Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Igår testa jeg positivt på en clearblue digitaltest med 1-2uker, både jeg og samboer ble overraska for at jeg har gått på pilla hele tiden. Men kjente meg uggen og kvalm igår så tenkte jeg bare skulle teste. Vi prata en del om alt som har med graviditet og barn og gjöre og sånn resten av kvelden. Vi var enige om å beholde det, jeg har sagt fra dag en at om jeg skulle bli gravid vil jeg beholde det samboer har sagt han kom til å stötte meg samme hva jeg ville velge. Begge er 24år. Vi har värt sammen i 2,5år, bodd sammen i et halvår, begge har fast jobb og lappen. Vi har kjöpt en treroms vi skal flytte inn i april/maii

Når samboer kom hjem idag etter jobb gikk han og la seg for å hvile litt som han alltid pleier, når jeg gikk inn på soverommet så jeg at han lå og gråt. Jeg spurte hva det var og han sa vent litt. Spurte litt senere hva det var og da sa han at han ikke var klar. Vi spiste middag som vanlig, etter det gikk han tilbake til soverommet og la seg og gråt. Nå er det gått over og han kom ut i stua til meg.

Tror dere det bare kan väre et sjokk for han og at det ikke helt har gått opp for han? Eller tror dere han virkelig ikke vil ha noe barn nå? Han har sagt för at han ville ha barn etter han blir 25år og han blir det i november, dette barnet er jo ventet ca slutten av oktober.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143914515-pappa-i-sjokktilstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende at det var et sjokk for han, både i form av forventninger, ansvar, økonomi, det å måtte bli "voksen", papparollen, måtte endre på planer, ideer eller selvrealiseringer. Særlig siden det kanskje ikke var helt ventet, må han nå ta alle de tankene opp med seg selv og reflektere litt over det. Det trenger jo ikke bety at han er lei seg eller ikke vil bli pappa, men han må ta det ordentlig inn over seg.

Har dere diskutert potensiell graviditet før?

Gi han tid, så sier han nok hva det dreier seg om. Kan være ganske voldsomt på både den ene og den andre måten å finne ut at man skal ha barn, men du skriver at dere har kjøpt en treroms OG at dere har vært løselig innom "babypraten" før og at han da ikke var fremmed for tanken. Dette løser seg nok, men jeg forstår hvorfor du er litt nervøs. La det gå ett par dager før du forsiktig prøver å ta det opp med han. Da bør han ha fått landet litt...

Dette kommer nok til å gå bra.. Han er sikkert litt sjokert og synes det er litt skummelt.. kansje han er første i vennekretsen hans som skal bli pappa? Det kan være vanskelig å være den første, da det jo automatisk vil bli mindre tid til kammerater og slikt.. Mange men er også veldig glad i å kunne gjøre hva de vil når de vil så det er kansje en liten sorg her også, det at man må gi slipp på denne friheten.

Mannen min reagerte litt sånn han også, selvom vi hadde prøvd i over et år på førstemann, så kom det liksom over han da testen ble positiv.

Gi han lidt tid du, så kommer han nok til deg og gir deg en god klem og bynner og gleder seg til farsrollen. :)

Lykke til med spiren imagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...