Gå til innhold

Hvorfor skal ananas hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra at ananas er en deilig frukt ser jeg ingen grunn til å velge den fremfor andre favorittfrukter... men så leser jeg flere steder på babycenter at ananas har hjulpet til å trigge fødsel.

Det og anal sex...

Noen som har hatt noe hell med dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde ananas sist men fikk bare halsbrann.. Men etter en skikkelig runde i senga gikk vannet bare noen timer senere.. Dette var på termindatoen :)

Skrevet

Jippi, jeg elsker ananas!!! Har aldri hørt at det skal hjelpe så det må testes:)

Skrevet

Hahaaa, analsex ja.

DET er det en mann som må ha tenkt ut...

Grunnen til at sex skal kunne starte fødsel er jo noe i spermen som modner livmorhalsen eller noe sånn.

Ikkeno livmorhals i rassen min, og exit only der ja!!!

Skrevet

eg spiste ananas med kanel på (hadde lest at kanel kunne hjelpe til og) kvelden/natten før termin.. Gikk å la meg. stod opp halv åtte og vannet gikk :):) gutten var ute 13.15 samme dag.. :P

men om det var ananasen og kanelen som gjorde susen, får eg aldri svar på!! men liker man ananas er det vell ingen grunn til å ikke prøve :)

Skrevet

Jeg spiste ananas rundt kl 20 og kl 01 gikk vannet! Kan jo selvfølgelig være tilfeldig men jeg tror det hjelper! 7 dager før termin og 1.gangs fødende den gangen...skal spise ananas i oktober også;-)

Skrevet

Bortsett fra at ananas er en deilig frukt ser jeg ingen grunn til å velge den fremfor andre favorittfrukter... men så leser jeg flere steder på babycenter at ananas har hjulpet til å trigge fødsel.

Det og anal sex...

Noen som har hatt noe hell med dette før?

Det er noenting med "enzymer" som er inne ananas.

Skrevet

eeh jeg har dilla på ananas og spiser hver kveld.. bør jeg ikke det da kanskje .. er kun 34 u

Skrevet

eeh jeg har dilla på ananas og spiser hver kveld.. bør jeg ikke det da kanskje .. er kun 34 u

Jeg har spist ananas hele tiden jeg og det har gått bra til nå. Jeg har to uker igjen til termin.
Skrevet

Ekte lakris og kanel kan også sette igang en fødsel

Skrevet

Ananas har aldri hjulpet for noe her iallfall :P

Spiser det ofte,selv om jeg får vondt på tunga og munnen :P

Gjest Prinsesse 07.01-12
Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende kurs på Ahus. Der sa jordmor klart ifra at, det var bare å prøve alle kjærringråd om å sette igang en fødsel, men at det var unødvendig bruk av energi som du heller burde bruke på fødselen, for alt fra å gå i trapper til å spise enkelte matvarer ville ikke hjelpe. Babyen kommer når den er klar, ikke når du spiser en ananas. Enste som kanskje kan hjelpe er sex pga noe i spermen til gutta som hjelper til å modne livmoren, men det var ikke 100 % sikkert det heller. Så jeg vil anbefale å ta livet med ro før fødselen for der trenger du all energi du kan få tak i. :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Spiser man ananas til vanlig, vil det nok ikke trigge til en fødsel, samme med alt annet også (mat inntak mener jeg)..

Her gikk jeg gjennom en hel liste sist gang. Sex, ananas, kanel, ekte lakris, sterk mat, god gammel husvask, vinduspussing, hoppe hoppetau osv, tror lista ble uenderlig, men eneste resultatet var enten null resultat, eller en god del "lure rier".. Når jeg enderlig ga opp (5 dager før termin) og slo meg til ro med at den ungen ikke ville ut for alt her i verdenen, så gikk det to dager med full hvile og normalt liv, og vips, 3 dager før termin startet fødselen, fra første merkbare rie til sønnen var ute, gikk det 7 timer og 34 minutter :)

Nå har jeg 5 dager igjen til termin, og har ikke prøvd å lure igang en fødsel, ser ikke helt at det er verdt det, om man bare ender med maserier eller fortvilelse over at ikke noe funker ;)

Eneste jeg ikke prøvde sist, som jeg vurderer denne gangen, er å massere magen en del iløpet av dagen, dette hjelper vist om man er moden, da kan man stimulere livmora til sammentrekninger, men så var det det å skulle sitte å massere magen helt til det faktisk er rier da, hvem har vel tid til det, om det er snakk om at det kan ta flere timer? Blir jo heller sår på magen da vel ;) Nei, tror nok ikke jeg prøver noe som helst denne gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...