Gå til innhold

Bilsete med til syden?

Anbefalte innlegg

Vi skal til Arguineguin, Gran Canaria siste uken i mars med lille på 6 mnd.

Men skal jeg ta med bilsete eller ikke? Vi skal ta buss fra flyplassen til hotellet og man får uansett ikke brukt setet på bussen. Så da må vi evnt leie bil og sete fra flyplassen, og det koster en formue.

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143914723-bilsete-med-til-syden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når barnet er så lite, er det lurt å ha med sete. Babysetene er ikke så mye drass å ta med heller. På busser med sikkerhetsbelte får man brukt bilseter. Og dersom dere skal ta drosje eller leie bil får dere brukt det.

Det koster ikke noe ekstra å ta med barnebilsete på flyet. De pakkes i plastsekker og sendes som spesialbagasje akkurat som barnevogna.

Har reist en god del med begge mine barn, og hadde med bilseter da de fortsatt var så små at de kunne bruke babysetene.

God tur!

Vi skal til Arguineguin neste lørdag, og det er ett dilemma for meg også med det setet! Klarer ikke bestemme meg for hva jeg gjør.

Så det er så enkelt som å legge den i en plast-sekk og sende det sammen med vogna? Men er dere ikke redd for skade, dere som har hatt det med før? Det skal jo behandles forsiktig! :)

Jeg skal til gran canaria neste lørdag og jeg tar ikke med bilsete. Jentene mine er 6 mnd. Skal ta buss med dem til hotellet m. Det tar ca 20min, og de sitter jo ikke i bilsete på bussene her hjemme heller. Har også stresset en del med om jeg skulle ha med eller ikke, og etter å ha forhørt meg rundt bestemte jeg meg for å ikke ta det med. Bagasje blir ikke behandlet bra på fly, og bilsete tåler garantert ikke flyturen. Det kan jo ikke mistes i bakken. Så selv om det ikke har synlige skader ville ikke jeg følt meg trygg på det i ettertid. Det beste er i såfall å leie bil med bilsete der nede. Bilen er billig å leie, men bilsetene er dyre!!

Annonse

Vi har hatt med babybarnesetet inn på flyet, vi. Genialt for avlastning hvis det er ett ledig sete på flyet. Vi får stort sett en egen rad på flyet, sålangt det er mulig, så babyen kan ligge litt og sove i bilsetet, som er plassert på eget flysete. Kan ikke brukes under takeoff og landing, men ellers. Kan forreseten ikke sammenligne busstur med baby i norge med busstur på Gran Canaria. Det er krappe svinger, smale veier, høye stup og høy fart, ihvertfall fra flyplassen til Mogan, men det går helt sikkert veldig bra. Det gjorde det i hvertfall da vi var der. God tur!

Varierer veldig hvor velvillige de er til å la en ha med barnesetet inn. Jeg har spurt og fått nei og kommet inn i omtrent tomt fly. Irriterende. Men andre ganger har de faktisk gjort en innsats og flyttet rundt på passasjerer for å gi oss og bilsetet ekstra sete. Generelt er ofte flyene til syden fulle.

• 2 uker senere...

Takk for alle svar. Vi har nå avbestilt bussreisen fra flyplassen og tar med bilsete og tar taxi til hotellet.

Ving sier man ikke får ta med setet på flyet, selvom jeg har hatt det med inn på innlandsfly tidligere.

Det er gratis å ha med barnevogn og bilsete for baby.

Vi skal til Spania (fastlandet) i April, vi tar ikke med stol til noen av barna (8mnd og 3år). Koster 21 euro i uken å leige bilstol der nede og mtp hvordan bagasje blir behandlet på fly og det å slippe å dra på så mye ekstra syns jeg det er verdt det. :)

Vi skal til Spania (fastlandet) i April, vi tar ikke med stol til noen av barna (8mnd og 3år). Koster 21 euro i uken å leige bilstol der nede og mtp hvordan bagasje blir behandlet på fly og det å slippe å dra på så mye ekstra syns jeg det er verdt det. :)

Hvor får man leid sete?? Det hadde jo ikke vært så dumt!

Hei mamma i lykkerus!

Vi kom hjem i helgen etter 1 uke på samme plass som dere skal, jeg hadde med bilstolen, pakka den i pram-packen, gikk kjempefint. Men var lite vits i å ha det med egentlig, på bussen var det så trangt at det kunne ikke stå den veien det skulle så fikk ikke festa det likevel. Vi tok litt taxi der nede og da kunne vi jo heller ikke ha det med, for kunne jo ikke dra det med oss på stranda o.l Så brukte bare bæreselen da så satt hun fast på fanget vårt hvertfall. Når hotellet bestilte taxi for oss ba jeg om de kunne sende en taxi som hadde bilstol men det er så si umulig å oppdrive. Litt kipt at det er sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...