Gå til innhold

Får man høy crp av influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen med mistemann. Han fikk påvist Para influensa forrige uke. Har fortsatt opp mot 40 i feber. Vil han da ha høy crp? Hadde bare 11 forrige uke.

Fortsetter under...

Skrevet

Crp stiger ved bakteriell infeksjon og ikke så mye med viral infeksjon.. Ofte har legene en regel med under 50 i crp = viral infeksjon, over 50 = bakteriell infeksjon.. Men de ser også på sykehistorie og allmentilstand når de avgjør evt. behandling...

Crp er en dag på "etterskudd" i forhold til sykdommen så den crp'en man tar i dag viser tilstanden i kroppen i går.. Om du er bekymret for barnet så få deg en legetime og be de måle crp pånytt....

Skrevet

Den type influensa er vel et virus så da får man ikke forhøyet crp. Men han kan jo ha en bakterieinfeksjon i tillegg, f.eks i halsen. Da øker crpen.

God bedring! Virus er noe d.....!!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg hadde nylig influensa og da var crp min på 168. Positiv prøve på Influensa A. Etterpå fikk jeg mycoplasma da..

Skrevet

Takk for svar;-) Fryktelig slitsomt det her. Han har hatt mer eller mindre feber hver kveld i 14 dager. Var hos legen forrige uke, og skal på ny time i dag. Har ikke feber nå, men den kommer utover dagen. I går hadde han 40 stakkars liten. Spiser ikke, og vil kun drikke melk. Pluss at han vondt i beina, i kinnet, i magen osv. Tydelig at kroppen verker. Pluss at han hoster og puster veldig raskt. Gleder oss til at han blir frisk;-) Vi vil ut i det pene været!!!!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Tenkte jeg skulle fortelle deg at datteren min også hadde influensa A. Høy crp, var sjuk i 10 dager. Det gikk jo over tilslutt men hun var dårlig. 40 i feber nesten hver kveld og sov masse. Men det gikk jo over :-)

Annonse

Skrevet

vi måtte til legevakten på onsdag fordi hun ble helt plutselig veldig syk. fra å være helt frisk til kokvarm og helt slapp.. ville bare sitte på en stol. ingenting annet..

Hun hadde crp på 51 men de ba meg om å bestille time hos legen morgenen etterpå for å ta på ny. siden hun hadde blitt så plutselig syk og almenntilstanden var så dårlig.. fikk antibiotika i tilfelle, fordi hun hadde halsbetennelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...