Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Er så utrolig hard i magen. Var det sist gang også, men det er utrolig slitsomt, noen som har noen tips, er jo lenge igjen å hå slik, er i uke 15
krølle... Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Laktulose og svisker og mye vann... Toilax hvis det stopper helt opp over flere dager. Hvis det var sånn hard i magen du mente... Lykke til!
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 lactulose er helt genial:) drakk 15 ml morgen og 15 ml kveld og neste morgen er alt helt normalt igjenn... Jeg må ta det regelmessig igjennom hele svangerskapet ellers stopper alt helt opp...
ÅNA Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Det er også svært viktig med nok drikke (helst mye vann - uten kullsyre - da dette gir oppblåsthet), rikelig med frukt og grønt. Svisker/rosiner hjelper. Linfrø likeså. Kiwi om morgenen hjelper også mot forstoppelse. I tillegg gir mye feit og sukkerholdig mat, samt fiberfattigmat (fint brød/boller og slikt) lettere forstoppelse. Også viktig med mindre porsjoner, heller hyppige måltider enn store måltider. Det er også svært viktig med aktivitet/bevegelse (for eksempel gå ein eller fleire turer daglig) for å stimulere tarmfunksjonen / tarmbevegelsen (peristaltikken) slik at maten blir frakta gjennom systemet og ikkje stopper opp. Hadde sjølv ingen slike plager med nr 1, men spiste då svisker (4-5 stk) daglig, spiste masse frukt og grønsaker, hadde ingen lyst på usunn mat, drakk rikelig og bevega meg masse. No med nr 2 har eg (dessverre) ikkje mista lysten på usunn mat og klarar ikkje heilt følga råda mine, men prøver....går litt opp og ned, men ser at det fungerer godt når eg følger råda eg har lista opp.... Personlig synest eg liksom det er bedre med naturlige "avføringsmidler" som svisker, linfrø og kiwi enn lactulose, men det får vera opp til kvar enkelt. Lykke til vidare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå