Gå til innhold

Dere som trener, hva trener dere og hvor langt på vei er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jogger! Ingen problem foreløpig! :-) er 18+3 i tillegg bruker jeg elipse maskin og styrketrening! Step droppet jeg av frykt for min "klomse".... Redd for å falle..

Jeg er ute i rask gange/jogg tre ganger i uka i 40 min, er 13 uker på vei og er nødt til å lytte godt til kroppen.

å gå med stempel (altså med stramme magemuskler og rompeballer) er nadas problemas, men jogginga kan noen ganger skape en slags støtsmerte nederst i bekkenet. Da kutter jeg bare ut, og går i steden.

Har gitt med med styrketrening, for jeg blir bæluvel. årntli svimmel og uggen - og sånn har det aldri vært før jeg havna på tjukka. ;-)

Annonse

Jeg trener rask gange i oppoverbakke på tredemølla, og lett styrke. trener også litt spinning, men jeg synes også at dette er relativt kjedelig! Imorgen skal jeg prøve meg på Zumba :-) Mitt problem er at selv om jeg har begynt å trene og spise variert og sunt, så går vekten bare imot meg =-O Legger på meg nesten 1 kilo i uka nå, og er bare 13 uker på vei! Flere som går opp fort ? :-(

Jeg er 27 pluss nå, jobber for sats som sykkelintruktør, men idag føltes det plutselig litt ubehgelig - stramt :( ... og jeg som hadde tenkt og spinne helt til mål ....

Det er nok litt forskjellig hva man "tåler" har hørt om andre som er veldig aktive fram til fødsel.

Jeg må nok gå over til svømming og gåing. Til vanlig er det spinning og løping som gjelder. Men nå er det viktig å lytte til kroppens signaler ...

Jeg er 27+4 nå og trener spinning, noe saltrening - men har akkurat fått nytt treningsprogram med slyngetrening (TRX eller RedCord) og det er virkelig utrolig bra. Har fått satt opp treningsprogram av PT - så med en oppvarming på kanskje 15-30 min, er dette er suveren trening for meg ihvertfall.

Anbefales alle - deilig å bli litt god og støl i kroppen igjen!

Hei :) Jeg er 25+2. Jeg trener ca 4 ganger pr uke. Det består av variasjon mellom gåturer på 1 - 1 1/2 time i raskt tempo. Ettersom jeg har slitt med blodtrykket fram til nå og fått beskjed av legen om kun holde meg til gåturer fram til nå til prøvene mine ble bra, så har jeg økt til saltrening på treningssenteret, type høypulstime og spinning. Trener litt styrke hjemme. Føles bra :) Trente mye forrige svangerskap også, og følte jeg hadde VELDIG MYE igjen av det :)

Jeg sykler enten til eller fra jobb hver dag (6 km). Har hevet styret så jeg sitter rak i ryggen som en skikkelig dame, og må ta det mye mer med ro enn for noen måneder siden fordi det tar lengre tid å bli varm... Det og svømming er nok det eneste jeg får til fremover pga kranglete bekken, men er veldig fornøyd med å kunne trene litt kondisjon nesten hver eneste dag.

Jeg er 27 uker på vei.

Annonse

Jeg trener på treningssenter og går på timer som lar seg gjøre i min tilstand+ litt spinning. Men jeg må si at jeg føler meg veldig alene som gravid der!! Har aldri sett noen andre med mage. Føler også at de andre på timen ser på meg og tenker "hva i alle dager gjør hun her med den digre magen??" Det er vel bare jeg som er paranoid, men jeg samler flere blikk nå. Det er helt sikkert! Føler meg litt dum med magen på f.eks. zumba timer også..Tror kanskje ikke jeg går på flere slike timer nå....Er i uke 26 forresten. Noen andre som opplever det samme?

Jeg trener på treningssenter og går på timer som lar seg gjøre i min tilstand+ litt spinning. Men jeg må si at jeg føler meg veldig alene som gravid der!! Har aldri sett noen andre med mage. Føler også at de andre på timen ser på meg og tenker "hva i alle dager gjør hun her med den digre magen??" Det er vel bare jeg som er paranoid, men jeg samler flere blikk nå. Det er helt sikkert! Føler meg litt dum med magen på f.eks. zumba timer også..Tror kanskje ikke jeg går på flere slike timer nå....Er i uke 26 forresten. Noen andre som opplever det samme?

JA ! Jeg opplever det på samme måte ! Forrige gang jeg gikk gravid, så følte jeg meg også veldig ALENE der jeg trente med stor mage. Har ikke sett så veldig mange i etterkant av fødsel og nå. Men, vet du, jeg føler meg STOLT av å trene med stor mage. Forrige gang kommenterte "resepsjonsdama" at det var flere gravide som burde bruke meg som forbilde mtp fysisk aktivitet under svangerskapet. Kan forresten huske en gang jeg så ei gravid dame på saltime før jeg ble gravid igjen med nr 2 og da tenkte jeg; Så BRA !!! Kjempebra og se gravide trene !! Jeg ble glad av å se henne, var bare så synd at jeg ikke så henne igjen....Stå på og tren ! Det er så bra ! Du kommer deg veldig lett etterpå, tro du meg !

