Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Det står at det kreves C eller 2,7. Hva om jeg etter en bachelor ikke har C i snitt må jeg ta opp igjen fag på bacheloren for å komme dit, eller kan jeg ta emner/videreutdanninger og bygge opp snitttet?? Og hvordan regner man egentlig snittet når det er bokstavkarakterer og de teller ulikt ift studiepoeng?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Studiet jeg tar krever, for master, C eller bedre på alle eksamen og alle eksamen vektes like mye
stretchy Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 de vektes ikke like mye hvis det ikke er samme antall studiepoeng vel..Jeg har f.eks en på 60 sp, 2 på 30 sp, en på 15 osv..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Kreves minimum C i snitt må du nok ta oppigjen fag slik at du har de karakterene som kreves (er det mange søkere kan snittet være høyere enn minstekravet, det kan du sjekke med skolen). Tror ikke du kan ta andre fag, for det er jo bacheloren din som er opptaksgrunnlaget.. Har selv brukt ett år for å ta opp fag for å oppnå et høyt nok snitt til å komme inn på ønsket master. Var heldig å stå langt oppe på ventelista, så kom med som sistemann det året Stå på, er dette noe du virkelig vil, er det verdt å bruke litt tid på å forbedre snittet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Så flott at det er et slikt krav! Har du snitt dårligere enn C, så er det vel greit å ta opp noen fag? C er jo ikke akkurat noen god karakter og det betyr at du ikke har fått med deg det vesentligste av det du burde ha lært deg for å gå videre. Er hodet normalt utrustet i hodet og man bruker litt tid på studiene, er det ingen problem å få B. Jeg har ihvertfall aldri hatt noe problem med det og jeg er ikke noe over gjennomsnitt intelligent.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Hvorvidt C er en god karakter eller ei kommer helt an på hvilket studie du har tatt. Universitetene er generelt strenger med karakterene enn høgskolene. På mange økonomisk- administrative masterstudier er opptakskravet C eller bedre karakter enn 2.8.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Det er snittkarakteren det ses på ja. Du må ikke ha C på hver enkelt eksamen, slik en over her ser ut til å tro.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Etter gammel ordning, så regnet dessuten universitetene ut karakterssnittet ditt fra det faget du hadde din 'major' i, og så kun på andre fag om man stilte likt med andre søkere. Slik er det vel dessverre ikke lengre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå