Gå til innhold

Tar en time å sovne. Jeg sitter ved senga. Tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har i det siste brukt en time på å sovne. Siden hun var syk og jeg ble inne på rommet hennes til hun sovna har jeg bare fortsatt med det da hun hyler hvis jeg går ut. Hun gråt som regel før også, men jeg har gått lei grininga og blir derfor.

Men litt slitsomt er det i lengden å sitte i mørket en time hver kveld. Hva ville dere ha gjordt? Hun kommer jo til å bli mer og mer avhenging at jeg er der, og vi har en til på vei som sikkert også krever sitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff vanskelig det der... Men så lenge hun er frisk igjen så tror jeg at jeg ville ha gått tilbake til de gamle rutinene deres å så vært veldig konsekvent med henne og håpet at hun ville godta å sovne alene igjen! Heller gått ofte inn til henne og sagt at det var natta og stått rett på utsiden av døra.. MEEEEN folk er forskjellige... Noen ville sikkert ha fortsatt å sitte der:-)

Skrevet

Jeg ville slutta med det. Gått inn slik som Smil123 sier. Det går nok noen runder med grining, så er det slutt...

Nei, du kan ikke holde på slik når det kommer en til....

Skrevet

En til?? Kan ikke se at HI skriver noe om at hun er gravid. Rimelig frekt å bare anta sånn helt uten videre at folk vil eller kan få flere barn!

Skrevet

En til?? Kan ikke se at HI skriver noe om at hun er gravid. Rimelig frekt å bare anta sånn helt uten videre at folk vil eller kan få flere barn!

Hehe- hun skriver: vi har en til på vei som sikkert også vil kreve sitt!!! Makan til hakking!

Skrevet

Jenta vår har i det siste brukt en time på å sovne. Siden hun var syk og jeg ble inne på rommet hennes til hun sovna har jeg bare fortsatt med det da hun hyler hvis jeg går ut. Hun gråt som regel før også, men jeg har gått lei grininga og blir derfor.

Men litt slitsomt er det i lengden å sitte i mørket en time hver kveld. Hva ville dere ha gjordt? Hun kommer jo til å bli mer og mer avhenging at jeg er der, og vi har en til på vei som sikkert også krever sitt.

Ta med en hodelykt og les en god bok mens du venter på at hun skal sovne fortere:)

Skrevet

vi kommer nok til å ta kampen. hvor ofte burde man gå inn?

Skrevet

Vi har stått rett ved døra så vi har hørt hvordan gråten har vært (føler det har litt å si). Men har latt det gå alt ifra 30 sek til noen få minutter... Ikke lenger enn 5 har vi gjort tror jeg:-) Men det kommer jo an på om dere vil følge noe slags opplegg.. Det har ikke vi gjort.. Bare hatt nøyaktig samme rutinenen hver kveld på ganske like klokkelsett og så gått inn igjen og gitt smokk+ dradd over dyne+ strøket kinn sagt hyyysssjjjj, nå er det natta. Lykke til!

Skrevet

Så lenge baby er frisk ville jeg stålsatt meg og fått henne avvent med å ha selskap for å sovne. Vi har sett ann gråten litt i forhold til når vi har gått inn. Det sies vel at man skal gå inn for å vise at man ikke har forlatt dem men at man bør unngå øyekontakt, kos og sang. Det skal ikke være "belønning" når du kommer inn.. Men vanskelig å gjennomføre, man er da menneskelig! Jeg har pleid å legge over dyna, gi smokk, stryke en gang over håret og si god natt og så gått.

Skrevet

Så lenge baby er frisk ville jeg stålsatt meg og fått henne avvent med å ha selskap for å sovne. Vi har sett ann gråten litt i forhold til når vi har gått inn. Det sies vel at man skal gå inn for å vise at man ikke har forlatt dem men at man bør unngå øyekontakt, kos og sang. Det skal ikke være "belønning" når du kommer inn.. Men vanskelig å gjennomføre, man er da menneskelig! Jeg har pleid å legge over dyna, gi smokk, stryke en gang over håret og si god natt og så gått.

Helt enig med henne over her. Og tror det er viktig å ha bestemt seg! For de merker så fort om vi blir vinglete og usikre og da blir det nok bare verre og verre... Og gir man seg blir det enda verre igjen neste gang....Men hjelpes det er vanskelig- som mor er det hjerteskjærende å høre gullklumpene gråter! Uansett om det er protest gråt aldri så mye;-)

Skrevet

Jeg velger å tro at det er en grunn til et når jenta vår på omtrent samme alder gråter, så slike "gråtekurer" har jeg lite til overs for. Med bakgrunn i det spurte jeg min venninne barnepsykologen om råd da jenta mi hadde det likedan for en tid tilbake. Hun foreslo å ha henne i foreldresengen ei ukes tid, og deretter venne henne på egen seng igjen. Og det hjalp som bare det. Fra å bruke over en time (opptil to) på leggingen før, så tok det en kveld med småsutring hvor vi var inne av og til (og hele seansen varte mindre enn ti minutt). Så sov hun. ikke hele natten til å begynne med, måtte inn med smokk ett par ganger, men det gikk seg til.

Skrevet

I går gikk det ganske bra. Hun sovna etter 25 min. Gikk inn kanskje 4 ganger. Hun smågrein, men det var ingen hyling. Hun sovner jo fortere når jeg ikke er der, enn når jeg er der. Håper det går like bra i dag.

Skrevet

Så bra! Lykke til videre. Her har jeg prøvd flere ganger å ta henne over i vår seng med resultat en enda mer våken frøken... Min erfaring er også at hun sovner fortere når jeg ikke er i rommet. Og dette er IKKE en skrikekur ANONYM! Her er det mammahjertet som styrer når jeg går inn. Hører på gråten om hun er sint osv. Er hun syk eller sliter med tenner /magen feks er det noe helt annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...