Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Har tydligvis fått en form for reaksjon på deodorant. Har nå klødd i flere år (!) og begynner å bli lei. Jeg har prøvd forskjellige deodoranter uten at det klør noe mindre. Men de er tydeligvis "milde" fordi de er ikke særlig effektive mot svette da.... Har prøvd hydrokortison 1% mot kløe og dexem uten hell. Ikke noe utslett, bare kløe. Legen hadde ikke noen forslag utover å bytte deodorant, som ikke hjelper (har prøvd mange). Hva gjør man?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Høres ut som en allergisk reaksjon. Jeg er selv allergisk mot de fleste deodoranter. Har funnet ut at jeg må ha deoer uten aluminium og alkohol. Dem finnes det ikke mange av nei. Nå bruker jeg en jeg kjøper på helsekostbutikken Sunnkost, den heter Lavera. Anbefaler den.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Høres ut som en allergisk reaksjon. Jeg er selv allergisk mot de fleste deodoranter. Har funnet ut at jeg må ha deoer uten aluminium og alkohol. Dem finnes det ikke mange av nei. Nå bruker jeg en jeg kjøper på helsekostbutikken Sunnkost, den heter Lavera. Anbefaler den.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Prøv å gå uten deodorant, og la vær å barber deg, du kan bruke trimmer for å holde hårene korte. Høres ikke så delikat ut, men jeg ville prøvd, for å se om det kan hjelpe. Må selvfølgelig holde ut slik en uke eller to for å begynne å se om det har noe effekt. Ellers blir mange plaget av irritasjon som følge av barbering, noe som kan minimeres ved å vaske området godt med f.eks. klorhexidin før barbering, for å fjerne bakterier.
ano nym Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Etter at du begynte å bruker Lavera, tok det lang tid før kløen ga seg? Og er den effektiv mot lukt sånn ellers?
ano nym Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Prøv å gå uten deodorant, og la vær å barber deg, du kan bruke trimmer for å holde hårene korte. Høres ikke så delikat ut, men jeg ville prøvd, for å se om det kan hjelpe. Må selvfølgelig holde ut slik en uke eller to for å begynne å se om det har noe effekt. Ellers blir mange plaget av irritasjon som følge av barbering, noe som kan minimeres ved å vaske området godt med f.eks. klorhexidin før barbering, for å fjerne bakterier. Pleier ikke å barbere mer enn ca hver andre tredje uke pga at jeg tenker det er best å la være, så tror kanskje ikke det er det som er hovedårsaken.
Himmel og hav Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 En kusine av meg reagerer på deodorant, så hun bruker noe som heter krystallstein (tror det var det det het) som hun kjøper i helsekosten.
Kortslutning Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Jeg sliter med det samme når jeg barberer meg og bruker sterke deodoranter. Har funnet en som funker på meg, tror det er sterilan sin(jeg ble plutselig usikker) Jeg reagerer også på den gelen som er på barberhøvlene, så jeg blir helt gal når jeg bruker nye barberblad:(
LoveDove Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde det samme problemet, men for meg hjalp det å smøre med fet krem under armen hver kveld, samt å bytte deo.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde det samme problemet, men for meg hjalp det å smøre med fet krem under armen hver kveld, samt å bytte deo. Hvilken deo byttet du til? Og hvor lang tid gikk det før det sluttet å klø?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 Forsøk å klare deg uten deo. Ta med en ekstra genser eller trøye på jobb og vask deg og skift i lunshen. Da burde det ikke bli lukt. Ikke barber deg. Det gjør det mye værre. Forsøk å vaske deg bare med intimsåpe, ikke vanlig såpe under armene. Jeg hadde samme problem lenge. Det eneste som løste det var å holde seg unna deo og de aller fleste såper.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #12 Skrevet 2. mars 2012 Kan ikke forstå hvordan du klarer deg uten deo? Eller kan du begynne med det igjen etter å ha hatt ett opphold?
Rosepus™ Skrevet 2. mars 2012 #13 Skrevet 2. mars 2012 Er det hudlege du har vært til? Hvis ikke hadde jeg bedt fastlegen min en en henvisning dit. Hudleger er jo spesialister innen feltet:) Huff, må være trasi å klø slik! Håper du finner en løsning på det!
Medulla Skrevet 2. mars 2012 #14 Skrevet 2. mars 2012 Helsedeodoranten, krystall fra helsekost. Anbefales på det sterkeste, den hindrer ikke svette, men lukt i 24 timer. Den funker bedre enn de milde deodorantene jeg har prøvd. Og så har den jo den fordelen at den ikke inneholder masse giftstoffer som bidrar til brystkreft...
Contura Skrevet 2. mars 2012 #15 Skrevet 2. mars 2012 Jeg holdt på å bli sprø av kløe under armene, og ingenting hjalp. Deo fra helsekost, apotek, krystaller, kremer og div. Valget ble liksom å enten lukte svette eller klø - morsomt. Så, etter mange utprøvinger fant jeg Nudit deodorant fra Helena Rubinstein! Jeg bestiller den fra strawberrynet.com og lukter hverken svette eller klør mer;)
lille sprelle Skrevet 2. mars 2012 #16 Skrevet 2. mars 2012 Jeg begynte å bruke cosmica sin deo og etter det forsvant problemet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #17 Skrevet 2. mars 2012 Jeg trenger faktisk ikke deodorant hvis jeg lar vær å barbere meg under armene. Det er klart jeg svetter som alle andre, men det tar mange timer før det begynner å lukte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå