Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Var på jobb i går kveld etter å ha ligget på sofaen i flere timer og sovet før jeg skulle gå (gikk rett før kl 19) Var hjemme kl 22 og følte meg både utslitt, svimmel, kvalm og dirkete uvel........ Har 2-3 "korte kvelder" på jobb før påske (17-21) og 1 superlang dag 15 timer. å gå på jobb på formiddagen går "greitt nok", er sliten og ukonsentrert - og helt tappa når jeg komme hjem. Men det går på et vis, men kveldene - de er helt forferdelige! vi er en stab på15 stk. Vi er 3 lik stilling som meg, hvorav 1 går i 100%, jeg i 50% og en til i 30-50% (timer). Han som går i 100% er sykemeldt og det tærer også på meg, da de ikke setter inn vikar og jeg må overta mye av hans oppgaver...... (uten å få noe særlig økonomisk kompensasjon.........) Vi har også 2 til i sykemelding og en i velferdspermisjon av ulike årsaker - men veldig gyldige og har lite med arbeidsmiljø å gjøre. Men det tærer jo på¨alle når det er så mye borte, og ingen vikarer - jobben må jo gjøres uansett......... Så damer. Hva ville dere gjort??? Kjenner at det gjør meg helt utslitt og utmatta, sur og grinete på mannen og de to andre barna om jeg går på jobb. Klarer lite og ingenting husarbeid og ansvar for barn når jeg har fri. Men samvittigheten for sjef og kollegaer sier at jeg må holde ut til påske i alle fall....... (på grunn av alle de andre som er borte) Tips, råd, mottas med takk!
MrsMilla Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Siden du ikke er syk, så er vel sykemelding feil vei å gå. Men du skal jo ikke bli utslitt av jobben og ha flere oppgaver enn det som er normalt. I tillegg har du krav på tilrettelegging slik at det er mulig for deg å jobbe. Snakk med sjefen din og si at det her går ikke, de må få inn mer ressurser og du trenger tilrettelegging om du skal møte på jobb.
Tira Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Støtter MrsMilla på denne. Snakk med sjefen din og forklar situasjonen. Man VIL jo ikke sykemelde seg, men om de ikke tilrettelegger for deg DA syns jeg du kan ta det til vurdering igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Tilrettelegging er et fint ord, men hos oss er det ikke eksisterende...... :-( I forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 6-12. Da mente legen at i min jobb var det umulig å få deltidssykemelding (gradert heter det kanskje). Han sitter i styret på jobben min og kjenner til forholdene. Og han mente også at det burde være mulig med tilrettelegging, men etter møte med sjefen og legen - ble det sykemelding.
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Først av alt; du må tenke på deg selv og din egen helse. Prøv å tenk minimalt på eventuelle konsekvenser dette vil få for din arbeidsplass, selv om jeg skjønner at det gnager på samvittigheten. Jeg ville lagt frem problemstillingen for fastlegen. Fortell hvordan du føler deg. I utgangspunktet kan det være at han forslår først at jobben skal prøve å legge bedre tilrette for deg, feks at du skal unngå kveldsvakter, om mulig. Hvis ikke de klarer å tilrettelegge for deg, tenker jeg at legen vil foreslå sykemelding. Uansett, lykke til
Icerus Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Bare en kommentar.. Det er ikke du som sykemelder deg... det er legen. Det er bare legen som skal kunne vurdere om du skal sykemeldes. Ta det opp med sjefen om at jobben nå sliter deg ut, og hør om det er noe de kan gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå