Gå til innhold

for u-norskt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har landet på navnet Jessica til vår snuppe som kommer i mai,samboeren forelska seg i det navnet da vi ventet de to andre (som ble gutter).jeg brukte litt tid på å venne meg til det men nå syns jeg det er kjempefint,men er det veldig" u-norskt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg syns det er for u norskt. Veldig veldig Harry. Egner seg ikke på norsk syns jeg. Et av mange navn som er finest på engelsk..

Skrevet

Jeg syns Jessica er et kjempe fint navn:) Og du kan fint ha det på en helt norsk baby:)

Skrevet

Eneste navnet som er Harry er navnet Harry ;)

Selv ville jeg ikke valgt navnet Jessica, siden det er så "vanlig", men jeg synes det er fint, altså.

Synes ikke det er for unorskt. Uansett er jo Norge blitt en del av verden ;)

Ghnor eller Ngyap, som vi knapt klarer å uttale er kanskje litt unorsk, derimot.

Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint navn! Det er ikke for u-norsk, men blir vel fort kalt for Jessica og ikke Djesdica hvis dere skjønner ;) Jeg vet ikke hva dere hadde tenkt...

Skrevet

Jeg syns Jessica blir helt grusomt på norsk, dessverre. Og jeg vet at folk sliter veldig med hva de skal gjøre med J'en i Norge. Jeg må bare spørre, bor dere i Hordaland? Jeg har visst om (ikke kjent) tre Jessica'er, og alle er fra Bergen omegn.

Skrevet

Kjempefint! Det funker bra i Norge også!

Skrevet

Det er jo et kjennt navn så jeg ser ikke problemet med å bruke det. Helt enig med Fucoc!

Skrevet

ikke bare for unorsk - men skikkelig harry.

Skrevet

nydelig synes nå jeg :) vet om en latina som heter det, men hun skriver "yesica". det ser for u-norskt ut når man skriver det sånn, men jessica er overhodet ikke unorskt! når vi snakker om u-norskt kommer

-nathaniel

-nathan

-liam

-noel og maaaaaaaaaaaaange andre navn inn! disse høres jo helt sykt ut på norsk!

Skrevet

Skikkelig harry og egner seg best med engelsk/amerikansk uttale...

Skrevet

Jeg synes der er kjempefint, jeg, og det fungerer jo godt på norsk. Det er selvfølgelig ikke alle som er enige i det, men det er deres valg. Gå for det hvis dere liker det!

Skrevet

jeg liker navnet Jessica veldig godt:D vis dere begge liker det synes jeg dere skal gå for det..har en venninne som heter det.synes ikke det er for unorsk i det hele tatt;P

Skrevet (endret)

Synes Jessica funker bra på norsk, men synes det er litt mye 70/80-tall.

Endret av mesoho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...