Er i uke 23. Trener ca tre dager i uken, styrke (fullkroppsprogram) og lavintensitet kardio etter styrkeøkten.. Holder meg unna hopping og jogging denne gangen pga bekkenplager i forbindelse med dette.. Sykling og step maskin er mye bedre for meg:)

Gjest wayfarer

Hei! Jeg er nok en av de som har stirret på gravide på treningssenteret, men prøver å gjøre det i smug (noe som altså ikke funker). Grunnen er rett og slett fordi jeg synes det er flott med gravide på trening, og fordi jeg er nysgjerrig på den gravide kroppen grunnet litt angst ang. graviditet selv. Nå er jeg gravid og kommer til å oppholde meg på Elixia så lenge det er forsvarlig. Men ikke føl deg dum, du er et godt forbilde for jenter som meg, som blir lykkelig av å se at det er mulig å være gravid og trene samtidig :)

Trener ganske tung styrketrening tre ganger i uken med litt kondisjonstrening i forkant. Da bruker jeg elipsemaskin eller rask gange på mølla. Går lange turer etpar ganger i uken i tillegg. Også har jeg ei tulle på 2,5 år som holder meg i gang hver dag også, så jeg sitter ikke mye stille lenger:-). Jeg er 23 uker på vei. Har vært sykkelfantom, men pga vondt halebein kan jeg ikke sykle mer... Så da blir det andre alternativer. Skal på Zumba på tirsdag, men er litt usikker på hvordan det kommer til å bli. Merker jeg synes det er litt ubehagelig med mye magebevelgeser. Får en følelse av at det "skvulper" der inne:-). Men prøver i hvertfall. Godt å høre at så mange trener så lenge. Det er superbra!

Så flott å høre at så mange trener i vei der ute! Syns dere skal være stolte over dere selv, og ikke bry dere om at folk titter. La dem se hvor spreke dere er! Kult!

Jeg er 22 uker nå og trener i snitt fire-fem ganger i uka. Stort sett styrke to ganger, med stropper og vekter. Prøver å trene en del kjernemusklatur og armer. Ellers er det spinning, intervall på tredemølle og jogging som kondistrening, og så går jeg på yoga en kveld i uka, og det er faktisk ganske god styrketrening, syns jeg.

Sist jeg var ute og jogga fikk jeg veldig mange kynnere. Har fått litt tidligere, men denne gangen ble det skikkelig ubehagelig. Har tenkt å prøve en gang til neste uke, men skjer det samme da, legger jeg løpinga på hylla for denne gang. Satser uansett på å gå over til svømming etter hvert som jeg blir tyngre.

Har snakka med to fysioterapeuter om trening under graviditeten, og de sier at det bare er å trene i vei, men at man skal lytte til kroppen, og at man ikke skal øke mengden fra tidligere. Så da trener jeg i vei:)

Og mens mange her inne og mange av mine venner på facebook skryter av den ene joggeturen etter den andre, lange mil med bikkja, svømmeturer, ut i det grønne-turer, zumba og rumba og andre fysiske velvære-aktiviteter, så kan jeg skryte av 5 kneløft i dag, ikke uten besvær...

Spiller ikke bekkenet på samme lag som deg, og det kjennes ut som om kjøttet holder på å løsne fra skambeinet, så er det umulig å holde seg oppe og gående, tro du meg!

Dere som trener: Nyt det, og ta det ikke for gitt, ikke en eneste gang! ;)

Jeg er 24+6, og har slitt med mye bekkenplager og vondt i ryggen helt siden uke 10. Jobber i en fysisk krevende jobb, og nå er jeg blitt 100% sykemeldt. Men, har gått på gravidyoga og nå trener jeg pilates for gravide. Skal begynne å svømme også ganske snart. Har fått beskjed av legen min å gå en liten tur hver dag for å holde meg i bevegelse, selv om jeg kjenner jeg blir utrolig fort sliten når smertene siger på.. Vil uansett anbefale alle å gjøre noe form for aktivitet, yoga er helt topp når man er litt begrenset mtp. vondt i rygg og bekken. Alt hjelper :-)

Jeg har trent spinning frem til nå (uke 27) men nå syns jeg magen er i veien, uansett hvor høyt jeg setter styret.... Har derfor gått til innkjøp av badedrakt (ja det blir lekkert tenker jeg...) og har planer om å sette mine bein i svømmehallen til uka. Har også prøvd meg på Shbam og hvite timer på sats, men er like elegant som en flodhest og myk som en tømmerstokk, så er ikke helt min greie det heller.... Går ellers turer og det går fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...