Gå til innhold

Mat på dagtid og nattavvenning

Anbefalte innlegg

Gjest isimagen
Skrevet

Dere som har nattavvent babyene deres; Hvor mange måltider med fast føde fikk de på dagtid når dere begynte å avvenne på natten?

Og hvor gammel var babyen?

Lurer på om det er dags nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6,5 mnd fikk 2 måltider med fast føde. Jeg sluttet å amme, og hun ble tilbudt mme, men ville ikke ha;)

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Mini er 5 mnd, ammer en gang per natt - kunne godt tenke meg å slutte med det. trenger søøøvn zzzzz

Hun spiser full posjon grøt og en flaske mme for hun legger seg kl 19.

Noen som kan dele erfaringer rundt dette?

Skrevet

Her regulerte gutten dette selv! altså når han var rundt 4 mnd droppet han 1 måltid på natten, og spiste bare en gang rundt 3. Når vi var oppe i full porsjon grøt morgen og kveld sluttet han med dette måltidet også, og sover nå fra 19.00 til 07.00. Dette skjedde rundt 5 mnd, og han er nå 6 1/2 mnd. De to første ukene våknet han ofte etter smokken, kunne løpe inn på rommet og dytte smokk 8 ganger hver natt. men nå klarer han å finne smokken selv, så nå har han sluttet med dette også. Husker første natten, våknet i full panikk når jeg så klokka var 5, og jeg ikke hadde hørt noe. Løp nermest inn på rommet, og der sov en gutt som en stein med smokken i munnen.

Tror dette er veldig forskjellig fra barn til barn. men måltidene våre nå er slik, 210ml mme kl 7. full porsjon grøt kl 09.30. 180 ml mme kl 13.00, nesten et helt middagsglass kl 14.30. 150ml mme kl 16.00. full porsjon grøt 17.30. 150 ml mme kl. 18.50 ca. i seng 19.00. På ettermiddagen har vi mindre avstand mellom måltidene, tror dette gjør at han er god og mett når han legger seg. Kanskje det kan være en løsning?

lykke til:)

Skrevet

Lille her avvente seg selv da han var 8 mnd. Han spiste da 4 måltider om dagen +mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...