Gå til innhold

Barn og snøscooter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjelm og gode støvler må de ha. Har to barn som jeg drar på hytta og turer med, bruker snøscooter hele tiden. Begge to kjører også egen liten scooter og deltar i konkurranser. Men hvis du aldri har kjørt scooter før og det er din første tur, hadde jeg kanskje vært mer skeptisk til frakt av barn da?

Nei, jeg glemte jo å si at vi leier transport som er en erfaren scooterkjører. Han skal frakte oss oppover på scooter og kjelke hengende etter. Er nok ikke jeg som hadde tatt sjangsen på å kjøre, nei :)

HI

Erfaren fører og kjelke er trygt nok :) Kos dere :)

Hjelm og gode støvler må de ha. Har to barn som jeg drar på hytta og turer med, bruker snøscooter hele tiden. Begge to kjører også egen liten scooter og deltar i konkurranser. Men hvis du aldri har kjørt scooter før og det er din første tur, hadde jeg kanskje vært mer skeptisk til frakt av barn da?

I allefall dersom løypa er hallende! Hvis man aldri har kjørt scooter før er det ikke lett dette med å lene seg riktig, ikke stikke ut føttene osv.. Hadde mye morsomt med mine slektninger sørfra for noen år siden. De hadde aldri kjørt scooter før og det var et morsomt syn, gitt :)

Og dersom man er uerfaren er det kanskje bedre å bare ha ett barn å konsentrere seg om på hver scooter, slik at man kan ha barnet forran seg, og ha kontroll.

Gode støvler er ikke et must. Kjør med vanlige vintersko eller skaller. Men husk på at det er kaldt! Ha noe å dekke til ansikt med. Det beste hadde vel vært å hatt nila slede eller noe..

Gjest Lykkeliggift_

I allefall dersom løypa er hallende! Hvis man aldri har kjørt scooter før er det ikke lett dette med å lene seg riktig, ikke stikke ut føttene osv.. Hadde mye morsomt med mine slektninger sørfra for noen år siden. De hadde aldri kjørt scooter før og det var et morsomt syn, gitt smile.png

Og dersom man er uerfaren er det kanskje bedre å bare ha ett barn å konsentrere seg om på hver scooter, slik at man kan ha barnet forran seg, og ha kontroll.

Gode støvler er ikke et must. Kjør med vanlige vintersko eller skaller. Men husk på at det er kaldt! Ha noe å dekke til ansikt med. Det beste hadde vel vært å hatt nila slede eller noe..

Det jeg mente med gode støvler da :) At de er varme. Men å ha barn foran er faktisk ikke lov og man kan få bot for det (selv om ingen sjekker noe sånt her, hehe).

Hilsen den andre anonym lenger oppe.

Annonse

ah, siste innlegget ditt kom mens jeg holdt på med å skrive mitt :)

så lenge dere har erfaren fører så gåt det nok greit. Men synes kanskje en på 5 år er litt liten til å snørekjøre, og spesiellt hvis han ikke er vant til det...

men ha en super påske da! :) vi skal og på hytta. 1 mil med scooter. Kan bli gøy, jeg med 2 mnd til termin da, og snuppa på 4. Hun er heldigvis vant til scooter.. :)

I allefall dersom løypa er hallende! Hvis man aldri har kjørt scooter før er det ikke lett dette med å lene seg riktig, ikke stikke ut føttene osv.. Hadde mye morsomt med mine slektninger sørfra for noen år siden. De hadde aldri kjørt scooter før og det var et morsomt syn, gitt :)

Det jeg mente med gode støvler da smile.png At de er varme. Men å ha barn foran er faktisk ikke lov og man kan få bot for det (selv om ingen sjekker noe sånt her, hehe).

Hilsen den andre anonym lenger oppe.

Okei, var ikke klar over at det ikke var lov.. Jeg ville ikke kjørt med en 2åring bak meg uansett :) Så da får jeg heller ta boten om den skulle komme, mener jeg :)

Endret av 1hjertegull+junispire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...