Pjuskesnusken Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Hvor mange dager før servering kan jeg bake f.eks sjokolade kake og muffins? Jeg har alltid bakt dagen før får å få det ferskest mulig, men ser nå med mine bakeplaner om Lynet kake og morsomme cupcakes til 4 åringens barnebursdag, som er tidkrevende å lage, at tiden kan bli knapp.. Feiringen er på en lørdag, og jeg jobber jo fredagen og har bare kvelden på meg og litt formiddag lørdag, men er jo en del som skal forberedes ???? Kan jeg bake kaken og muffinsene torsdag og pynte fredag? Endret 1. mars 2012 av Pjuskesnusken
Blabb00 Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Ikke noe problem å bake på torsdagskveld, for deretter pynte fredag og spise på lørdag Bare putt de i en tett boks og oppbevar kjølig
Pjuskesnusken Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2012 Ikke noe problem å bake på torsdagskveld, for deretter pynte fredag og spise på lørdag Bare putt de i en tett boks og oppbevar kjølig Tusen takk :-) Phu, gjør ting litt mindre stressende da. Vil jo ikke servere tørre kaker liksom :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Jeg ville ikke bakt muffins så mange dager før selskapet uten å fryse dem, det blir ikke bra. Jeg ville bakt muffinsene på torsdag og kastet i frysa uten å pynte dem. Fredag kveld ville jeg bakt og pyntet sjokoladekaken (sjokoladekake kan godt stå en dag uten å bli tørr) Lørdag morgen ville jeg tatt muffinsene opp av frysa og pyntet dem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Sjokoladekake kan godt stå noen dager. Men muffins syns jeg blir fort tørre, så de ville jeg bakt så sent som mulig før selskapet. For å gjøre det raskere på lørdag kan du f eks blande alt det tørre på torsdag også blander du bare det våte oppi på lørdag. Kanskje ikke all verdens tid å spare, men alle monner drar :-)
Pjuskesnusken Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2012 Okei, ja det er sikkert en god ide. Da kan jeg jo faktisk bake muffinsene på onsdag også da, og hive de i frysa. Ennå mindre stress ;-)
Pjuskesnusken Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2012 Sjokoladekake kan godt stå noen dager. Men muffins syns jeg blir fort tørre, så de ville jeg bakt så sent som mulig før selskapet. For å gjøre det raskere på lørdag kan du f eks blande alt det tørre på torsdag også blander du bare det våte oppi på lørdag. Kanskje ikke all verdens tid å spare, men alle monner drar :-) Ja får se hva jeg gjør da... Har tenkt å pynte med forskjellige farger og sånn, og det tar så lang tid da jeg ikke er så dreven, så tror jeg går for å pynte de fredag, bursdagen er jo rundt 12-13 på lørdag.. Tja får se.. man da fryser jeg dem isåfall og tar opp så sent som mulig før servering.
Blabb00 Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har en oppskrift på en sjokoladekake som aldri blir tørr.. Den har stått på kjøkkenbenken i en lukket boks i 6 dager nå, og smaker like godt nå som nystekt Oboy sjokoladekake.
Pjuskesnusken Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har en oppskrift på en sjokoladekake som aldri blir tørr.. Den har stått på kjøkkenbenken i en lukket boks i 6 dager nå, og smaker like godt nå som nystekt Oboy sjokoladekake. Tar den gjerne i mot, men den jeg hadde tenkt å bake heter nesquick kake, kanskje det er den samme ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå