Gå til innhold

Noen med babyer som har hatt varmeutslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 11 mnd har hatt utslett 2 ganger i dag. Første gangen var ved første duppen hans.. når han våknet var han kjemperød på kinnet på den siden han hadde ligget på. Jeg tørket over med kaldt vann og smurte på a-creme og det ga seg etter en halvtimes tid. Så v dupp nr 2, sovnet han på armen min og allerede da jeg skulle legge han ned så var han rød på den siden han hadde hatt mot armen min. luftet godt i rommet, men så ikke ut til å bli noe bedre av det. Når han våknet og jeg skulle skifte på han, oppdaget jeg at han var kjemperød og huden var "vablete" både på ene rumpaballen, armen og litt på låret. Tok en klut med kaldt vann på og smurte på a-creme igjen, og denne gangen tok det godt over en time før det var helt fint igjen. det på rumpa var det verste, et stort(ca 2-3 cm) ujevnt merke som var hovent. vanskelig å forklare men det kunne kanskje ligne blemmer man får av brannsår.. han så ikke ut til å plages av dette, jeg fikk jo ta og smøre der uten noen reaksjoner fra han.

høres dette ut som varmeutslett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde Lucas hadde det, men det var visst hormon-utslett sa helsesøster, men det var helt likt som varmeutslett! men en vennine av meg sin sønn har hatt det og hun tok bare litt pudder på :)

Skrevet

hvis han blir veldig tørr kan du smøre med en krem som jeg tror heter locobase:) den er veldig fet og veldig god!

Skrevet

ok, tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...