordner seg for deg. Du får følge med henne, og fortsetter det, så får du ringe lege/helsesøster
msunicorn Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2012 Takk for svar til alle sammen:) Tok puppen etter 7 timer, da var det brystspreng skal jeg si dere!.. Resten av kvelden/natta tok hun puppen greit, men hun kikker seg bakover litt først, så hun virker ikke skrubbsulten akkurat. Idag er det pån igjen med puppenekt, spenner hele kroppen og kaster seg bakover. Gøy! :S
Snart mamma <3 Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Ville ha sjekket for nakkelåsninger hos en manuellterapeut! Lillegutt sine problemer kom ikke til syne før han var 8 uker. Manuellterapeuter er gratis, så er uansett verdt en sjekk! Lykke til
Honningmelon Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Jeg syns det er veldig lett å skylde på låsninger hver gang det er noe med babyene. Det er helt sikkert det i noen tilfeller, men tror nok at i mange tilfeller skyldes noe annet. Må også bare få sagt at det er ikke alle manuellterapeuter som er gratis. Det kommer ann på om de får tilskudd eller ikke.
RødRev Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Det kan være flere ting: Øreverk, nakkelåsning, en negativ assosiasjon, tett nese osv.. Det gjelder å være litt detektiv. Når hun tok puppen, hva gjorde at det funket akkurat da? Når puppen nektes over mange timer, anbefaler Gro Nylander at man pumper ut, og forsØker å gi litt med skje. Det er veldig viktig at du ikke blir stresset, og at babyen ikke fØler seg tvunget til brystet. Da er det, etter min mening, bedre å mate med skje eller i verste fall flaske.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 som ei nevnte tidligere..er det greit å få sjekket hennes hos lege hvis puppenekten fortsetter. Tror også det er greit å pumpe seg slik at man unngår på beste måte "økeing" når matlysten tar seg opp Hun er så liten enda så er litt for tidlig til at hun er "lei" morsmelk enda, og siden ammingen har gått fint til nå, så er det noe som plager henne. Ta henne med til en sjekk du så kanskje du finner svaret. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå