Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ei venninne som mente jeg skulle gjøre det, fordi babyene etterhvert dytter disse inn i munnen. Men tørker de ordentlig, da? Har jo sånne store terninger i plysj, disse må jo ta ett år å tørke..

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker helt fint, bare heng de opp :) Jeg vasker de ganske ofte, også de som lager lyd. Trodde ikke de kom til å tåle det, men så langt har det faktisk gått bra :) Hadde ikke vært like nøye om jenta mi hadde vært frisk, men må gjøre mitt beste for å unngå bakterier.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Nei, jeg har aldri vasket slike ting på forhånd. Vasker det heller når det kommer gulp, mat eller lignende på dem:)

Skrevet

Alt som kan puttes i munn eller være mot huden, vaskes før bruk uansett hva det er! Mini på 3 mnd putter jo leker i munnen, plysj, plast, kluter osv.. ALT går inn og da skal det være rent! Det vaskes på 60 grader og tørkes i trommel (stort sett det meste)

Skrevet

jeg vasker det meste, tøydyr/terninger sentrifugeres maks og henges til tørk om de ikke går i tørketrommelen. Til og med duplo får seg en runde i vaskemaskinen, men det er etter at vi har hatt besøk som har gulpet på de. Putter i vaskepose og ullprogram, fungerte som bare det.

Skrevet

Nei.

Og bikkja får slikke ungen i ansiktet.

Hun har aldri vært syk.

Skrevet

Ja, hvis jeg ser det er skittent eller gulp. Skyller for hånd. Har også hund og baby sleiker på gulvet...helt umulig å holde alt de putter i munnen rent ;) vasker ikke nye leker.

Skrevet

Shit, her var det mange som var redde for basselusker. Regner med at barna deres er ganske små enda. Er nok redd dere må jekke litt på kravene når ungene blir litt større og begynner å bevege seg selv. Da slikkes det og stappes i munnen over en lav sko! Lykke til :-)

Skrevet

Har vurdert å vaske noen av lekene her. Mest for lukta sin skyld. De som han har gulpet grøt og diverse på. Men alt kan jo ikke vaskes i maskinen heller, så får vel ta det for hånd.

Ellers har vi vel mer eller mindre gitt opp kampen mot basselusker, med 2 katter og 1 hund. Poden jukker seg av gym-matta hele tida, klasker hendene i gulvet og stapper de i munnen etterpå. Juhuuu... Men han har heller ikke vært syk av noe slag foreløpig. *bank i bordet!* Han er 7 mnd.

Skrevet

Jeg er dessverre ikke flink nok til å vaske plast og tøyleker før bruk. De bør absolutt vaskes. Ikke på grunn av bakterier, men pga kjemikalier og fargestoffer som finnes i de fleste materialer. Det er av samme årsak man skal vaske klær og sengetøy før bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...