Gå til innhold

Har jeg egentlig PCO/PCOS lengre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og kjenner jeg egentlig bare blir mere og mere frustrert over det faktum at jeg ikke blir gravid.

Jeg har nå siden sommeren 2011 hatt fullstendig regelmessige sykluser på 30 dager. Bortsett fra i Oktober da den var på 29 dager. Men dog fortsatt regelmessig. Jeg er veldig slank (BMI på 22) og har bare litt hårvekst fra navelen og ned. Har noen veldig få ganger noen mørke hår som vokser rundt brystvorten. Har ikke tatt blodprøver på en stund, men før syklusene ble regelmessige så var den siste blodprøven perfekt fikk jeg beskjed om. Ikke forhøyet testosteron i det hele tatt. Alt var i perfekt balanse!

Jeg var på en undersøkelse her i høst i forbindelse med sterke smerter i livmor. Legen som da undersøkte meg sa at det ikke lengre var cyster å se på eggstokkene mine. Dette var bare noen dager etter endt menstruasjon. Synes jo på en måte at dette var litt rart, men tok det med et smil :)

Og nå i slutten av februar var jeg på en ny undersøkelse (på syklus dag 11) og da sier legen som utførte undersøkelsen at jeg hadde antydning til PCO... Skjønte ikke hva han mente og spurte om hva han faktisk mente. Da sa han bare at det var noen få cyster rundt eggstokkene. Jeg spurte om det ikke var vanlig da det kanskje nærmer seg EL tider, men fikk da ikke noe svar :( Gikk derfra noe frustrert!

Så hva tror dere? Kan jeg være fri fra PCO/PCOS? Har noen opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg men syns bare det er så trist at vi fremdeles er her begge to.. Ville bare gi deg en klem !

Skrevet

[quote name=Metti ;)' timestamp='1330695939' post='144045784]

Kan desverre ikke hjelpe deg men syns bare det er så trist at vi fremdeles er her begge to.. Ville bare gi deg en klem !

Ja når skal det bli vår tur kjære deg? Hvordan går det med deg egentlig?

Skrevet

Det går ikkje så bra me meg... Har det veldig tungt fortiden og sliter med å se positivt på barne drømmen.

Har hatt to inseminerings forsøk og et frys forsøk. Nå venter jeg på ivf forsøk ..

Håper du finner ut av pcoen !!

Klem

Skrevet

Om man først har PCOS/PCO så blir man nok aldri kvitt det. Man kan bli uten symptomer og slippe plager, men det ligger nok i kroppen uansett.

Jeg f.eks. ble kvitt cystene mine når jeg brukte p-piller og etter jeg slutta med de har cystene kommet å gått.

At man får flere cyster rundt EL er ikke meg bekjent, men det kan hende at de blir større på en måte.

Skrevet

[quote name=Metti ;)' timestamp='1330725221' post='144047180]

Det går ikkje så bra me meg... Har det veldig tungt fortiden og sliter med å se positivt på barne drømmen.

Har hatt to inseminerings forsøk og et frys forsøk. Nå venter jeg på ivf forsøk ..

Håper du finner ut av pcoen !!

Klem

Da er vi to som sitter med den samme tanken. Jeg føler tilogmed at det ikke er noen særlig hjelp å få fra legen lengre heller. Nå har vi vært igjennom test, på test, på test i over 2 år nå og jeg er ufattelig lei av å hele tiden bli skuffet. Nå vil jeg heller bare gifte meg, kose meg med planlegging av det (må bare vente til sambo frir) og nyte hverdagene mine med min kjære.

Drømmen om å få barn blir bare fjernere og fjernere for min del...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...