Gå til innhold

Tips til konfirmasjonsgave til jente mottas med stor takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har ingen hobbyer som kan gi meg noen ideer og jeg er prinsipielt imot å gi penger (selv om jeg vet at hun gjerne vil ha det). Hun er ganske normal, ikke utpreget sosial, men har sin lille gjeng av gode venner. Bruker litt sminke, men er generelt stille og forsiktig med alt. Jeg er fadder til henne.

Fortsetter under...

Skrevet

Glemte å nevne at hun står borgerlig, hvis det betyr noe.

Skrevet

Smykker er jo relativt vanlig å gi. Hvis hun for eksempel får bunad av foreldrene, hva med bunadsølv eller annet tilbehør? Da risikerer du ihvertfall ikke at det er umoderne igjen om et halvt år.

Skrevet

skulle til å foreslå smykkeskrin selv :)

Skrevet

Hvorfor skulle det bety noe at hun konfirmerer seg borgelig? Eller humanistisk som det heter.

Smykker er jo alltid populært. Her blir det penger til en jente vil skal i konfirmasjon til. Hun vil på språkreise, så da trenger hun pengene :)

Annonse

Skrevet

Et par jenter jeg kjenner som konformerte seg i fjor sa selv de ble mest glade for gavekortene de fikk på butikker som bik bik, HM og lignende. De fikk forholdsvis store beløp på gavekortene. Jeg vet ikke om jeg selv ville gitt det i konformasjonsgave, men de var hvertfall overlykkelige.

Har hun selv eller foreldrene begynnt å samle på noe servise? Mine venninner som konformerte seg har i voksen alder vært glade for servise/bestikk koffert ol de fikk til konfirmasjonen, men det er jo en kjip gave når man er 15 år, selvfølgelig...

Hva med en designerbeske/lommebok eller noe?

Skrevet

Passer dårlig med bibel til borgelig konfirmasjon.

Hvis hun får bunad til konfirmasjonen er det jo fint å gi noe til den, sølv, veske, kniv eller noe annet.

Ellers foreslår jeg turutstyr som telt, en god sovepose, tursekk.Hva med syskrin med innhold eller en verktøykasse?

Et fint sengeteppe?

Obosmedlemskap?

Smykkeskrin?

Kokkekurs?

Fotoutstyr?

Pulsklokke?

Skrevet

jeg skal i konfirmasjon i mai til en jente, og vi skal kjøpe en klokke som har så knæsj farge, om du skjønner hvordan jeg mener da. Det er ganske kult nå, og vi ønsker å gi noe som hun kan ha glede av nå. jeg er forholdsvis ung, så alle sånne litt mer praktiske ting, kan de som er litt eldre enn meg stå får. Vet hun ønsker seg sånn klokke, da hun spurte pappaen sin om å få det til jul en gang jeg var der. Hun fikk det ikke, så da skal hun få det av meg:D

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Her var det mange gode ideer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...