Gå til innhold

Har barne deres begynt med potte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han her er 1,5år nå og jeg har kjøpt en morsom potte. han prøvde den i kveld og satt en liten stund med tissa ikke. Han ble derimot rasende når jeg satt den bort å han ikke fikk lov å leke med den.

Hvordan har det gått for dere barn, og de som har morsomme potter hvor lang tid tar det før de skjønner at det er potte og ikke leketøy?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun blir snart 2 år og har tisset på do en god stund nå. "å tisse do" er veldig stas, men hun har ikke sluttet med bleie enda. Det blir nok ikke før til våren ;)

Skrevet

Hun er 1 1/2 år nå, og jeg kjøpte en potte igår :)

Veldig stas i sitte på den, putte den på hodet og kaste den ned trappa.. Så, vi prøver igjen i morgen :D

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun er 1 1/2 år nå, og jeg kjøpte en potte igår :)

Veldig stas i sitte på den, putte den på hodet og kaste den ned trappa.. Så, vi prøver igjen i morgen :D

Haha! Nydelig unge :D

Skrevet

Jeg gir meg ikke så lett.. Men presser henne ikke.. Hun må nesten få finne ut selv at det er morsomt å sitte på potta :D

Skrevet

Hehe. De er nå skjønne da.

Den lille gutt fikk er kanin foran med håndtak og en ball med som lager lyd. Så det ser jo ut som en leke, så han ville jo leke med den og ha den med på stua. Men kan ta at kaninen så det blir vanlig potte, vurderer det så det kansje er letter å forstå at den er til å tisse på. hehe

Skrevet

Min jente er 1,5 år. Vi kjøpte potte til henne for en uke siden og hun tisset på den samme dag. Etterpå har hun brukt den til "begge deler", men er flinkest til å si fra når hun skall tisse. I barnehagen og ellers når vi ikke er hjemme går selvsagt alt i bleier fremdeles, Hun bruker ellers potten ofte som krakk på badet.

Skrevet

Min er 14 mnd, kjøpte potte til henne på gøy. Foreløpig brukes den til å sette foten oppi:P

Skrevet

Kjøpte potte når min datter var halvannet. Det går i perioder om hun vil sitte på den eller ikke. Nå har hun fått doring, da hun bare hoppet av potta og dermed tisset på gulvet i stedet, og hun har tisset 3 ganger i doen.

Skrevet

Har potte her ja. Setter henne på et kvarters tid ei stund etter middag hver dag, og etter kveldsmat dersom det ikke kommer noe til middag. Er mest med tanke på "bimmelibomm" vi bruker den, hun strever med hard mage stakkar. Så prøver å få det til regelmessig. Tar med bok, synger litt, også "ta i no!" også tar vi i sammen. Noen ganger med illeluktende resultat, andre ganger ikke. Gjør ikke noe nummer ut av hverken det ene eller andre, synes det å drite må få være prestasjonsfri sone ;) Men det hender vel at det kommer en kommentar om at "åh, det var vel godt å få ut den dumme bæsjen fra magen!"

Skrevet

kremt. Hun er 20 mnd. Har brukt potte mer eller mindre regelmessig i 2 mnd. Forsøkte ei stund med doring, men hun ble til slutt livredd. Så mye for å tenke praktisk for a mor...

Skrevet

Ble inspirert jeg nå, så da blir det pottekjøp. Gøy å se hva som skjer, spørs vel om han har tid til å sitte rolig på den i mer enn 5 sekunder.

Skrevet

Startet med potte når han var 7 mnd. Han er 13 mnd nå og tisser mm. på potte/doring ca to ganger om dagen. (morgen poo poo hjemme) og så hos dagmammaen etter lunsj. Flink å sitte stille til han er ferdig. :-)

Skrevet

dæven så tidlig noen har begynt.. jeg har bestilt og venter på den.. men ser nå at jeg kanskje er litt sent ute siden han er 15 mndr.. har bare tenkt at han er for liten og ikke skjønner bæra av det enda.. :S

Skrevet

Vi har ikke begynt med potte ennå, han er 20 mnd... Men vi har tenkt på det lenge da, haha :P

Skrevet

Min er 18 mnd og vi har ikke begynt med potte ennå. Tenkte å kjøpe en doring og forsøke med det i første omgang. Men bør vel kanskje få kjøpt den snart... (hehe trodde jeg var tidlig ute når jeg tenkte å starte med "treningen" ila våren)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...