moota m storebror&lillebror Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er skikkelig forkjøla og det kjennes ut som om jeg har bihulebetennelse. Jeg hadde det en gang for over 10 år siden, men da var det mer vondt å trykke under øynene selv om jeg ikke husker at jeg var mer syk da. Denne sykdomsgreiene startet med halsbetennelse fredag for snart en uke siden. Da våknet jeg med halbetennelse og lå nede for telling hele helga. Begynte å bli bedre på mandag, men våknet om tirsdagen enda verre og det utviklet seg til forkjølelse. Var hos legen (for noe annet) og hun sa at jeg hadde halsbetennelse, men hun trodde det var virus. Hun tok en test på kontoret, men sa at det var ikke sikkert at det var rett når den slo ut eller ikke. Den slo ikke ut og hu sa at hun regnet med at det gikk fort over. Det er jo ikke så lenge siden tirsdag da, men siden har jeg blitt mer forkjøla og smertene i halsen har forsvunnet i bytte med snørr og snue og som sagt smerter lokalisert over bihulene og kraftig hodepine. Formen har egentlig aldri blitt god, men som sagt litt bedre på mandag. Saken er vel egentlig at jeg har vært sykemeldt siden august pga operasjon i begge armene, og idag var første dag. Jeg skal gå 50% og skal gå 5 timer imorgen. Men jeg ble ikke satt til det som vi hadde snakket om på forhånd, men andre ting, som jeg kjente idag var veldig tungt både for formen/forkjølelsen og smertene i forbindelse med bihulene, men også med tanke på det som jeg er delvis sykemeldt for. Har veldig dårlig samvittighet hvis jeg er borte imorgen og helst flau..
Tauriel Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har gått på jobb med bihulebetennelse. Var borte en halv dag trur jeg, så var det tilbake på jobb. Hadde feber og småvondt til jeg fikk i meg penicilin, og den funker fort på meg så jeg gikk på jobb selv om jeg hadde det Men det er veldig variabelt, mange klarer ingenting
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Nei. Jeg har en fysisk utfordrende jobb og kan ikke utsette pasientene for smitte. Hvis du i tillegg er gravid burde du pleie helsa og holde deg hjemme er min mening.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er ikke gravid, men jobben jeg er satt til å gjøre er tung. Jeg får se formen an ang imorgen, og håpe jeg blir frisk i løpet av helga Formen er ikke god, feber og verk og sliten, trøtt, sover dårlig om nettene og veldig hodeverk.
Kortslutning Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er døden nær hver gang ejg har litt feber eller er dårlig, så jeg hadde holdt meg hjemme. Nå er jeg skikkelig mann når jeg er syk da:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Ja, det pleier jeg å gjøre. Paracet/Ibux døyver det værste. Men så får jeg bihulebetennelse nesten hver gang jeg er forkjølet da, det har kommet etter jeg fylte 30. Aldri plaget med det før.
Gjest Filifjonka Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Ja. Jeg har kronisk bihulebetennelse, så jeg går på jobb. Men i ditt tilfelle: Det kommer an på hvor dårlig du er. Det kommer an på hva slags jobb du har. Det kommer an på om du risikerer å smitte andre. Det kommer an på om du risikerer å forverre din egen helsetilstand og bli skikkelig dårlig. Snakk med legen,det er hjelp å få. Du bør få sjekket opp om du skal ha noe antibiotika for bihulebetennelsen din. Skyll nesen med slik nesehorn (kjøpes på apoteket) med saltvannsoppløsning, gjerne flere ganger daglig tild et verste er over. Bruk nesespray. Spis paracet og ibux.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2012 Det er ikke fare for å smitte andre på jobben, heller ikke så veldig farlig for min helse for jeg kan gå hjem tvert om jeg blir veldig dårlig. Jeg ser for meg at om jeg ikke blir veldig mye dårligere så prøver jeg imorgen og går hjem om det ikke går. Så får jeg ta for meg legen på mandag om jeg ikke er bedre. Føler jeg maser på legen og synes nesten det er litt flaut hehe Godt å høre litt hva andre tenker og gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå