Gå til innhold

Valg av sete nr 2, isofox eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å velge sete nr to til lillebror. Storebror hadde et besafe combi sete, var så som så fornøyd med det. Dette var en 09 modell uten isofix, og ser de har forandret på setet nå. Nakkestøtten ser bedre ut ol.

Så var det dette med isofix, har hørt (fra en selger/leveradør) at det kanskje ikke er så bra som alle skal ha det til likavell. Det som er med isofix er at da sitter setet bom fast under en kollisjon og barnet får all belastningen, mens et sete som er festet med bilens bilbelte vil bevege seg med kræsjen slik at ikke barnet får all belastning... Flere som har hørt dette?

Har hele tiden tenkt at vi skulle velge isofix nå som vi må ha nytt sete til lillebror, men ble så usikker nå som han selgeren sa dette. Isofix virker jo så sytaløst, men vil jo at sikkerheten skal gå først selvsagt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe om at isofix ikke er så bra. Har derimot hørt at isofixfestene knekker i et kræsj, rett å slett for at setet skal bevege seg og at det har med sikkerheten å gjøre.

Jeg ville valgt isofix om dere har det i bilen. Veldig lettvint, og man vet at setet er festet riktig.

Skrevet

Hvis vi har hatt isofix i bilen hadde vi valgt besafe stolen med isofix.

Men vi endte opp med Acta graco cosmic s (tror jeg det var den het.) En kjempestol!

Skrevet

Dersom setet skal følge med til besteforeldre og slikt så er det smart å sjekke om deres bil også har isofix. Det er dessverre veldig få seter som har både isofix og beltefeste i samme modellen (så vidt jeg vet bare Duologic og den nye varianten av det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...