Gå til innhold

Til dere som har hatt MA med etterfølgende medisinsk abort...

Silja81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde en MA i september 2011. Da var jeg ca 6/7 uker på vei. Det begynte med blødning som en normal mens gikk til UL og da pumpet det lille hjerte. Skulle tilbake til UL etter noen dager og da var hjerte stoppet. Alt var fortsatt inni der men jeg blødde fortsatt.

Legen ba meg avvente og håpe at kroppen ordnet opp. Jeg gikk 5 dager med et dødt embryo (noe som ble en stor påkjenning)

Jeg prøvde å hygge meg og vente...

En natt våknet jeg av at senga var full av blod.

Jeg tenkte for meg selv at jippi! Jeg slipper utskrapning! Jeg løp på do og satt og foss blødde koagler og det var helt grusomt.

Dagen etter vekket jeg mannen min og sa jeg hadde blødd hele natta på do.

Jeg var heeeeelt hvit i ansiktet og holdt på å besvime. Han kjørte meg rett til akutten og jeg fortsatte å blø...

Da de tok UL hadde ikke fostersekk og foster kommet ut selv. Jeg spurte legen og han sa (på Ullevål sykehus) at ved MA etter 6 uke anbefalte de utskrapning.

Jeg hadde etter all blødninger mister nesten 2,5 liter blod og blodprosenten var på 5,9!

Dette er min historie og alle er jo forskjellig.

Hvis jeg opplever MA på nytt er det rett til utskrapning!! Ingen diskusjon...

For å avslutte historien ble jeg tilslutt operert likevel og da hadde jeg opplevd både MA, en særdeles mislykket SA og tilslutt utskrapning.

Tenk om jeg hadde fått utskrapning med engang...

Vi er forskjellig og vil ikke skremme deg men jeg syntes det var veldig skremmende å blø så mye.

Det var en stor psykisk påkjenning.

Operasjonen var i narkose og vips var alt ferdig. Ingen store blødninger etterpå!

Uansett hva du velger så håper jeg du lett kommer deg videre! Stor klem fra meg :)

Jeg fikk påvist en MA i uke 12, viste da et foster som ikke hadde utviklet seg. Hadde litt brunlig utflod og litt blod ca en uke før jeg fikk medisiner. På meg virket det etter første tablett (mulig det da hadde kommet av seg selv uansett) og blødde i ca en uke etterpå. Det tok 6 uker fra jeg begynte å blø skikkelig til jeg fikk mens igjen, og jeg har normalt sykluser på 28 dager. Etter første mens etter MA var syklusen tilbake til 28 dager igjen. Lykke til

Takk for svar! Er nå på dag 11 med blødning... Legen min har ringt og sagt at jeg skal på kontroll når jeg ikke blør lenger. Han tenkte at dette ville bli i sluttet av denne uken. Kosekatt, en blodprosent på 5,9 er jo direkte livsfarlig! Glad at du fikk hjelp etterhvert. Jeg var blek og svimmel første uken med blødning men føler meg bedre nå. Jeg synes og at det var grusomt å gå med dødt embryo i magen. Jeg var innstilt på utskrapning men fikk tabletter. Og ja, enorme mengder blod. Må nok gå til innkjøp av ny overmadrass hvis jeg en gang blir gravid og ikke mister... Housewife, takk for svar. Hvis jeg får mensen til vanlig tid kommer jeg misse neste innsett pga påskeferie på klinikken så det er i grunn greit om det tar 6 uker...

Takk for svar indigo!

Jeg var på kontroll-ultralyd idag. Har blødd i 14 dager. Legen sa at det var en del igjen men at jeg med største sannsynlighet ikke må ha utskrapning. Så nå går jeg egentlig bare å venter på at det skal slutte å blø.

Annonse

Hei kosekatt!

Synes du bør ta en ultralyd. Jeg fikk beskjed om at det ikke er normalt at blødningen avtar for å deretter øke. Dette kunne bety at det er mye igjen.

Jeg lurer også på om mensen kan komme direkte etter MA-blødning. Legen min sa at han trodde syklusen min ville bli litt forskjøvet. Er nå på dag 18 med blødning. Ville normalt sett hatt el allerede men har ikke testet siden jeg ikke tør ha sex så lenge jeg blør.

Vi må bare stå på.

Ha en fin dag!

• 1 måned senere...

Jeg fikk påvist Ma på tirsdag, og tok den berømte tablettluren på onsdag. kom ut noe både onsdag, torsdag og lørdag. men idag mandag, blør jeg nesten ikke i det heletatt. litt antydning til brunlig utflod, det er det eneste. håper alt er ute, hvis ikke skulle jeg vel ha blødd enda?

Jeg hadde MA med medisink abort 26.mars (som startet de to dagene før med den første pilla og de to dagene begynte jeg delvis å spontanabortere selv, bare delvis). Blødde vel i tre-fire dager og gikk med brun utflod i en ukes tid etter det.Alt ute. Fikk mensen i går, 5 uker så jeg var en uke forskjøvet ift "normalen". Dette merket jeg også på el. Men denne mensen her er Så vond! Den er mye vondere enn jeg husker mensen var! Før var mensen dype murringer som plaget, men nå er det mer stikkinger og vondt. Eller så er det bare jeg som ikke husker hvordan det er å ha mensen siden sist var i jula. Eller fordi jeg er litt redd for at det skal gjøre vondt sånn som de to dagene mellom pille 1 og cytotec-dagen.

Jeg måtte på sykehuset to dager før og få en modningspille. Men aner ikke hva den het. Så fikk jeg de fire tablettene på morgenen to dager etterpå. Og måtte få tre runder til med cytotec jeg svelget. Kroppen min hadde vel litt vondt for å bli kvitt det.

• 3 år senere...

Annonse

Hei alle sammen

I dag hadde jeg en hjemmeabort, og en stund etter at jeg hadde tatt cytotec fikk jeg kraftige mensen smerter. (vet at det er normalt) jeg begynte å blø kraftig, og i løpet av noen timer hadde jeg blødd ut ca. 4-5 "store" blodbiter. Det kom ikke noe mer etter dette, jeg bare blødde.

Men ikke lenge etter stoppet jeg plutselig å blø og jeg har ikke blødd siden (kanskje bare 1-2 dråper, og det er jo ingenting).

Det jeg altså lurer på er om dette er normalt? eller har det skjedd noe? For jeg har lest mye på nettet og på denne siden, og har ikke sett noen kommentarer om akkurat dette. 

Har kun sett at dere har blødd i ca. 1 uke eller mer, eller hadde dere det sånn i startet også begynte dere å blø igjen?

Jeg bekymrer meg sikkert for ingenting, men har jo aldri gjort dette før.

Setter stor pris på alle svar.

Endret av ces0123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...