2 hjertegull :) Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har morkaka forran.. Men hva betyr dypt sete? Langt nede, blokkerer utgangen, eller hva? For det tror jeg i så fall ikke at jeg har..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har morkaka forran.. Men hva betyr dypt sete? Langt nede, blokkerer utgangen, eller hva? For det tror jeg i så fall ikke at jeg har.. Langt nede ja, men blokkerer ikke utgangen.Det var avkrysset det på ultralyd-arket, men hørte ikke noe særlig om det annet enn at jeg uansett skal ha planlagt keisersnitt så d gjør ikke noe. Men ble plutselig litt usikker på løfting,sex o.l. i forbindelse med beliggenheten....
Kosemosepose Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Har også morkaka foran - vet ikke hvor langt ned. Skal også ha planlagt KS, har ikke hørt noe om at det er mer risikabelt mtp løfting, sex osv...
julibebis12 Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Løfting og sex er hvis morkaka ligger nede foran åpningen... om den er foran el bak er det samme:) Min er også foran men normal...
.Lillemy. Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har også morkaken foran, hadde det sist svangerskap også, det har ingenting og si iforhold til sex eller løfting, det er kun hvis morkaken ligger foran åpningen at man skal være litt forsiktig, da kan man mye lettere blø også. Når morkaken ligger foran demper det sparkene fra babyen litt, så man kjenner det gjerne litt seinere enn om man hadde hatt morkaken bak. Men syns det er like greit og ha morkaken foran jeg, da sparkene på slutten av svangerskapet ikke blir ubehagelig eller vondt. :-)
.Lillemy. Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Er det Placenta Praevia du har? Foranliggende morkake (Placenta Anterior) betyr jo egentlig bare at morkaka ligger foran og det er jo ikke farlig. Men ved Placenta Praevia dekker den mormunnen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Er det Placenta Praevia du har? Foranliggende morkake (Placenta Anterior) betyr jo egentlig bare at morkaka ligger foran og det er jo ikke farlig. Men ved Placenta Praevia dekker den mormunnen. Nei, har ikke det, men det sto at den ligger i dypt sete, tror ikke det er foran...
julibebis12 Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Ikke får å være ufin men er ikke bebis som ligger i sete at du har blingsa... får at morkaka ligger foran og i dypt sete høres merkelig ut.. men jeg har jo trossalt ikke peiling så skal ikke uttale meg for mye
Mamma til tre gutter Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Ikke får å være ufin men er ikke bebis som ligger i sete at du har blingsa... får at morkaka ligger foran og i dypt sete høres merkelig ut.. men jeg har jo trossalt ikke peiling så skal ikke uttale meg for mye eg har min morkake i dypt sete, har ingen ting med kor babyen ligger.. for dette spurte eg om.. så det har morkaka og gjere..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Ikke får å være ufin men er ikke bebis som ligger i sete at du har blingsa... får at morkaka ligger foran og i dypt sete høres merkelig ut.. men jeg har jo trossalt ikke peiling så skal ikke uttale meg for mye Hvis man ser på ultralydarket står det mange muligheter hvor morkaken kan ligge og det krysser da ul-jordmor av, så hos meg er det krysset av Anterior(foran),og dypt sete...
julibebis12 Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 aha.. ja da har jeg lært noe nytt:) føle lissom at dypt sete burde bety at morkaka ligger bak:) Men er jo så mye rare ord gitt:)
julibebis12 Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 Det får du beskjed om på den ordinære ultralyden du skal el har vært på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå