Gå til innhold

Noen andre som har det sånn nedentil ?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Æh, litt flaut spørsmål kansje, men lurer veldi på om det er flere enn meg som "lider" av det samme som meg nå. Jeg er 4,5 mnd på veg med nr.2.

hadde ikke noe slikt i 1. svangerskap.

Jeg har over en tid nå klødd,svidd hatt brennende føles og en slags smerte i underlivet. det er noe hovent, rødt og tydli irritert. har behandlet meg for sopp, men d er fortsatt i samme situasjon. ganske irriterende vil jeg si! Var med legen i går, pga. bekkenløsninga mi, men glemte jo selfølgeli helt å nevne dette probleme... :/

Er det noen som har opplevd noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man skal være flau for å spørre om noe her inne :)

Litt usikker på om det er det samme....men var plaget med noe lignende i første svangerskap. Hadde masse sopp, så det ble en kur i uka på slutten. Men i tillegg til dette såg det ikke bra ut der nede. Pga mye svette og at det var "innestengt" det nede hele tiden fikk jeg store blemmer. Gikk til slutt med store sloggitruser og låg naken om natta...pluss at jeg gikk i dusjen hver morgen for å skylle og tørke godt. Og skiftet truseinnlegg mange ganger for dagen.

Skrevet

Høres ut som sopp. Prøv pevaryl istedet for canesten. Tok sikkert 5 canesten kurer som lindret en ukes tid hver så kom det bare tilbake. Kan være en annen type sopp en candida du har fått og da er det ikke alltid canesten funker...

Legen ville ikke gi med reseptbelagte kurer heller siden jeg var gravid, uansett hvor mye jeg søyt og hørte meg....

Skrevet

Høres ut som sopp for meg også. Hadde det selv for 2 uker siden, etter å ha gått over fra "luftige" stringtruser til tettere boksere før dette. Det klødde, svidde og hovnet opp og ble rødt, samtidig som utfloden endret form og farge og begynte å lukte litt. Behandlet det med Pevaryl, 1 tablett og krem i en uke, og er helt symptomfri igjen nå:)

Det er som det skrives over her, noen ganger vil Pevaryl virke selv om ikke Canesten gjør det og motsatt.

Skrevet

Forøvrig ikke flaut å spørre om sånt, er helt vanlig å få sopp i ny og ne. Jeg har det innimellom, men mindre de siste årene etter at jeg har lært meg å forebygge. Det er om å gjøre at det ikke blir tett og klamt der nede, så man må passe på å lufte litt når man bruker tette strømpebukser, stramme bukser og stramt undertøy:) Ikke ha det helt tett hver dag eller over for lang tid. Under svangerskapet er det enda mer vanlig!!!

Skrevet

tusen takk for svar. skal kjøpe pevaryl i mårgen! :) skikkeli ubehageli!

Skrevet

Jeg har hørt at Eddik gjør susen

Skrevet

jeg hadde det sånn, var så sår at jeg fikk rifter til og med, gikk med dette i nærmere 3 mnd før jeg fikk hjelp av ei jordmor som sa: kjøp mildison (salve på apoteket) bland litt av den med barnesalve (fås også på apoteket)

så smører du på ett tynt lag.

det gikk 2-3 dager for min del så var det borte.

legen min ga meg allværdens sopp kurer, men ingen ting virket.

men det gjorde altså denne blandingen :) du kan jo prøve :)

lykke til

Skrevet

Samme problemet her. Ikke plaget med det før, men i de to siste sv.skap har jeg vært veldig plaget....

Fikk tips om å bruke en annen krem (i blå pakke) enn Canesten, men var allergisk og hovnet skikkelig opp :-(

Var verst de 3 siste ukene i sv.skapet...da fødselen var over, var plagene borte tvert.

Skrevet

Jeg har ofte hatt det slik du beskriver i både dette svangerskapet og de to forrige.

Tror nesten hver gang at det er UVI, men det er bare sopp. Hos meg ihvertfall.

DU kan jo prøve med canesten å se :)

Skrevet

Samme her har prøvd canesten og andre melkesyretabletter,ingenting som hjelper :/

Men i dag har jeg kjøpt aco gele,med melkesyrebakterier den også. Hørt at det kan være svangerskapskløe også,noen som har hørt om det før??

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Pevaryl er, i motsetning til Canesten, ikke anbefalt å bruke i graviditeten. (Felleskatalogen om Pevaryl: "Bør ikke benyttes i 1. trimester. Benyttes med forsiktighet i 2. og 3. trimester.") Jeg syns absolutt ikke man skal behandle noe som ANTATT er sopp, med et middel som bare skal benyttes med forsiktighet i graviditeten, uten å få verifisert diagnosen eller i det minste ha rådført seg med lege..

Skrevet

Pevaryl er, i motsetning til Canesten, ikke anbefalt å bruke i graviditeten. (Felleskatalogen om Pevaryl: "Bør ikke benyttes i 1. trimester. Benyttes med forsiktighet i 2. og 3. trimester.") Jeg syns absolutt ikke man skal behandle noe som ANTATT er sopp, med et middel som bare skal benyttes med forsiktighet i graviditeten, uten å få verifisert diagnosen eller i det minste ha rådført seg med lege..

Finner også den teksten når jeg googler nå, men på både esken og i pakningsvedlegget til Pevaryl står det: "kan brukes under graviditet". Ikke noen forbehold what so ever... Akkurat det samme som står i Canestens eske. Alltid hørt at begge de to er trygge og det sa også farmasøyten på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...