Gå til innhold

Kjenner ingenting over skambenet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du at du ikke kjenner no liv...? I så fall er det alt for tidlig, og du trenger ikke bekymre deg i det heletatt.

Det er stor forskjell på når man kjenner noe. Jormora mi sa at det er fra uke 22 man skal kjenne liv hver da.

Selv kjenner jeg heller ikke livmoren over skambeinet selv om jeg nå er 12+6 i mitt 2nd svangerskap..

Men jeg bruker av og til en doppler hjemme for å høre hjertelyden til minien.. da hører jeg hjerteslagene tydeligst om jeg peker den litt oppover.. så tror nok livmora har steget ut av skambeinet, men kan hende den ligger dypt inne i magen slik at vi ikke like lett kjenner den utenifra! :)

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg kjente ikke noe da jeg heller. Var på min første jordmortime 11+6 og hun kjente heller ingenting. Siden hun ikke fant hjertelyd så prøvde hun å finne babisen med UL apperatet. Og da lå babisen flere cm over skambenet (husker ikke eksakt), så jeg synes absolutt ikke du ska bekymre deg for det. Det er så utrolig forskjellig fra person til person, og gang til gang. Jeg er 15+2 i dag og jeg kjenner bare livmora av og til, mest på morgenen når jeg ligger i senga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...