Isabelita<3 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Hei, har ei lita jente på 2,5 mnd. Jeg lurer på om dere andre med baby i denne alderen har rutiner på dagen? Sliter med å få til rutiner på dagtid, hun er våken 1-2 timer og tar dupper på 30-60 min imellom. Av og til sover hun et par timer, men alt er litt som det kommer. Ikke noe fast sovetid på dagen :/ hun tar natta ca 11 på kvelden og våkner 6-7 på morgenen og spiser og sover videre 2-4 timer. Kan variere litt.. Dette er min første og lurer veldig på om jeg gjør det "riktig"?
Harfåttprinsen:) Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Når min prins var så liten, hadde vi ikke noen rutiner, han sov når han ville osv... Han har hele tiden sovet 30-60min i gangen bare, og gjør det fremdeles :/ så han har sikkert ikke behov for mer i gangen... Men vi fikk mer rutiner på mat og søvn da han var litt over 3mnd... Så mitt råd er og ikke stresse med rutiner
Leelo Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Høres ut som hun har funnet en fin rytme på natta:) 4,5 mnd her, ingen spes rutiner på dag, prøver å få til to lurer, men må da ut i vogn. Enig med forrige innlegg, ikke noe å stresse med allerede nå Livet m baby vil uansett alltid være uforutsigbart i perioder, uansett hvor gode rutiner man har, bare greit å huske på KOS DEG!
jente_80 Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Go with the flow!! Sier jeg.... det blir alltids rutiner. Babyen er så liten enda....
Isabelita<3 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2012 Godt å høre syns egentlig det er veldig godt å ta det litt som det kommer. Igår sov hun plutselig 3 timer på dagen, godt med litt fritid
Lykke- Li Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Hei. Jeg har en liten gutt på to og en halv måned. Vi har ganske like "rutiner" som dere. Han legger seg mellom elleve og tolv, sover seks til åtte timer før han får pupp i senga, så sover vi en time eller tre sammen før vi står opp mellom åtte og elleve en gang. På dagen er han ikke like flink til å sove. Jeg må stort sett amme han i søvn og da sover han bare en halvtime. Vi er mye ute og farter og då lenge vogna er i bevegelse sover han som en Stein. Han er stort sett blid på dagen men kan være litt sutrete på kvelden. Han lo for første gang i dag tidlig. For en herlig lyd:) Hvordan er det med deres, ler de? Hvordan foregår dagsovinga? Ligger de mye på magen? Min hater å ligge på magen... Ha en fin dag i sola. Her i Oslo er det i alle fall strålende vær:)
Mamma i lykkerus Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Da lille var så liten tok vi dagene som de kom. Ingen rutiner, de forstår ikke rutiner før de er ca 6 mnd uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå