Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Skal til legen med mistemann. Han fikk påvist Para influensa forrige uke. Har fortsatt opp mot 40 i feber. Vil han da ha høy crp? Hadde bare 11 forrige uke.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Crp stiger ved bakteriell infeksjon og ikke så mye med viral infeksjon.. Ofte har legene en regel med under 50 i crp = viral infeksjon, over 50 = bakteriell infeksjon.. Men de ser også på sykehistorie og allmentilstand når de avgjør evt. behandling... Crp er en dag på "etterskudd" i forhold til sykdommen så den crp'en man tar i dag viser tilstanden i kroppen i går.. Om du er bekymret for barnet så få deg en legetime og be de måle crp pånytt....
Plutselig_gravid Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Den type influensa er vel et virus så da får man ikke forhøyet crp. Men han kan jo ha en bakterieinfeksjon i tillegg, f.eks i halsen. Da øker crpen. God bedring! Virus er noe d.....!!
Gjest Ingen skal få! Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde nylig influensa og da var crp min på 168. Positiv prøve på Influensa A. Etterpå fikk jeg mycoplasma da..
nawi Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Takk for svar;-) Fryktelig slitsomt det her. Han har hatt mer eller mindre feber hver kveld i 14 dager. Var hos legen forrige uke, og skal på ny time i dag. Har ikke feber nå, men den kommer utover dagen. I går hadde han 40 stakkars liten. Spiser ikke, og vil kun drikke melk. Pluss at han vondt i beina, i kinnet, i magen osv. Tydelig at kroppen verker. Pluss at han hoster og puster veldig raskt. Gleder oss til at han blir frisk;-) Vi vil ut i det pene været!!!!
Gjest Ingen skal få! Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Tenkte jeg skulle fortelle deg at datteren min også hadde influensa A. Høy crp, var sjuk i 10 dager. Det gikk jo over tilslutt men hun var dårlig. 40 i feber nesten hver kveld og sov masse. Men det gikk jo over :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 vi måtte til legevakten på onsdag fordi hun ble helt plutselig veldig syk. fra å være helt frisk til kokvarm og helt slapp.. ville bare sitte på en stol. ingenting annet.. Hun hadde crp på 51 men de ba meg om å bestille time hos legen morgenen etterpå for å ta på ny. siden hun hadde blitt så plutselig syk og almenntilstanden var så dårlig.. fikk antibiotika i tilfelle, fordi hun hadde halsbetennelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå