AAnonym86 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Fikk tatt blodprøve for å måle hcg i dag, men fikk lite info rundt dette. Fikk beskjed om å ringe fastlege ang resultat. Men resultatet sier meg nok svært lite. Hva skal verdiene ligge på dersom de er gått tilbake til normal etter en abort? Måtte ta abort i uke 20, det er nå 4 uker siden. Graviditetstest viser fortsatt positiv.
Indigo 08-10-13 Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Hcg skal ligge på under 5 når man ikke er gravid. Min hcg lå på 26 på tirsdag tre uker etter medisinsk abort. Da var jeg8+5..
AAnonym86 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2012 Ok. Og man kan ikke bli gravid igjen før verdiene er normale igjen ?
Indigo 08-10-13 Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Vet ikke, lurer på d samme;) Venter på at el skal komme, men har vel slått meg til ro at den ikke kommer før all hcg er ute av kroppen.. Hva var dine hcg verdier nå?
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Man får ikke el føre all hcg er ute av kroppen :-) lykke til jenter :-) :-)
AAnonym86 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2012 Jeg vet ikke enda, fikk beskjed om å ringe fastlegen på mandag for å få svaret. Men det tar vel kanskje lengre tid hvis man er langt på vei? Var i uke 20, 4 uker siden abort. Tusen takk for svar forresten !
TurboJenny87 Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Uff stakkars deg, må ha vært så tøft å gjennomgå Hva var det som skjedde? Krysser fingrene for at du blir snart gravid igjen?
AAnonym86 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2012 Ja det var veldig tungt. Skulle jo "bare" på ordinær ultralyd (ikke hatt tidlig ul). Der var det ei aktiv lita frøken med bankende hjerte, og alle andre organer/kroppsdeler var normale, bortsett fra hode/hjerne. Avvik som ikke var forenelig med liv. Hvis hun hadde overlevd ut svangerskapet, så var det snakk om å overleve maks to døgn etter fødsel. Fikk mildt sagt et slag i trynet.
AAnonym86 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2012 Takk for det håper på å bli gravid igjen fort, og at det går bra neste gang:) veldig betryggende at vi får tett oppfølging neste gang.
Indigo 08-10-13 Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Veldig trist å høre. Håper det går bra med deg tross alt.. Fått svar på prøven idag?
AAnonym86 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. mars 2012 Takk. Ja takket være en fantastisk støttende samboer har jeg det bra, og vi tenker framover og prøver igjen nei jeg ringte akkurat, og svaret hadde ikke kommet. Hun sa jeg skulle bare ringe igjen i morgen
AAnonym86 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2012 Hcg var på 27, det er 6 dager siden prøven ble tatt. Kan det allerede være nede på normal? De sier det halveres for hver dag som går, men dette er nok forskjellig fra person til person...
Indigo 08-10-13 Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Min hcg var på 26 forrige tirsdag, åtte dager siden. På mandag for to dager siden var den på 11. Lurer på om d er slik at d går sakte å bli kvitt siste rest av hcg...
AAnonym86 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2012 Ok. Ja mulig det går saktere på slutten... men håper ikke der går alt for sakte jeg var jo 20 uker på vei, så virker som det har falt fort ned til 27 da ? har kun tatt en prøve. Tror rett og slett jeg venter noen uker og ser om mensen kommer, hvis ikke tar jeg ny prøve Skal du ta noen flere prøver ?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Har du fått tilbake mensen? Jeg hadde en dødfødsel for en tid tilbake siden. Hadde positiv eggeløsningstest nøyaktig 4 uker etterpå og fikk mensen 2 uker etter.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Har du fått tilbake mensen? Jeg hadde en dødfødsel for en tid tilbake siden. Hadde positiv eggeløsningstest nøyaktig 4 uker etterpå og fikk mensen 2 uker etter. 2 uker etter eggeløsning mente jeg. Altså fikk jeg mensen etter 6 uker. Hehe, dette var ikke enkelt!
AAnonym86 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Har du fått tilbake mensen? Jeg hadde en dødfødsel for en tid tilbake siden. Hadde positiv eggeløsningstest nøyaktig 4 uker etterpå og fikk mensen 2 uker etter. 2 uker etter eggeløsning mente jeg. Altså fikk jeg mensen etter 6 uker. Hehe, dette var ikke enkelt! Trist å høre... Jeg har ikke fått mensen tilbake, men har hatt litt smerter som jeg håper kan være et tegn på EL. Men jeg har aldri kjent noe tegn til EL før, så vet ikke helt hvordan det kjennes ut... Hehe, ja skjønte hva du mente for min del er det 5 uker og 3 dager siden, så håper at noe skjer snart
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Har du fått tilbake mensen? Jeg hadde en dødfødsel for en tid tilbake siden. Hadde positiv eggeløsningstest nøyaktig 4 uker etterpå og fikk mensen 2 uker etter. 2 uker etter eggeløsning mente jeg. Altså fikk jeg mensen etter 6 uker. Hehe, dette var ikke enkelt! Trist å høre... Jeg har ikke fått mensen tilbake, men har hatt litt smerter som jeg håper kan være et tegn på EL. Men jeg har aldri kjent noe tegn til EL før, så vet ikke helt hvordan det kjennes ut... Hehe, ja skjønte hva du mente for min del er det 5 uker og 3 dager siden, så håper at noe skjer snart Jeg tok eggeløsningstest fordi jeg følte at jeg fikk el. Jeg har heller ikke pleid å merke noe til el, men den første etter fødselen merka jeg godt. Jeg hadde mye "murringer" før jeg fikk mensen. Gikk i flere dager og ventet på at den skulle komme. Når den kom var det veldig greit - kroppen føltes endelig "normal" igjen. Trist at du mistet jenta di, det er fryktelig vondt å miste et barn. Hjerteklem <3
AAnonym86 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #19 Skrevet 7. mars 2012 Ja ser fram til at kroppen er tilbake til det normale, men den får forhåpentligvis ikke være det lenge, håper en ny spire sitter kjapt ja det var veldig tungt, men kommer til å sette enda mer pris på det hvis/NÅR det går bra neste gang
Indigo 08-10-13 Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 Hei, tenkte bare jeg skulle oppdatere... Fikk tanta igår, fire uker og to dager etter MA. Har altså ikke hatt el, tviler jeg sterkt på, siden jeg har hatt hcg i kroppen fram til nå.. Har også sett fram til å komme i gjenge med syklus, så en lettelse at tanta kom, selv om jeg hadde et lite håp om å bli gravid på rappen. Er vel til det beste så man kommer seg psykisk og fysisk.. Håper det ordner seg for deg snart!
AAnonym86 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #21 Skrevet 8. mars 2012 Ja skjønner deg. Jeg vil også bli gravid på rappen igjen, men samtidig sitter jeg her og håper på at tanta kommer først lykke til, håper du tester positivt før neste mens ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå